Een nieuw field gadget...de TP-7 Field recorder van teenage engineering.

TP-7.jpg
TP-7 2.jpg


De TP-7 Field recorder van teenage engineering. Voor slechts 1499€!

Ultradraagbare audiorecorder. neem op en luister terug met de interne microfoon en luidspreker, of gebruik een willekeurig aantal van de 3x tweeweg jacks voor externe microfoons, headsets of andere signaalbronnen. meerdere connectiviteitsopties omvatten usb-c, MFi en bluetooth. directe spraak-naar-tekst-transcriptie beschikbaar via de iOS-app. meegeleverd in de doos: 6,35 mm jack-adapter, textile usb-c-kabel, gebruikershandleiding en herbruikbare plastic opbergdoos.

3 trrs stereo input/output mini-jacks
1 hoofd-/hoofdtelefoonuitgang
24-bit/96 kHz usb-audio-interface
interne microfoon en luidspreker
7 uur oplaadbare batterij
128 GB intern geheugen
TP–7-transcriptie-app beschikbaar voor iOS
afmetingen: 96 mm x 68 mm x 16 mm
gewicht: 170 g / 5,6 oz

Introductie van TP-7 Field recorder.

Er zijn gedachten, ideeën en fragmenten die - ter wille van de mensheid - we moeten vastleggen en ernaar kunnen terugkeren als referentie, als kiem voor nieuwe gedachten ofgewoon om een andere keer te herinneren. TP–7 is precies daarvoor gebouwd, om geluid, muziek,interviews en belangrijke ideeën zonder wrijving in de hoogst mogelijke kwaliteit. Een apparaat dat tot in elk detail is ontworpen om maar één ding te doen en dat goed te doen. Een speciaal stuk hardware voor ideeën, of gewoon een vuile riff.

Dus ook ontworpen om je b.v. je gitaarspel op te nemen in de hoogste mogelijke kwaliteit?

Het middelpunt van de TP-7 is de gemotoriseerde tape-reel.
een subtiel ontworpen brushed motor met kogellagers en een zeer gevoelige hall-sensor waarmee je je opname virtueel kunt pakken. de tape-reel wordt ook gebruikt voor scrubben, pauzeren, menunavigatie en als zachte visuele feedback tijdens het afspelen en opnemen.

Waarom zou je nu nog een oude brushed motor gaan gebruiken als alle nieuwe motoren nu brushless zijn. Misschien kosten de vervang koolborsteltjes 99€?


Met de aan de zijkant gemonteerde rocker kun je snel door je audio scrubben.
druk gewoon op de bovenrand om snel vooruit te spoelen en omlaag om terug te spoelen. kijk hoe het wiel ronddraait en hoor hoe je tracks in 'hyperspeed' scrubben.

Daar was de reel toch voor?

Transcriptiehel veranderd in transcriptiehemel. Als u ooit het proces van het met de hand transcriberen van opgenomen spraak naar tekst hebt meegemaakt, weet u wat we bedoelen. een belangrijk kenmerk van de TP-7 is de mogelijkheid om het proces van het omzetten van audio in tekst te stroomlijnen. sluit gewoon je telefoon aan op TP–7 via ble of usb, open de TP–7 app en
druk op transcriberen. klus geklaard!

Off the record. Stel jezelf voor in een interviewsituatie. de haspel op de TP-7 draait langzaam, de felrode opnamelamp brandt. zowel de reel als de lamp geven aan dat er een opname plaatsvindt. het interview gaat best goed. De situatie wordt verhit, je wordt plotseling een aantal persoonlijke vragen gesteld.
op dat moment leg je voorzichtig een vinger op de spoel en pauzeer je de opname, zodat je het interview 'off the record' kunt voortzetten.

Ik druk op pause op mijn iPhone of Apple watch en stop de opname...

