Uitdunnen of opnieuw kopen en wat niet meer?

Disharmonic; ik zag aan jou dat je m'n antwoord goed oppikte maar bij Kobuz wist ik het niet dus ik vermeld het maar ff anders lijkt het net alsof ik nooit geen last van GAS heb, was dat maar zo. :)
 
Zeker bij spul dat nog gemaakt wordt; gewoon lekker wegdoen. Je gaat pas realiseren welke synths echt waardevol zijn als je ze dan gaat missen. Alle gear die je noemt kun je voor redelijke bedragen kopen, ook op de tweedehands markt. Bij vintage wil het wel eens meer pijn doen; heb ooit mijn Korg Trident verkocht, 2 jaar daarna opnieuw gekocht (voor 2x de prijs), ben nu een OB8 aan het kopen omdat ik mijn OB-Xa mis. Auw.
 
Ik zou niks meer kopen van ome uli. Verder geen klachten.
de andere dingen zijn al verkocht.
microkorg, rytm, minibrute, volca sample aten hier stof.
vooral die stomme rytm had ik jaren eerder moeten kicken toen ie nog echt geld ging.

vanaf nul beginnen?
ms20
pro one
juno 60
midass venice
Maschine
paar tape delays
paar pedalen
808
707
drumtraks
paar xoxboxjes
nog iets 19 inch zoals de dep 5 of ensoniq dp4 en de midiverb 2
hardware seq zoals de arp 1601 of sq10
mac
senh hd25
setje adams a77x vermoedelijk
paar 10tallen kilos patchbay en midi kabel en patchbays
Alpha juno als midi masterkeyboard zou ik ook terug doen.
mmm op mijn lijst staat geen moog... grappig.
 
Laatst gewijzigd:
vanaf nul beginnen?
ms20 --> K2 eur300
pro one --> Behringer eur319
juno 60 --> Deepmind D12 eur608
808 --> RD8 eur299
707 --> samplepack vanuit je DAW
drumtraks --> zie boven
paar xoxboxjes ---> TD3 in verschillende kleuren va eur99
*D :D

weinig toetsen, meer racks en efficienter gebruik van de ruimte in je ruimte......

edit: wat je bespaart aan de TR707 en Drumtraks zou ik dan uitgeven aan een Behringer 2600 ;)
 
Laatst gewijzigd:
Als ik van 0 begin ga ik denk ik voor een DAW computer met alleen Cubase en de Arturia synth plugins.
Hoef ik geen enkele klassieker meer te kopen.
Goedkoper dan Behringer, neemt geen ruimte in en klinkt wat mij betreft net zo goed.
Nog wat effecten erbij van soundtoys en valhalla. Klaar!

Als fysieke synths zou ik toch voor wat moderners gaan. Geen klassiek en geen namaak. Een Moog Subsequent en een Novation Peak. Waldorf Pulse 2 er bij en heel misschien nog een oude Microwave. Ik heb momenteel veel plezier van mn OB-6 maar ik denk niet dat ik die weer zou kopen.
 
Als ik van 0 begin ga ik denk ik voor een DAW computer met alleen Cubase en de Arturia synth plugins.
Hoef ik geen enkele klassieker meer te kopen.

Das precies wat Tom Holkenberg Doet. Cubase + Arturia vst's en daar naast klassieke sessie muziekanten.
Een van de redenen dat hij veel weg doet.
Waarom zou je de OB6 niet weer kopen? Te gelimiteerd kwa sounds?
 
Dta je die zou wegdoen.
Ik ken 'm niet echt hoor maar ik begrijp van allerlei media (clips en reviews) dat er tegenwoordig niet echt een alternatief voor is.

De Ensoniq Mirage staat ook in het lijstje "als het echt moet" dus niet een bak waar ik zo vanaf wil.
gekocht voor 200 euro maar voor die prijs krijg ik hem zeker niet meer.
De Matrix 6 gekocht voor 450 en de controller (DIY) 350 komt al weer bijna op 1500 euro.... ook niet een bak waar ik zo vanaf wil.

Dus idd wat nonklist zegt met vintage kun je beter goed nadenken voor je verkoopt omdat de prijzen alleen maar stijgen.
 
klinkske; ik zie helmaal geen tapedeck op je lijstje, ik kan me jou zonder tapedeck bijna niet voorstellen?

nonklist en flyweight; wat vintage betreft moet je ook opletten wat je verkoopt maar als je nu nog steeds een goede prijs krijgt dan kan ik me voorstellen dat iemand gaat twijfelen met al die klonen.
Stel je hebt nog een originele Arp 2600 of een 808 waar je nog een boel geld voor krijgt dan kan ik me voorstellen dat een kloon ook aantrekkelijk kan zijn als je merkt dat er onderhoud op je originele bakkie aankomt.
 
nonklist en flyweight; wat vintage betreft moet je ook opletten wat je verkoopt maar als je nu nog steeds een goede prijs krijgt dan kan ik me voorstellen dat iemand gaat twijfelen met al die klonen.
Stel je hebt nog een originele Arp 2600 of een 808 waar je nog een boel geld voor krijgt dan kan ik me voorstellen dat een kloon ook aantrekkelijk kan zijn als je merkt dat er onderhoud op je originele bakkie aankomt.

