Release traject met en voor Synthforumleden

Nou, daar valt wel wat op af te dingen. Uit het artikeltje: "‘Dick Rowe zou niet in de herinnering moeten voortleven als de man die The Beatles afwees, maar als de man die The Rolling Stones binnenhaalde." En inderdaad. The Beatles is waarschijnlijk de meest overschatte band ooit, als het een misser was dan wellicht op financieel gebied, maar zeker niet artistiek.

Een paar jaar later kwamen The Beatles met flauw en slap geouwehoer als dit, terwijl The Stones in hetzelfde jaar dat eruit knalden. Lichtjaren verder. Hooguit jammer van de centen voor Decca, maar verder voor hen onnodig om er maar een traan om te laten...:)

Ik vind de Beatles op artistiek gebied toch een stuk hoogstaander en progressiever dan de Stones eerlijk gezegd. Ik heb niks tegen de Stones maar ze hebben in verhouding toch meer draken van nummers gemaakt dan de Beatles....Maar goed is een kwestie van smaak natuurlijk :)
 
Ik heb niet alles gelezen en ik las vluchtig wat posts over het business model etc. Ik vind het een cool idee en dit is simpelweg wat feedback om te helpen...

Maar wat mijn inziens belangrijk is is opvallen, er is tegenwoordig zo veel muziek.. Heel veel troep, maar natuurlijk ook kwaliteit. Hoe gaan jullie zorgen dat jullie releases opvallen, dat lijkt me de uitdaging.

Dus
- voor welke kwaliteit staan jullie, welke sound? Wat typeert jullie qua style als label. Waar denk je aan als je 'Studiolics' hoort..
- benadruk jullie liefde voor muziek, het creatieve totaalpakket. Niet enkel de track, maar grafische stijl, albumhoezen, logos, artiest beschrijving, schrijfstijl.
- welke genres brengen jullie uit - ik kom naar het label voor jullie specialisme..
- hebben jullie al een netwerk van goede grafische designers die jullie releases een gezicht geven - laten opvallen
- hebben jullie contacten met webdesigners en kunnen jullie artist sites online lanceren
- jullie netwerk qua promotie: magazines, weblogs, youtube channels, dj's etc.
- toffe acties in winkels, concertzalen etc.
- op jullie site wil ik kunnen horen wat jullie mastering toevoegt.. before en after tracks..
- voorbeeldtracks van artiesten - welk niveau moet mijn track hebben.. jullie willen kwaliteit uitbrengen die gaat opvallen
Hee Furious5

sorry dat het even duurde maar ben even een paar dagen off the grid geweest. Al die aandacht...pfff...haha!

voor welke kwaliteit staan jullie, welke sound? Wat typeert jullie qua style als label. Waar denk je aan als je 'Studiolics' hoort..

Oude kerels, jonge geest, eerlijk gedoe, passie voor muziek en sound en dit willen vertalen naar iets moois, en wat willen betekenen voor anderen die daar zin in hebben en een bijdrage willen leveren. Niet aanmodderen, goed aanpakken. We willen gewoon bezig zijn met muziek en dit is onze manier.


kwaliteit is voor iedereen anders natuurlijk en soms erg lastig te bepalen en erg smaakafhankelijk. Youtube maar eens naar "Survival Unit". voor de een prachtig en diepgaand. voor mij is het alsof er iemand met een groffe vijl over mijn trommelvlies schraapt. Toch treden ze op, brengen ze muziek uit en hebben ze publiek. Wij zoeken kwaliteit in originaliteit in het genre, neemt het je mee, stijlafhankelijk; is het dansbaar, doet het mij wiegen in mijn stoel of brengt het mij in vervoering. Een muzikaal verhaal in een album of in een losse track. Met Studiolics willen wij een breed label neerzetten voor verschillende genres binnen de elektronische muziek. We zijn geen bandjes-label. in een eerder antwoord had ik uitgelegd dat we sublabels willen gaan voeren met kleurcoderingen voor de verschillende genres zodat we voor meer artiesten/muzikanten wat kunnen betekenen. Er moet wel muzikaliteit in zitten. Tekno waarbij het llijkt alsof er een schuurpapiertje tussen de naald en de plaat zit is dus niet wat we zoeken.

Waar we ons in willen onderscheiden is dat we een netwerk/ community willen bouwen waar samenwerking ontstaat. In creatieve zin, maar wellicht ook in toekomstige zakelijke zin. Omdat we zelf ook muziek maken staan we aan willen we zo veel mogelijk aan de kant van de muzikant staan door eerlijke overeenkomsten aan te gaan. Dus net als met elke andere nieuw bedrijf of organisatie zullen wij onze boterham er in het begin niet mee verdienen. Als wij groeien, willen we dat de artiest mee groeit. eerlijk delen dus. We zijn plannen aan het smeden om vd zomer een party te organiseren waarin de artiesten die bij ons releasen hun werk zelf ten horen komen brengen. livesetjes of draaien, of het wordt voor je gedraaid door een ander. Wat je wilt.