The importance of zero friction.(Of hoe je stappen van gedachte naar actie kunt verwijderen.)
Laten we TP–7 eens vergelijken met de meest gebruikte recorder van vandaag: de smartphone:
als je eenmaal je telefoon hebt aangezet en ontgrendeld, de opname-app hebt gevonden en bent begonnen met opnemen, ben je waarschijnlijk vergeten wat je in gedachten had.
bij opnemen op TP–7: druk op de memoknop en begin te praten.

Ik klik op de opnameknop die op het beginscherm staat van mijn iphone of apple watch en begin met opnemen...in minder dan 1 seconde...

TP–7 heeft drie stereo tweewegaansluitingen die kunnen worden gebruikt als ingang of uitgang, voor het aansluiten van externe microfoons, hoofdtelefoons, studiomonitors of andere audioapparatuur zoals OP–1 veld of TX–6, opname met alle 6 stereokanalen . gebruik usb-c voor meerkanaals audio-interface, midi, gegevensoverdracht en opladen, en ble en MFi voor draadloze connectiviteit. TP–7 bevat ook onze 6,35 mm naar 3,5 mm jack-adapter. voeg daar nog 128 GB interne opslag aan toe en u kunt 20 jaar lang 5 minuten aan ideeën per dag bewaren.

Wauw, mijn Iphone kan dan voor 80 jaar ideeën opslaan. Had ik daar maar eerder aan gedacht.

Het field systeem zit nu met 1 microfoon aan een slordige 5896€ voor de 4 field devices en dit zonder opties.
Wat kunnen ze nu nog verzinnen? Ik kijk er naar uit. En waarom een extra recorder als de TX-6 toch al een recorder is met veel meer mogelijkheden maar dan zonder microfoon en zonder rocker en scrub-wiel.

Persoonlijk vind ik de producten van Teenage Engineering prachtige staaltjes van design. Misschien wel overprijsd of juist niet, er is nu eenmaal eenmarkt voor deze hebbedingetjes.
Helaas is mijn phone beter voor deze dingen en ook veel makkelijker in gebruik. Het is ook weer prachtige marketing van hun en het wordt heel mooi voorgesteld maar uiteindelijk is het niet veel meer dan een handheld recorder, als je dit echt nodig hebt kan je b.v. een Tascam DR-05X stereo handheld recorder met USB interface kopen aan 100€ maar dan zonder rocker of tape-reel-wheel...

Is er hier echt iemand onder ons muzikanten die dit zou aanschaffen om b.v. je instrumenten op te nemen?

P.S. Bijna helemaal vertaald met Google translate gezien dit een nederlands sprekend forum is.
 
Het is gelukkig geen vulpen, anders zou het nog enigszins aanlokkelijk zijn :D
 
Ik gebruik al een kleine 100 jaar een Zoom H2 recordertje maar die loopt inmiddels wel enigszins op de laatste benen.... de zilveren verf is op diverse plekken van het plastic afgerot, het klepje van de SD kaart hangt nog maar aan 1 kant vast en er zitten krassen op het scherm. Maar goed, die zou ik eerder vervangen door een nieuwe Zoom dan door dit ding eigenlijk.
 
Ik had onlangs een nieuwe USB terminal op mijn DR100 gezet. Ding helemaal uitelkaar. Super klein SMT... Ding is al 15 jaar oud ofzo.... Maar hij doet het weer!
Gelukkig want anders had ik deze Tp-7 moeten halen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Zoom AM7 is echt een handig dingetje.. kun je ook gelijk beeld opnemen met je telefoon.. (is 'n plug-on USB-C mic..) Zit ook een appje bij om alleen geluid op te nemen..
M/S setting vind ik minder bruikbaar maar in stereo mode klinkt maar klinkt ie super. Heeft opname niveau regeling, beter wordt het geluid niet op 'n telefoon.. ook niet met 'n iPhone *D

Drums...


of iets met minder output.. klinkt stukken beter dan de interne Mics van Boss BR8 en 80 die ik ook heb..
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik al een kleine 100 jaar een Zoom H2 recordertje maar die loopt inmiddels wel enigszins op de laatste benen.... de zilveren verf is op diverse plekken van het plastic afgerot, het klepje van de SD kaart hangt nog maar aan 1 kant vast en er zitten krassen op het scherm. Maar goed, die zou ik eerder vervangen door een nieuwe Zoom dan door dit ding eigenlijk.

