mijn ada 8000 is eruit geklapt.
blijkbaar is dat niet uitzonderlijk bij de eerste reeks (transfo wordt te heet).
heb eens gebeld naar de reparatiedienst van de grootste instrumentenketen in BE, en daar zeiden ze me dat het voordeliger zou zijn om er een nieuwe te kopen en de oude te houden voor spare parts.
stukken zouden tussen de 70 en 100 EUR zijn en daar komen dan nog werkuren bij...
zelf heb ik geen ervaring met reparatie, dus die kelk laat ik maar aan mij voorbij gaan.
nu ben ik ondertussen wel huiverig om opnieuw behringer te kopen.
laat ons zeggen dat van de 10 producten die ik van hun al gehad heb, er op een gegeven moment iets fout is gegaan met 5 daarvan... 50% dus. dan lijkt het me iets tè waarschijnlijk dat ik weer brokken heb.
maar bij dezelfde muziekzaak zeiden ze me dat de nieuwe reeks beter zou moeten zijn.
ze doen dat denk ik niet uit eigenbelang, want ze verkopen hem zelf niet.
nu is mijn vraag aan de specialisten alhier, rekening houdende met het feit dat ik alleen ad nodig heb en geen da (outputs heb ik genoeg, inputs te weinig):
- hebben jullie betere ervaringen met de huidige reeks ada 8000?
- wat met de ada 8200? is die het dubbel van de prijs waard, rekening houdende met het feit dat ik de preamps zelden tot nooit gebruik?
- hebben jullie betere alternatieven die geen stukken van mensen kosten? de ferrofish a16 ae lijkt me wel wat, maar kost een veelvoud van de behringer. 16 kanalen op 1 rack unit vind ik wel aantrekkelijk... en als blijkt dat de ada 8000 nog altijd onbetrouwbaar is en de ADA 8200 beter, wel, dan is het prijsverschil tussen 2 x ada 8200 en 1 maal ferrofish a16 ae helemaal niet meer zo groot, en het plaatsgebruik efficiënter.
overigens heb ik een fireface 800 van rme, dus tweemaal adat in/out, maar rme converters zijn me wat te duur voor wat ik ermee zou doen. het is nl voor thuisgebruik.
als ik denk dat ik mooie opnames moet maken, prik ik de kabels rechtstreeks in mijn fireface.
maar om hardware jams te doen is het wel leuk wat meer apparaten tegelijkertijd in te pluggen en ze gaan sowieso via behringer patchbays. volgens is daar ook nog 'room for improvement'.
misschien is het een goed idee de patchbay achterwege te laten en alles vast aan een converter te hangen? alhoewel, hardwarematig heb ik in totaal 38 outputs, dus allemaal tegelijkertijd gaat sowieso niet, ook niet met 16 kanalen adat. dus een betere patchbay en 16 kanalen adat zou mogelijkerwijs ook een optie zijn... keuzes keuzes. hulp is welkom.
blijkbaar is dat niet uitzonderlijk bij de eerste reeks (transfo wordt te heet).
heb eens gebeld naar de reparatiedienst van de grootste instrumentenketen in BE, en daar zeiden ze me dat het voordeliger zou zijn om er een nieuwe te kopen en de oude te houden voor spare parts.
stukken zouden tussen de 70 en 100 EUR zijn en daar komen dan nog werkuren bij...
zelf heb ik geen ervaring met reparatie, dus die kelk laat ik maar aan mij voorbij gaan.
nu ben ik ondertussen wel huiverig om opnieuw behringer te kopen.
laat ons zeggen dat van de 10 producten die ik van hun al gehad heb, er op een gegeven moment iets fout is gegaan met 5 daarvan... 50% dus. dan lijkt het me iets tè waarschijnlijk dat ik weer brokken heb.
maar bij dezelfde muziekzaak zeiden ze me dat de nieuwe reeks beter zou moeten zijn.
ze doen dat denk ik niet uit eigenbelang, want ze verkopen hem zelf niet.
nu is mijn vraag aan de specialisten alhier, rekening houdende met het feit dat ik alleen ad nodig heb en geen da (outputs heb ik genoeg, inputs te weinig):
- hebben jullie betere ervaringen met de huidige reeks ada 8000?
- wat met de ada 8200? is die het dubbel van de prijs waard, rekening houdende met het feit dat ik de preamps zelden tot nooit gebruik?
- hebben jullie betere alternatieven die geen stukken van mensen kosten? de ferrofish a16 ae lijkt me wel wat, maar kost een veelvoud van de behringer. 16 kanalen op 1 rack unit vind ik wel aantrekkelijk... en als blijkt dat de ada 8000 nog altijd onbetrouwbaar is en de ADA 8200 beter, wel, dan is het prijsverschil tussen 2 x ada 8200 en 1 maal ferrofish a16 ae helemaal niet meer zo groot, en het plaatsgebruik efficiënter.
overigens heb ik een fireface 800 van rme, dus tweemaal adat in/out, maar rme converters zijn me wat te duur voor wat ik ermee zou doen. het is nl voor thuisgebruik.
als ik denk dat ik mooie opnames moet maken, prik ik de kabels rechtstreeks in mijn fireface.
maar om hardware jams te doen is het wel leuk wat meer apparaten tegelijkertijd in te pluggen en ze gaan sowieso via behringer patchbays. volgens is daar ook nog 'room for improvement'.
misschien is het een goed idee de patchbay achterwege te laten en alles vast aan een converter te hangen? alhoewel, hardwarematig heb ik in totaal 38 outputs, dus allemaal tegelijkertijd gaat sowieso niet, ook niet met 16 kanalen adat. dus een betere patchbay en 16 kanalen adat zou mogelijkerwijs ook een optie zijn... keuzes keuzes. hulp is welkom.