hebben jullie al een netwerk van goede grafische designers die jullie releases een gezicht geven - laten opvallen

Jazeker. en je vraagt "goede grafische designers"...daar heb je het weer. wat is goed? Maar als jer zelf 1 bent en daar ideeën bij hebt, let's talk!

hebben jullie contacten met webdesigners en kunnen jullie artist sites online lanceren

Om te beginnen gaan wij geen aparte websites aanmaken voor artiesten. ze krijgen een bio op eigen website me een prachtig lulverhaal als ze daar zin in hebben. maar een opsomming van je hele carriere en in welke fancy club in Ibiza je allemaal wel niet gedraaid hebt, gaan we niet aan beginnen. dat zegt namelijk helemaal niets. laat de muziek maar spreken.

jullie netwerk qua promotie: magazines, weblogs, youtube channels, dj's etc.

promotie op de socials, ik ben van plan om bijvoorbeeld ook een SLAM FM en bijvoorbeeld 538, te gaan contacten over een mogelijk terugkerend item met muziek van het grootste en tofste elektronische muziekplatform van de Benelux.
het ( terugkerend ) feest zoals hierboven beschreven. maar we vragen ook wat van de artiest zelf. het blijft Samenwerken. het wordt geen "trackje droppen en achterover leunen" . Dat kan, maar dan ga je betalen. logisch toch?

MAAR DAN MOETEN ER WEL PLATEN KOMEN!!

verdomme...:engel:

op jullie site wil ik kunnen horen wat jullie mastering toevoegt.. before en after tracks..
- voorbeeldtracks van artiesten - welk niveau moet mijn track hebben.. jullie willen kwaliteit uitbrengen die gaat opvallen

Die komen. Maar mastering is niet onze core business. We doen het om hulp te bieden en dit tegen een belachelijk lage prijs. er zijn mastering engineers die dit al veel langer en beter doen.
In onze oproep staat ook: lever een gemasterde track. Wij releasen en gaan qua promotie voor je aan de slag zoals hierboven beschreven.

Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden. en hopelijk niet voor niets want ik ben benieuwd naar je tracks en je inbreng!

thnx
Bas
 
Voordat het weer uitloopt op een ruzie over welke boyband uit de jaren '60 het beste was misschien maar weer beter OT te gaan.
Dat klinkt alsof je de Beatles als een minderwaardig boybandje ziet terwijl die meer voor de ontwikkeling van de popmuziek hebben gedaan dan de meeste andere bands.
Maar het kan zijn dat je nooit verder bent gekomen dan Love me do?
Wie Lennon en McCartney als muzikanten en songwriters serieus neemt die is niet goed bij z'n hoofd natuurlijk, da's ver beneden het gemiddelde niveau van wat we hier op het forum tegenkomen.:D
 
Dat klinkt alsof je de Beatles als een minderwaardig boybandje ziet terwijl die meer voor de ontwikkeling van de popmuziek hebben gedaan dan de meeste andere bands.
Maar het kan zijn dat je nooit verder bent gekomen dan Love me do?
Wie Lennon en McCartney als muzikanten en songwriters serieus neemt die is niet goed bij z'n hoofd natuurlijk, da's ver beneden het gemiddelde niveau van wat we hier op het forum tegenkomen.:D
Ah, je nam mijn kleine kwinkslag blijkbaar serieus. Ik zal een mentale notitie maken om geen grappen meer over de Fab Four te maken.
 
Ah, je nam mijn kleine kwinkslag blijkbaar serieus. Ik zal een mentale notitie maken om geen grappen meer over de Fab Four te maken.
Nou kan je wel een flauwe grap er over maken maar ik hoor je stem niet en zie geen gelaatsuitdrukking dus als je dan geen emoticons gebruikt dan is dat voor een ander soms lastig te interpreteren.
Maar goed; weer verder on topic denk ik.
 
@BasZiePee


Zie het als een test voor ons allebei. Heeft al ISRC, maar een Remaster zou nieuwe codes krijgen. Ik vind dat er mensen op het forum zijn die betere muziek maken, maar voor mij is deze nog steeds heel puur. Ik ga ze niet laten remasteren, maar als jij er wat in ziet, eh. Je moet als label ook het kaf van het koren kunnen scheiden hè.
Dus als jij er iets in ziet, jij denkt dat je er iets mee kan, dan doen we op de Remasters een 80/20 split. 80% voor jou. Als je dat netjes op papier heb, doe ik mee als je er iets in ziet. +- 30.000 streams voor jou break even (wat normaal je mastering tarief zou zijn).

En anders even goeie vrienden. Weetje ik vind het af en toe leuk om muziek te maken, maar ik heb verder niet veel illusies. Eigenlijk mijn enige droom is om een keer iets van m'n zelf op vinyl te hebben.
 
