Ik heb niet alles gelezen en ik las vluchtig wat posts over het business model etc. Ik vind het een cool idee en dit is simpelweg wat feedback om te helpen...
Maar wat mijn inziens belangrijk is is opvallen, er is tegenwoordig zo veel muziek.. Heel veel troep, maar natuurlijk ook kwaliteit. Hoe gaan jullie zorgen dat jullie releases opvallen, dat lijkt me de uitdaging.
Dus
- voor welke kwaliteit staan jullie, welke sound? Wat typeert jullie qua style als label. Waar denk je aan als je 'Studiolics' hoort..
- benadruk jullie liefde voor muziek, het creatieve totaalpakket. Niet enkel de track, maar grafische stijl, albumhoezen, logos, artiest beschrijving, schrijfstijl.
- welke genres brengen jullie uit - ik kom naar het label voor jullie specialisme..
- hebben jullie al een netwerk van goede grafische designers die jullie releases een gezicht geven - laten opvallen
- hebben jullie contacten met webdesigners en kunnen jullie artist sites online lanceren
- jullie netwerk qua promotie: magazines, weblogs, youtube channels, dj's etc.
- toffe acties in winkels, concertzalen etc.
- op jullie site wil ik kunnen horen wat jullie mastering toevoegt.. before en after tracks..
- voorbeeldtracks van artiesten - welk niveau moet mijn track hebben.. jullie willen kwaliteit uitbrengen die gaat opvallen
Hee Furious5
sorry dat het even duurde maar ben even een paar dagen off the grid geweest. Al die aandacht...pfff...haha!
voor welke kwaliteit staan jullie, welke sound? Wat typeert jullie qua style als label. Waar denk je aan als je 'Studiolics' hoort..
Oude kerels, jonge geest, eerlijk gedoe, passie voor muziek en sound en dit willen vertalen naar iets moois, en wat willen betekenen voor anderen die daar zin in hebben en een bijdrage willen leveren. Niet aanmodderen, goed aanpakken. We willen gewoon bezig zijn met muziek en dit is onze manier.
kwaliteit is voor iedereen anders natuurlijk en soms erg lastig te bepalen en erg smaakafhankelijk. Youtube maar eens naar "Survival Unit". voor de een prachtig en diepgaand. voor mij is het alsof er iemand met een groffe vijl over mijn trommelvlies schraapt. Toch treden ze op, brengen ze muziek uit en hebben ze publiek. Wij zoeken kwaliteit in originaliteit in het genre, neemt het je mee, stijlafhankelijk; is het dansbaar, doet het mij wiegen in mijn stoel of brengt het mij in vervoering. Een muzikaal verhaal in een album of in een losse track. Met Studiolics willen wij een breed label neerzetten voor verschillende genres binnen de elektronische muziek. We zijn geen bandjes-label. in een eerder antwoord had ik uitgelegd dat we sublabels willen gaan voeren met kleurcoderingen voor de verschillende genres zodat we voor meer artiesten/muzikanten wat kunnen betekenen. Er moet wel muzikaliteit in zitten. Tekno waarbij het llijkt alsof er een schuurpapiertje tussen de naald en de plaat zit is dus niet wat we zoeken.
Waar we ons in willen onderscheiden is dat we een netwerk/ community willen bouwen waar samenwerking ontstaat. In creatieve zin, maar wellicht ook in toekomstige zakelijke zin. Omdat we zelf ook muziek maken staan we aan willen we zo veel mogelijk aan de kant van de muzikant staan door eerlijke overeenkomsten aan te gaan. Dus net als met elke andere nieuw bedrijf of organisatie zullen wij onze boterham er in het begin niet mee verdienen. Als wij groeien, willen we dat de artiest mee groeit. eerlijk delen dus. We zijn plannen aan het smeden om vd zomer een party te organiseren waarin de artiesten die bij ons releasen hun werk zelf ten horen komen brengen. livesetjes of draaien, of het wordt voor je gedraaid door een ander. Wat je wilt.
hebben jullie al een netwerk van goede grafische designers die jullie releases een gezicht geven - laten opvallen
Jazeker. en je vraagt
"goede grafische designers"...daar heb je het weer. wat is goed? Maar als jer zelf 1 bent en daar ideeën bij hebt, let's talk!
hebben jullie contacten met webdesigners en kunnen jullie artist sites online lanceren
Om te beginnen gaan wij geen aparte websites aanmaken voor artiesten. ze krijgen een bio op eigen website me een prachtig lulverhaal als ze daar zin in hebben. maar een opsomming van je hele carriere en in welke fancy club in Ibiza je allemaal wel niet gedraaid hebt, gaan we niet aan beginnen. dat zegt namelijk helemaal niets. laat de muziek maar spreken.
jullie netwerk qua promotie: magazines, weblogs, youtube channels, dj's etc.
promotie op de socials, ik ben van plan om bijvoorbeeld ook een SLAM FM en bijvoorbeeld 538, te gaan contacten over een mogelijk terugkerend item met muziek van het grootste en tofste elektronische muziekplatform van de Benelux.
het ( terugkerend ) feest zoals hierboven beschreven. maar we vragen ook wat van de artiest zelf. het blijft
Samenwerken. het wordt geen "trackje droppen en achterover leunen" . Dat kan, maar dan ga je betalen. logisch toch?
MAAR DAN MOETEN ER WEL PLATEN KOMEN!!
verdomme...
op jullie site wil ik kunnen horen wat jullie mastering toevoegt.. before en after tracks..
- voorbeeldtracks van artiesten - welk niveau moet mijn track hebben.. jullie willen kwaliteit uitbrengen die gaat opvallen
Die komen. Maar mastering is niet onze core business. We doen het om hulp te bieden en dit tegen een belachelijk lage prijs. er zijn mastering engineers die dit al veel langer en beter doen.
In onze oproep staat ook: lever een gemasterde track. Wij releasen en gaan qua promotie voor je aan de slag zoals hierboven beschreven.
Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden. en hopelijk niet voor niets want ik ben benieuwd naar je tracks en je inbreng!
thnx
Bas