Uitdunnen of opnieuw kopen en wat niet meer?

Hola,

eerst eens muziek maken met wat je bezit,
en eens kijken of je een track klaar hebt en laten horen,
je kan met weinig ook mooie dingen maken.

Groeten van andreos :)
 
Ik heb door een verbouwing mn setup een goed halfjaar uit elkaar gehad (lees: verspreid over 3 kamers) en ben erachter gekomen dat ik in feite niet meer nodig heb dan een MPC One en een midikeyboard en een samplebron (dj setje plus bluetooth ontvanger) plus een pc met DAW om het vervolgens verder in uit te werken. Dat werkte echt perfect voor me. Kan me niet herinneren wanneer ik meer beats heb gemaakt dan in het afgelopen halfjaar...

Ik heb best wel wat spul verkocht de laatste 6 maanden:
- Ensoniq EPS 16+ keyboardversie (maar de rackversie voor teruggekocht), kan voor geen meter spelen dus dan is 61 toetsen waanzin.
- MPC 2500 (niet meer aangeraakt sinds aanschaf MPC One).
- DBX 231 EQ.
- Rackmounted djmixer.
- Zaor studiomeubel.
- M-Audio M-Track Eight interface (niet meer nodig aangezien je in de MPC One sporen kunt bouncen en via USB op je pc kunt krijgen).

Wat ik nog wel heb staan:
- Akai MPC One.
- Behringer Uphoria interfaceje.
- PC.
- Focal Alpha 50 monitors.
- Mackie 1202 VLZ mixertje (om alles op aan te sluiten.
- SL 1200 mk2.
- Vestax PMC djmixer.
- Bluetooth ontvanger.
- Microkorg. *
- Microkorg XL+. *
- Akai S950. *
- Ensoniq EPS 16+. *
- Akai MPK mini v3 (vrij recent gekocht om makkelijk elders beats te kunnen maken en niet één van de Microkorgs mee hoeven te nemen - die workflow van het afgelopen halfjaar wil ik wel kunnen behouden).

In feite zou alles met een asteriks wegkunnen, maar ik blijf de beide Microkorgs erg goed klinken, vind ze erg fijn spelen als midikeyboard (ben ik een van de weinigen in gok ik haha) en ze nemen weinig ruimte in. En de S950 en EPS 16+ zijn rackmounted, dus nemen ook weinig ruimte in plus het zijn classic samplers met een erg unieke sound. Moet maar eens een verrijdbaar rackje kopen en ze daar inzetten en onder mijn bureau zetten. Maar zou feitelijk gezien wel zonder die vier bakken kunnen.
 
Gewoon alles wegdoen en akkoestisch dakloos op straat spelen.
Less is more kun je ook in termen van fidelity denken.
Heb een casio SK1 (realistic concert 500) gekocht. 8bit 8000hz of zo.
Maar geloof het of niet er bestaat een filter voor, 4 want hij is 4 voices. Phat Philter Mod.
Kan nog een lfo bij en er is een envelope mod.
Ga denk ik 4 gates erop maken en 4 line-out naar eurorack.

Ben hier weer de boel aan het verbouwen en op een 1 of andere manier heb ik nu ineens heel veel extra plek.
Dus more is less.
Meer gear less money, meer met techniek in de weer, minder muziek maken.
:D
 
Hé leuk om dit oude topic weer 'ns tegen te komen, ik was 'm helemaal vergeten.
Nu een paar jaar verder is m'n Ultranova, de Uno, SE-02 en de Boog verkocht en is er al een tijdje een Grey Meanie aanwezig en de Blofeld, Deepmind en Neutron staan nog steeds op m'n desk.
Er is een Boss RC505 mk2 en een Behringer Go rack bijgekomen met de nodige modules en dit bij elkaar wil ik ook wel houden en het enigste wat er nog bij kan komen zoals ik het nu zie is een VCS kloon als ie ooit komt en nog wel een paar modules en heel misschien een Pulsar 23 omdat ik 'm zo tof vind maar ik hik wel tegen de prijs aan voor dat ding, misschien een keer een leuke tweedehandse of zo?
M'n midicontrollers heb ik nog steeds en de Keystep Prro is er bij gekomen, de Impulse 49 staat n de doos en die kan eigenlijk wel weg.
Ik heb wel te weinig ruimte want de RD 8, de TR 8, de Spark, de MiniBrute 2S met de rackbrute en de Bass station 2 staan op de plank en ik doe er ook niets mee, de drumcomputers zou ik kunnen verkopen net als de Minibrute 2s met de rackbrute maar ik zit niet op het geld te wachten dus de nood is niet hoog en de enigste die ik niet zou verkopen is de Bass station.
 
Ik heb wel te weinig ruimte want de RD 8, de TR 8, de Spark, de MiniBrute 2S met de rackbrute en de Bass station 2 staan op de plank en ik doe er ook niets mee
Iemand zei me ooit: Travel light!
Dus kom ik morgen avond gratis bij je langs om die zooi op te halen. Hoef je er ook niet meer over wakker te liggen.
En zal je me eeuwig dankbaar zijn dat ik je heb verlost van totaal nutteloos spul waar je geen drol aan hebt en verder niks mee aanvangt.
Pijnig jezelf niet langer!!
 
Back
Top