NFT's omarmen of afstoten?

Het is vooralsnog niets meer dan een manier om voor een selectief groepje schaamtelozen om snel geld te harken. Ik wacht nog wel even tot er een echt belangrijk en interessant, niet puur op geld belust probleem gevonden wordt voor deze oplossing ;)

Ik zie echt meerwaarde in de technologie op zich, smart contracts, het uitwisselen van "waarde" over de blockchain, gegevensregistratie met overzicht van de historische transacties. Er zitten veel haken en ogen aan, zeker als je naar privacy en data wetgeving kijkt. Waar staat je data? Op elke node over de gehele wereld :-D

maar idd vooralsnog.

-C-
 
Ondertussen is er in de VS een bedrijf dat inmiddels waardeloze/onverkoopbare NFTs opkoopt zodat de originele eigenaar het verlies als aftrekpost voor de belastingen kan gebruiken. De één zijn dood...

 
Tsja, en laat die paupers maar verrotten, die zijn toch maar zonde van het beetje wat er nog wel binnenkomt aan belastingen. Lijkt Nederland wel.
 
NFTs lijken inderdaad weer de zoveelste scam met mooie ideologische vergezichten maar waarbij alleen de slimme jongens weer wat snel geld hebben gemaakt terwijl de rest, met name de artiest van het oorspronkelijke werk, het nakijken heeft:
as the crypto market has tanked, some uncomfortable truths have been revealed: when the unexpectedly crypto-rich are taken out of the dataset, there’s not actually that many people who are ready to buy digital assets that they’re used to getting for free. Worse, it’s become obvious that NFT tech was not capable of living up to its promises of permanence, royalties, and user-friendly trading. Artists have discovered that their supposedly blockchain-enforced royalties aren’t being honored and traders have found themselves repeatedly scammed and stolen from.

 
Geld investeren in gebakken lucht. NFT `s . Je kan beter sigarenbandjes gaan sparen die brengen dan nog wel een heel klein beetje op voor wat de gek er voor geeft.
Vijfendertig jaar geleden werd ik lid / aandeelhouder van een windmolenvereniging. Met door de jaren heen een inleg van €100
Behalve de meegemaakte feestdagen door hun georganiseerd heb ik daar nu al €600 bij elkaar van terug gekregen van hun. Op dit moment leveren het € 3 ton per dag op met deze wind.
Mochten er nog mensen met artistieke talenten rondlopen. ? Ga je gang : VACATURE ⭐️ PRESENTATRICE / PRESENTATOR (13 – 26 jaar)

DE LES IS : maak investeren niet te moeilijk en zorg dat de overheid er in mee kan gaan. Dat er waarborg blijft bestaan.
Verzand niet in een onduidelijk sjoemel circuit met mensen die van alles beloven.
 


Vrij lang filmpje. Heeft mijn denken over NFTs beïnvloed. Lang verhaal kort, NFTs en oplichterij lijken veelal hand in hand te gaan en de cultuur eromheen is sekte achtig.

Het idee zelf, van verbeterde eigenaarschap van digitale goederen vind ik overigens wel goed. Maar NFTs zijn zo fundamenteel beperkt in het bereiken van hun doel. Je kan het gewoon vrijelijk kopieeren en de link waar het naar verwijst kan gewoon vervallen. Het idee is goed, maar de uitvoering is waardeloos heb ik het idee.
 
NFTs die in elkaar stuiken. Ik was bijna net zo verbaasd als toen ik las dat die Tate figuren gearresteerd waren.

Investeren is geld (laten) gebruiken om er rechtstreeks aankopen van middelen of diensten voor een activiteit mee te doen, in de hoop dat die activiteit uiteindelijk meer geld opbrengt dan er geïnvesteerd was. Als die tussenstap met activiteit er niet is, heet het niet investeren maar speculeren. In het beste geval. De financiële constructie waarop je speculatie gebaseerd is, kan namelijk perfect legaal zijn, of misleidend, tot hoogst illegaal.

In die zin is "investeren in crypto" onzin, je bent aan het speculeren. En dat mag, maar je beseft het best wel.
 
Sja, maar wij waren degenen die het "niet begrepen" en ons "eigen onderzoek" moesten doen.

Zo zie je maar. Hebzucht is een slechte raadgever. Als iets te goed is om waar te zijn, is dat meestal ook zo. Maar mensen blijven er intrappen.
 
Ja maar jongens, NFT's zijn nog zo jong, laten we het nóg een paar keer proberen. Denk aan het potentieel! Dingen online verkopen is super vernieuwend, en databases zijn ook een heel fris idee.
 
Vergeet ook niet dat er voor NFTs geen enkele vorm van copyright bestond en creatief werk onmogelijk beschermd kon worden of geld kon opbrengen voor de originele artiest.

Even serieus, een solide manier om online te handelen en ondertekenen is natuurlijk welkom voor veel toepassingen. Maar NFTs, crypto en cryptobeurzen hebben afgelopen jaar wel hun best gedaan om de slechtste aspecten in de aandacht te brengen.
 


Vrij lang filmpje. Heeft mijn denken over NFTs beïnvloed. Lang verhaal kort, NFTs en oplichterij lijken veelal hand in hand te gaan en de cultuur eromheen is sekte achtig.

Het idee zelf, van verbeterde eigenaarschap van digitale goederen vind ik overigens wel goed. Maar NFTs zijn zo fundamenteel beperkt in het bereiken van hun doel. Je kan het gewoon vrijelijk kopieeren en de link waar het naar verwijst kan gewoon vervallen. Het idee is goed, maar de uitvoering is waardeloos heb ik het idee.

Je kan een NFT kopiëren, maar daar heb je niets aan.
De link waar het naar verwijst is onderdeel van een blockchain. Zolang die blockchain bestaat, bestaat de NFT.


Maar:
Een NFT is het recht om 1 specifieke regel in 1 bepaalde blockchain te veranderen. Dat is echt alles.
Het idee is niet eens goed.
Behalve dan om ”bigger fools” dan jij te bedriegen.
 
Back
Top