Ferrofish Pulse - AD/DA converters

r.5

Vers lid geweest
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
3.460
Locatie
Thuis
Ik zoek een uitbreiding via ADAT voor mijn RME Digiface USB om eventueel zelfs ITB (of beter in TotalMix) te mixen...

Ik gebruik voornamelijk synths en FX dus pre-amps is niet zo belangrijk voor me maar zocht toch iets hoger op de ladder dan de Behringer ADA’s en kwam de Ferrofish Pulse tegen die 16 I/O’s geeft tegen 899€ (dus ruim 2x duurder dan de Behringers).

Ik vind online wel wat reviews over de vorige A-serie van Ferrofish waar voornamelijk de converters wat in vraag gesteld worden... En laat dit nu net het punt zijn waar ze met deze update aan gewerkt hebben...

Maar ik ken niet zo veel van converters en vind geen reviews van de nieuwe Pulse dus vroeg ik me af of er hier iemand ervaring heeft met Ferrofish producten en of er hier iemand weet of die nieuwe converters effectief beter zijn dan de vorige... En is het effectief wel een upgrade tov die Behringers...?

Jullie input en feedback wordt zeker gewaardeerrd...
 
Meer concreet: bij de A16 mkII zou het gaan om de AKM AK4620B en bij de Pulse 16 om de Cirrus Logic CS5368 (voor A/D) en de CS4365 (voor D/A).

Maakt dit wezenlijk een verschil?
 
Het gaat vaak ook om de rest eromheen niet alleen de convertor. Maar aangezien je RME ook AKM gebruikt is het wel tof om er een andere 'smaak' bij te hebben.
 
+1
Ik heb ook al een tijdje mijn oog op deze, maar ze zijn blijkbaar nog maar net op de markt, dus geen reviews te vinden.

16 line inputs in 1 doos lijkt me wel handig, ik kan alleen niet schatten hoe goed ze zijn.

Ik heb nu een RME UFX II en een Focusrite octopre dynamic mkII (pre-scarlett range). De focusrite klank is een beetje meh in vergelijking met de RME kwaliteit. Maar als ik deze met enig verlies 2dehands verkoop wil ik er wel zeker van zijn dat de Ferrofish een betere kwaliteit heeft.

Zijn er hier meer circuit & tech-savy mensen die kunnen bevestigen dat dit het geval is? Of iemand die m al heeft?

aan de O.P. ik heb de behringers ook al gehad. Zelfs de octopre was stukken beter.
 
Ben me bewust dat de kwaliteit niet afhangt van één factor maar van het samenspel van alle componenten...

Van de voorganger (A16 Mk II) vind je vrij goede reviews (zie link hierboven).
Het is blijkbaar een grote stap vooruit tov de Behringer ADA’s maar de converters zijn blijkbaar niet echt top kwaliteit. Ik ga er even van uit dat in de Pulse 16 al de rest minstens even goed is als in zijn voorganger en vraag me af of die nieuwe converters nu echt een verschil maken.

Voor een betere kwaliteit tov de A16 Mk II betaal je blijkbaar al snel het dubbel voor 16 in & 16 out...
 
Back
Top