Indien de bedenkers zo transparant mogelijk willen zijn, dan zou het een fluitje van een cent zijn om het contract (template) hier - op dit forum - te delen met iedereen om er zijn eigen oordeel over te vellen. Misschien kan er zelfs constructieve feedback bij gegeven worden zodat het contract voor beide partijen nog versterkt kan worden...
We willen graag transparant zijn.
Vraag: hoeveel bedrijven ken jij die hun contracten in het publieke domein zetten?
Hier is zorgvuldig over nagedacht en dat doen we nog steeds.
Mocht je interesse hebben en met ons een track willen releasen dan ben je de eerste die het contract ter studie aanboden krijgt.
Transparantie zit hem volgens ons niet in het online zetten van onze contracten.
😉
 
Indien de bedenkers zo transparant mogelijk willen zijn, dan zou het een fluitje van een cent zijn om het contract (template) hier - op dit forum - te delen met iedereen om er zijn eigen oordeel over te vellen. Misschien kan er zelfs constructieve feedback bij gegeven worden zodat het contract voor beide partijen nog versterkt kan worden...
Omdat ieder zijn/ haar wensen in wat en hoeveel we van elkaar verwachten zullen er toch verschillen zijn in een contract per persoon.
Wat zou je precies willen weten?
 
We willen graag transparant zijn.
Vraag: hoeveel bedrijven ken jij die hun contracten in het publieke domein zetten?
Hier is zorgvuldig over nagedacht en dat doen we nog steeds.
Mocht je interesse hebben en met ons een track willen releasen dan ben je de eerste die het contract ter studie aanboden krijgt.
Transparantie zit hem volgens ons niet in het online zetten van onze contracten.
😉
helemaal mee eens,
ik vind het compleet logisch dat als je geinteresseerd bent als muzikant in een samenwerking dat je dan contact met hun opneemt en dan prive de details bespreekt over hoe die samenwerking moet verlopen. Dat is niet iets wat je met 100 man gaat evalueren op een forum vind ik.

Ik denk dat alles wel zo'n beetje duidelijk is geworden in deze thread. Wel lijkt het er voor mij op dat er nog niet echt een richting gekozen is. Wil je dit project puur faciliterend doen (zeg maar een synthforum distrokid service), of wil je je toch meer als een label gaan ontwikkelen.

Als het dat laatste is, dan kun je niet simpelweg zeggen van stuur maar tracks op en dan gaan we dat wel releasen. Dan zul je selectief moeten gaan zijn in wat voor muziek je wil uitbrengen om het label een gezicht te geven en ook een vorm van kwaliteit te gaan waarborgen. Als het meer een distrokid achtige service wordt waarbij je 4 stijl richtingen per jaar released en het faciliterend is dan kan alles wel gereleased gaan worden.

Die visie moet denk ik echt nog komen. Maar voor de rest vind ik het wel een duidelijk verhaal en wens jullie veel succes.
 
Mooie, heldere uitleg! Als ik iets af heb waar ik ook trots op ben dan stuur ik graag wat in!

Waar ik als artiest ook absoluut hulp bij kan gebruiken is op het esthetische/conceptuele vlak (en no offense maar ik denk met mij meerdere forumleden). Met name de mensen die met louter instrumentale muziek bezig zijn. Hoe vertaal je een stapeltje mooie, sfeervolle tracks in een voor de luisteraar coherent verhaal? Goede track- en albumtitels met een bijpassend artwork maken muziek zo veel betekenisvoller. Ik zou het bijvoorbeeld niet erg vinden om een artiestennaam aangemeten te krijgen. Een brede appeal zonder in clichés te vervallen, authentiek met een vleugje mysterie maar niet vervreemdend. Ga er maar eens aan staan..
 
helemaal mee eens,
ik vind het compleet logisch dat als je geinteresseerd bent als muzikant in een samenwerking dat je dan contact met hun opneemt en dan prive de details bespreekt over hoe die samenwerking moet verlopen. Dat is niet iets wat je met 100 man gaat evalueren op een forum vind ik.

Ik denk dat alles wel zo'n beetje duidelijk is geworden in deze thread. Wel lijkt het er voor mij op dat er nog niet echt een richting gekozen is. Wil je dit project puur faciliterend doen (zeg maar een synthforum distrokid service), of wil je je toch meer als een label gaan ontwikkelen.

Als het dat laatste is, dan kun je niet simpelweg zeggen van stuur maar tracks op en dan gaan we dat wel releasen. Dan zul je selectief moeten gaan zijn in wat voor muziek je wil uitbrengen om het label een gezicht te geven en ook een vorm van kwaliteit te gaan waarborgen. Als het meer een distrokid achtige service wordt waarbij je 4 stijl richtingen per jaar released en het faciliterend is dan kan alles wel gereleased gaan worden.

Die visie moet denk ik echt nog komen. Maar voor de rest vind ik het wel een duidelijk verhaal en wens jullie veel succes.
Ik wil echt niet fucked up zijn, maar het enige wat mij duidelijk is geworden is dat je je tracks kan laten masteren voor 25eu/stuk en ze social pagina's hebben met 2 likes
 
Back
Top