Ik begrijp de twijfel. Maar tenzij je ZEKER weet dat je jouw 808 of 2600 niet gaaf vindt: een kloon gaat het kwa craftsmanship, kwa liefde en karakter NOOIT winnen van een Behringer (alhoewel die kleine Chinese kindertjes ongetwijfeld veel liefde in hun werk stoppen) of welke kloon dan ook.

Ik heb na mijn OX-Ba een OB6 gekocht. Mooie specs. Zelfse soort zijdezachte sound in het filter. Maar echt een compleet andere beleving en uiteindelijk ook sound.

Maar goed. Ik heb ook zat vintage spul weggedaan maar ik geen klik mee had; een Yamaha CS-60 bijvoorbeeld. Voor velen (een goeie stap richting) de holy grail, maar ik heb hem ook nooit gemist.

Kortom; doe wat je wilt, maar realiseer je dat berouw na de zonde komt.
 
Waarom zou je de OB6 niet weer kopen? Te gelimiteerd kwa sounds?
Ik vind de sound juist geweldig. Het is een synth die 1 ding heel goed doet. Maar wat hij doet heeft best wat overlap met de oberheims uit de arturia collectie.
Verder zijn er wat kleine irritaties. Geen gebalanceerde outs wat een beetje crap is voor een synth met een usb aansluiting. Het ding staat altijd te piepen en te kraken als de computer aan staat. Nu zit er een trafo box tussen maar voor een synth van die prijs vind ik het raar dat dat nodig is.
Dus ik zou zeker eens gaan kijken of ik voor die 2200e niet iets leukers kan vinden. Misschien die nieuwe Korg FM bak of wat modular gear?
Of een leuke 80s synth. Ensoniq SQ-80 ofzo. Of een Roland JX3p of JX8p met kiwi mod.
Of ik houd een lege plek in mn studio voor als er iets geweldigs nieuws uitkomt.
 
een kloon gaat het kwa craftsmanship, kwa liefde en karakter NOOIT winnen van een Behringer (alhoewel die kleine Chinese kindertjes ongetwijfeld veel liefde in hun werk stoppen) of welke kloon dan ook.

Dit vind ik toch wel bijzonder om te lezen dat er niets boven een Behringer gaat. :D
 
Dit vind ik toch wel bijzonder om te lezen dat er niets boven een Behringer gaat. :D

Haha oeps. Kinderen aandacht geven en tegelijkertijd posten gaat niet altijd goed. Anyways, bedoelde vooral te zeggen: zorg dat je er geen spijt van krijgt, er is al zo weinig authenticiteit in de wereld meer.

(begin ook plots te twijfelen of ik mijn raspende benzinebeest echt wel moet inruilen voor een electrische)
 
(begin ook plots te twijfelen of ik mijn raspende benzinebeest echt wel moet inruilen voor een electrische)

zo lang mogelijk uitstellen... of snel doen en iemand anders gelukkig maken nu 't nog kan. :beard:
 
haha ik sterf nog liever vanavond, smaken verschillen.
Ik wil mijn auto's zoals mijn studio, vol knoppen, analoge wijzers, zelf te herstellen en zo min mogelijk computer automate onzin. Erger me al maanden aan de keyless functie van mijn swift, werkt vaak niet, sta je daar, en batt is al meermaals vervangen. IPV gewoon een old skool sleutel en klaar, nee, moderne onzin onzin onzin - gaat enkel kapot, bazaar noem ik dat, goed voor de garagist $$$
 
haha ik sterf nog liever vanavond, smaken verschillen.
Ik wil mijn auto's zoals mijn studio, vol knoppen, analoge wijzers, zelf te herstellen en zo min mogelijk computer automate onzin. Erger me al maanden aan de keyless functie van mijn swift, werkt vaak niet, sta je daar, en batt is al meermaals vervangen. IPV gewoon een old skool sleutel en klaar, nee, moderne onzin onzin onzin - gaat enkel kapot, bazaar noem ik dat, goed voor de garagist $$$
In jn je keyfob van je swift zit een oldskool sleutel en in je deur ook een oldskool sleutelgat :)

Maar ik ken het probleem als de batterij op is, doch met de Swift en Vitara nooit problemen mee gehad.
 
Het wordt moeilijk om oude dingen terug te krijgen. Dus nieuwe dingen zijn anders dan oude dingen.
 
In jn je keyfob van je swift zit een oldskool sleutel en in je deur ook een oldskool sleutelgat :)

Maar ik ken het probleem als de batterij op is, doch met de Swift en Vitara nooit problemen mee gehad.
maar of ie ook start…
 
Back
Top