Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

Vorige week van forumlid @Septic de V Collection 7 overgenomen voor een mooie prijs, ik had geen behoefte aan al de software maar oa een Synthi, Easel en Mellotron waren leuk genoeg om het aan te schaffen
Ik heb weinig wensen voor komend jaar en zit eigenlijk op 2 stuks hardware te wachten; de EMS en de Proton van Uli en verder niets of wellicht nog een keer een MPC One voor een mooie prijs als die op het forum aangeboden wordt maar daar is geen haast mee.
 
Ik zou al wat ik niet gebruik eigenlijk gewoon moeten verkopen, ipv te zeggen “eerst nog even testen of t mag blijven” - dat kost zoveel tijd, dat testen, dat er minder overblijft voor wat ergens wel heen gaat… ruiken jullie daar een voornemen voor 2024?
 
Iets met muziek/geluid gaan doen..

..en eens goed alles ordenen en wegdoen wat niet (meer) gebruikt wordt.


🤔 lijkt een terugkerend voornemen te zijn van me..

Dit dus..
 
Lastige keuze, allebei mooi uiteraard. Maar goed, dan toch maar Schumann. (Vind het sowieso geweldig knap als je je zo'n stuk eigen weet te maken!)

Het stuk van Schumann (Intermezzo Op. 26) komt eraan trouwens. Dit jaar nog. Ben er al een tijdje mee bezig. :)
Volgend jaar: Rachmaninoff - Paganini Rhapsody, Variatie 18 (piano solo arrangement)
Bij piano spelen leg ik mezelf gewoon concrete targets op, anders laat ik het liggen en dat is zonde.
 
Twee jaar geleden is het me gelukt om zonder enige scholing zo’n 3 minuten Beethovens moonlight sonata uit m’n hoofd te spelen :) 1 van m’n mooiste muzikale prestaties op een piano van de kringloop (wel goed uitgezocht en laten stemmen)

Ps piano mag opgehaald worden staat in Amsterdam
 
Haha, idd doorgaan met oefenen, hoe leuk spelen met synths ook kan zijn, er gaat niks boven een piano stuk wat je mooi vind na veel oefening kunnen spelen.

Zo moet ik nog steeds de 2e helft van het stuk 'Big my Secret' van Michael Nymann gaan leren, de eerste helft kan (kon) ik spelen, maar ik was zo uitgeput van het oefenen dat ik de tweede helft nooit meer heb geprobeerd om te leren.

Hmm.. misschien iets voor volgend jaar..
 
Op de ingeslagen weg voortgaan.
Waarderen wat ik heb.
Mijn instrumenten (nog) beter leren kennen.

De komst van de Iridium heeft de liefde voor synthese flink opgepord en ook de EX upgrade van de Fantom nodigt uit tot meer doen.
Grote aanschaf plannen heb ik niet of het moest de VCS3 kloon zijn.
Een Yamaha FGDP50 en/of SP-404 staan nog wel op mijn verlanglijstje, maar voor echt grote dingen heb ik domweg de ruimte niet meer.
Ik weet eigenlijk niet eens goed hoe ik de Iridium in mijn hok moet passen.

Voor de rest tijd vinden en beter indelen voor de dingen die ik wil doen.
De afgelopen periode ben ik erg druk geweest met andere creatieve projecten en dat is een beetje ten koste van muziek gegaan.
Ik hoop daar een betere verdeling in te kunnen aanbrengen.
 
Haha, idd doorgaan met oefenen, hoe leuk spelen met synths ook kan zijn, er gaat niks boven een piano stuk wat je mooi vind na veel oefening kunnen spelen.

Ja, zolang er ook maar iets van progressie in zit, nooit opgeven. Ook niet met stukken waarvan je denkt dat ze (veel) te moeilijk zijn.
Je leert er sowieso veel van, ook van (te) moeilijke stukken.
Uiteindelijk wel realistisch blijven natuurlijk, als je echt tegen een muur aanloopt merk je het vanzelf.
En speel alleen muziek die echt je passie is. Dan houdt je het vol. De rest is een waste of time.
Het begint bij pure wilskracht en discipline.
 
Ik was naar een concert van Joep Beving geweest en een week later had ik een piano. Ik heb ook wat beving stukken gedeeltes ingestudeerd en wat Erik Sati en toen ging ik improviseren zeg maar alles mixen. Anyway sinds de piano fals is ben ik ben ik gestopt.. Phillip Glass vond ik ook wel interessant, met z’n ostinato’s. Nou ja misschien goed voornemen om de piano te laten stemmen
 
Het stuk van Schumann (Intermezzo Op. 26) komt eraan trouwens. Dit jaar nog. Ben er al een tijdje mee bezig. :)
Volgend jaar: Rachmaninoff - Paganini Rhapsody, Variatie 18 (piano solo arrangement)
Bij piano spelen leg ik mezelf gewoon concrete targets op, anders laat ik het liggen en dat is zonde.
Mooi stukje.Wat ik nu speel is Bach cello suite n01.Ik speel het in G major.Als je een mooi Cello klankje kunt vinden, gewoon prachtig om te spelen.
Met organ sound,adagio concerto in Dm is ook mooi(versie van Alessandro Marcello).
 
Volgend jaar: Rachmaninoff - Paganini Rhapsody, Variatie 18 (piano solo arrangement)

Ook dit wordt trouwens een her-instudeer project. Het stuk zit namelijk nog aardig in de vingers na al die jaren, voor de helft althans....
Hier een voorproefje. Hoe het zo gekomen is, weet ik niet precies (destijds teveel focus gehad op het eerste deel zeker?), maar vanaf een bepaald punt ben ik alles kwijt.. dus excuses voor de anti-climax. :D

Hoor je gelijk mijn laatste virtuele piano aanwinst in actie: de Garritan CFX Concert Grand (compacte installatie)... heb nog aardig wat zitten tweaken aan de instellingen en kwam uit op deze sound.
 

Attachments

  • Garritan CFX Concert Grand.mp3
    3,3 MB
Het eerste waar ik mij in het nieuwe jaar echt in wil gaan verdiepen is de kernel mode in de Iridium.
De bediening heb ik aardig in de smiezen, maar die kernels vragen toch echt meer aandacht.

Toch zowaar eens een heel concreet en overzichtelijk voornemen.
 
Iets met muziek/geluid gaan doen..

..en eens goed alles ordenen en wegdoen wat niet (meer) gebruikt wordt.


🤔 lijkt een terugkerend voornemen te zijn van me..
Dit dus…
 
Alles wat ik heb herstellen waar nodig.

Nieuw masterkeyboard/synth kopen.

Misschien iets met fx.

Eens naar de noisefloor kijken...
 
Back
Top