Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

Ik denk dat ik de Force een ander plekje ga geven.. mandje ervoor in de plaats... Er woont hier een super lief dier.. wil graag bij je zijn maar gaat dan lomp op je keyboard liggen zodat je niets meer kan..


Uurtje ervoor..

Ergens beneden..
 
Laatst gewijzigd:
1 Overleven
2 mensen ontmoeten met gear en uitnodigen zonder gear
3 spullen herstellen
4 een beter liedje maken dan eerder
maar vooral 1
 
Meer shit kopen
Meer muziek maken
Qua aankopen wil ik eigenlijk een echt dikke digitale synth.
Qua muziekmaken wil ik beter leren finger picken op gitaar en timing verbeteren.
 
Begin dit jaar begonnen met zangles. Inmiddels fiets ik iedere week naar les in Utrecht-Noord. Bevalt goed, ook heel inspirerend voor het maken van electronische muziek.

Leuk! :) Heb je een bepaalde stijl/genre in gedachten waarbij je eigen zang wil gebruiken?


Wat betreft het topic, meer een hoop dan een voornemen voor '24, namelijk dat e.e.a. hier iets anders kan worden georganiseerd zodat de druk/tijd vanwege m'n mantelzorg minder gaat worden. Een uurtje hier, een uurtje daar om bezig te zijn lukt wel, dat is vooral om technisch bezig te zijn door een handleiding te lezen, het gebruik van gear onder de knie te krijgen, etc. Maar het lukt niet goed om de gedachten zodanig te verzetten en iets creatiefs te doen. En dat is uiteindelijk wel waarvoor je het doet. De (aaneengesloten) tijd is dan vaak te kort en dan ook nog last van een soort 'brain fog'. Ik hoop dat dit zal verbeteren.
 
Mijn voornemen is: minder, minder, minder.

Minder plugins, minder kennis, minder moeilijk denken en (nog) minder geld uitgeven aan VST deals.

Daar ben ik nu al hard mee bezig en ik heb al flink wat plugins en programma's verwijderd. Ik heb ook een boek gekocht met een framework om sneller nummers af te maken, zodat ik in de creatieve flow blijft. De eerste week dat ik met deze aanpak werkte, rondde ik al 2 nieuwe nummers af. Gewoon met een stopwatch zo snel mogelijk een arrangement neerleggen. En dat pas de details invullen 👍

Doel is dat dit uiteindelijk leidt tot minstens 13 nieuwe nummers. En het liefste het dubbele.

2023 was door omstandigheden een mager jaar en ik sta echt in de startblokken voor een succesvol 2024 👍
 
Hardware weer op 1
Zo min mogelijk controllers (direct op hw programeren)
Geen HW mixer
Werken met max 8 ingangen/sporen. (en ja een template maken met o.a. filters op alle kanalen)
Gear kopen en testen af en toe, experimentern (samplen)
Steeds strakker Ableton plugin/devices en track organisatie op de computer.
Masteren 10% ai, De rest met Premium PLUGs (zou de Weiss wel willen)
Vooral leren van Ozone en dat naar eigen hand zetten

Comeback eind zomer 2024 ;)
 
...nog meer muziek maken...:koffie:
en proberen het iets meer funktioneel te maken.
(YT, games, internet)
 
Leuke post dit.

Ik heb zojuist toch beslist om het roer maar weer eens om te gooien. Ik ga aantal dingen verkopen (BARP, SE-02, 0-Coast, Strymon Timeline, APC40, wellicht ook mijn Echo Chamber Concert tape echo). Ff grote opruim in de studio. Misschien verkoop ik ook wat modules, maar dat heb ik nog niet helemaal onderzocht. Daarvoor in de plaats komt dan een MS-50 en een RE-201 Space Echo. Ik wil minder gear, maar betere, alleen dingen die ik echt veel gebruik en die kwa sound design overeenkomen met de geluiden die ik wil maken.

Dan kwa muziek wil ik het ook weer iets anders aanpakken. In 2021/2022 had ik mijn tweede album uitgebracht waar ik vrijwel heel covid aan had gewerkt, ongeveer een jaar à anderhalf. Maar alles was al af toen we begonnen met releasen. Mijn labelbaas zei toen al je hoeft niet perse alles al af te hebben voor we singles gaan releasen maar ik was koppig.. en achteraf had hij toch gelijk. We waren veel tijd kwijt aan onnodige voorbereidingen terwijl we het ook al eerder konden starten met releasen.

Dus deze keer wil ik het anders doen. Ik heb ook iets minder tijd dan voorheen dus ik kan niet in één keer 10 tracks afmaken, maar ik kan wel regelmatig een single uitbrengen en dan op t einde 5-6 tracks daarbij doen voor een album, dus dat is het plan! Ik heb afgelopen jaar de single Reset uitgebracht en ik heb zojuist de arrangement van mijn volgende single afgemaakt, dus hopelijk komt die in de loop van 2024! En daarna zien we wel ;)

Verder wil ik iets minder remixes doen, had er dit jaar weer 3 en nu komt er weer één. Aantal van de remixes die ik gemaakt heb komen niet eens uit vanwege 180° keuzes van artiesten of labels en eerlijk gezegd ben ik daar helemaal klaar mee. Het is tijd om weer eens op een (eigen!) album te focussen... Ze remixen mij maar 😜 Wat ik wel graag wil is meer samenwerkingen op mijn album. Ik had vorige keer alles zelf gedaan en gemaakt, maar ik vind het toch wel erg inspirerend om samen te werken. Hopelijk gaat dat lukken. De eerste twee singles zijn in ieder geval samenwerkingen!
 
Laatst gewijzigd:
Leuk! :) Heb je een bepaalde stijl/genre in gedachten waarbij je eigen zang wil gebruiken?

Ik kwam bij mijn docente voor het zingen van Oude Muziek (van voor 1650) maar inmiddels heeft ze me verleid tot het zingen van Bach, Händel, Fauré, Schubert. Ik ben de laatste tijd wat aan het opnemen. Het lijkt me wel aardig eens te kijken wat er uitkomt als ik dat bewerk en combineer met de meer experimentele synthklanken.
 
Ik zou al wat ik niet gebruik eigenlijk gewoon moeten verkopen, ipv te zeggen “eerst nog even testen of t mag blijven” - dat kost zoveel tijd, dat testen, dat er minder overblijft voor wat ergens wel heen gaat… ruiken jullie daar een voornemen voor 2024?
Ja ik heb dus precies hetzelfde. Ik denk altijd jaaa maar ik ga dat nog wel een keer samplen voor ik het weg doe.. en dan kom je daar natuurlijk nooit aan toe. Nu gaat t gewoon weg.
 
Mijn modular verder vorm geven. Mijn initiële plan was om binnen 2 jaar mijn 86hp 6u vol te hebben voor experimentele techno en soundscapes, maar ben bang dat het voor de eerste helft van ’24 al zover is…
 
Back
Top