Het verbaast mij eigenlijk hoe lang dat ding al meegaat.
Ik had niet verwacht dat zo'n goedkoop plastic dingetje het zo lang, zo goed zou doen.
Ik heb er indertijd wel meteen het siliconenhoesje bij gekocht en na 15 jaar ziet hij er nog piekfijn uit.
Ik vind hem vooral lekker compact en prima in gebruik.
 
Het verbaast mij eigenlijk hoe lang dat ding al meegaat.
Ik had niet verwacht dat zo'n goedkoop plastic dingetje het zo lang, zo goed zou doen.
Ik heb er indertijd wel meteen het siliconenhoesje bij gekocht en na 15 jaar ziet hij er nog piekfijn uit.
Ik vind hem vooral lekker compact en prima in gebruik.
Ja ik heb hem ook al dik 15 jaar en ik flikker hem overal en nergens neer zonder enige bescherming. Ding blijft maar gaan. Vervangen is ook nog niet noodzakelijk, alle slijtage is puur cosmetisch. En de geluidskwaliteit van de opnamen is ook gewoon echt goed.
 
De H2n zou ook mijn eerste keuze zijn als ik mijn vintage H2 met pensioen stuur. Hoe lang gaan de batterijen mee in die H2n? Want dat vind ik wel minpuntje van de H2, dat gaat best hard.
 
De H2n zou ook mijn eerste keuze zijn als ik mijn vintage H2 met pensioen stuur. Hoe lang gaan de batterijen mee in die H2n? Want dat vind ik wel minpuntje van de H2, dat gaat best hard.
Ik heb er destijds meteen de accessoire kit bij gekocht (power supply, mic-stand adapter etc). Ik gebruik 'm zowat altijd met de power supply, dus geen eigen ervaringen met batterij-levensduur. Zal idd wel hard gaan.
 
Duur is ook relatief, ik denk dat wij het vanuit een hobby of semi-pro perspectief bekijken, maar stel je bent journalist ofzo en de werkgever betaald (of het is aftrekbaar) dan speelt geld minder een rol.

Nog wel 1 punt en dat is dat de speech to text heel nuttig of zelfs essentieel kan zijn voor doven en slechthorenden. Hier zijn al apps, in combinatie met speciale richtmicrofoons. Dit kan m.n. handig zijn in drukke omgevingen als restaurants om toch nog een gesprek te kunnen volgen. Het is een beetje de vraag hoe dit ding hiermee omgaat, maar ALS het goed werkt dan kan het echt een uitkomst zijn, en dan speelt geld bij wijze van spreke geen rol.
Wat echt vernieuwend is voor doven en slechthorenden zijn de XRAI Glasses, die zetten gewoonweg ondertitels in de bril, dat is pas vernieuwend. info: XRAI Glass - Our software turns speech into subtitles, in real-time.
Volgens wat ik begrepen heb moet het wel een besloten gesprek zijn tussen 2 personen om redelijk te werken, maar het is een stap in de goede richting.
 
Zoom H2n hier (die 'Darth Vader opvolger' ervan), vergelijkbaar verhaal, plastic, maar goed klinkend prima ding, ook still going strong. :halleluja


(Waarom Behringer er dan ook nog geen UltraHun UltraH2n clone van heeft uitgebracht is me dan ook een raadsel :duivels: ;) )
Sssssshhhhh! Misschien leest Uli mee....
suspicious-eyes.gif
 
Back
Top