Een nieuw field gadget...de TP-7 Field recorder van teenage engineering.

TP-7.jpg
TP-7 2.jpg


De TP-7 Field recorder van teenage engineering. Voor slechts 1499€!

Ultradraagbare audiorecorder. neem op en luister terug met de interne microfoon en luidspreker, of gebruik een willekeurig aantal van de 3x tweeweg jacks voor externe microfoons, headsets of andere signaalbronnen. meerdere connectiviteitsopties omvatten usb-c, MFi en bluetooth. directe spraak-naar-tekst-transcriptie beschikbaar via de iOS-app. meegeleverd in de doos: 6,35 mm jack-adapter, textile usb-c-kabel, gebruikershandleiding en herbruikbare plastic opbergdoos.

3 trrs stereo input/output mini-jacks
1 hoofd-/hoofdtelefoonuitgang
24-bit/96 kHz usb-audio-interface
interne microfoon en luidspreker
7 uur oplaadbare batterij
128 GB intern geheugen
TP–7-transcriptie-app beschikbaar voor iOS
afmetingen: 96 mm x 68 mm x 16 mm
gewicht: 170 g / 5,6 oz

Introductie van TP-7 Field recorder.

Er zijn gedachten, ideeën en fragmenten die - ter wille van de mensheid - we moeten vastleggen en ernaar kunnen terugkeren als referentie, als kiem voor nieuwe gedachten ofgewoon om een andere keer te herinneren. TP–7 is precies daarvoor gebouwd, om geluid, muziek,interviews en belangrijke ideeën zonder wrijving in de hoogst mogelijke kwaliteit. Een apparaat dat tot in elk detail is ontworpen om maar één ding te doen en dat goed te doen. Een speciaal stuk hardware voor ideeën, of gewoon een vuile riff.

Dus ook ontworpen om je b.v. je gitaarspel op te nemen in de hoogste mogelijke kwaliteit?

Het middelpunt van de TP-7 is de gemotoriseerde tape-reel.
een subtiel ontworpen brushed motor met kogellagers en een zeer gevoelige hall-sensor waarmee je je opname virtueel kunt pakken. de tape-reel wordt ook gebruikt voor scrubben, pauzeren, menunavigatie en als zachte visuele feedback tijdens het afspelen en opnemen.

Waarom zou je nu nog een oude brushed motor gaan gebruiken als alle nieuwe motoren nu brushless zijn. Misschien kosten de vervang koolborsteltjes 99€?


Met de aan de zijkant gemonteerde rocker kun je snel door je audio scrubben.
druk gewoon op de bovenrand om snel vooruit te spoelen en omlaag om terug te spoelen. kijk hoe het wiel ronddraait en hoor hoe je tracks in 'hyperspeed' scrubben.

Daar was de reel toch voor?

Transcriptiehel veranderd in transcriptiehemel. Als u ooit het proces van het met de hand transcriberen van opgenomen spraak naar tekst hebt meegemaakt, weet u wat we bedoelen. een belangrijk kenmerk van de TP-7 is de mogelijkheid om het proces van het omzetten van audio in tekst te stroomlijnen. sluit gewoon je telefoon aan op TP–7 via ble of usb, open de TP–7 app en
druk op transcriberen. klus geklaard!

Off the record. Stel jezelf voor in een interviewsituatie. de haspel op de TP-7 draait langzaam, de felrode opnamelamp brandt. zowel de reel als de lamp geven aan dat er een opname plaatsvindt. het interview gaat best goed. De situatie wordt verhit, je wordt plotseling een aantal persoonlijke vragen gesteld.
op dat moment leg je voorzichtig een vinger op de spoel en pauzeer je de opname, zodat je het interview 'off the record' kunt voortzetten.

Ik druk op pause op mijn iPhone of Apple watch en stop de opname...

The importance of zero friction.(Of hoe je stappen van gedachte naar actie kunt verwijderen.)
Laten we TP–7 eens vergelijken met de meest gebruikte recorder van vandaag: de smartphone:
als je eenmaal je telefoon hebt aangezet en ontgrendeld, de opname-app hebt gevonden en bent begonnen met opnemen, ben je waarschijnlijk vergeten wat je in gedachten had.
bij opnemen op TP–7: druk op de memoknop en begin te praten.

Ik klik op de opnameknop die op het beginscherm staat van mijn iphone of apple watch en begin met opnemen...in minder dan 1 seconde...

TP–7 heeft drie stereo tweewegaansluitingen die kunnen worden gebruikt als ingang of uitgang, voor het aansluiten van externe microfoons, hoofdtelefoons, studiomonitors of andere audioapparatuur zoals OP–1 veld of TX–6, opname met alle 6 stereokanalen . gebruik usb-c voor meerkanaals audio-interface, midi, gegevensoverdracht en opladen, en ble en MFi voor draadloze connectiviteit. TP–7 bevat ook onze 6,35 mm naar 3,5 mm jack-adapter. voeg daar nog 128 GB interne opslag aan toe en u kunt 20 jaar lang 5 minuten aan ideeën per dag bewaren.

Wauw, mijn Iphone kan dan voor 80 jaar ideeën opslaan. Had ik daar maar eerder aan gedacht.

Het field systeem zit nu met 1 microfoon aan een slordige 5896€ voor de 4 field devices en dit zonder opties.
Wat kunnen ze nu nog verzinnen? Ik kijk er naar uit. En waarom een extra recorder als de TX-6 toch al een recorder is met veel meer mogelijkheden maar dan zonder microfoon en zonder rocker en scrub-wiel.

Persoonlijk vind ik de producten van Teenage Engineering prachtige staaltjes van design. Misschien wel overprijsd of juist niet, er is nu eenmaal eenmarkt voor deze hebbedingetjes.
Helaas is mijn phone beter voor deze dingen en ook veel makkelijker in gebruik. Het is ook weer prachtige marketing van hun en het wordt heel mooi voorgesteld maar uiteindelijk is het niet veel meer dan een handheld recorder, als je dit echt nodig hebt kan je b.v. een Tascam DR-05X stereo handheld recorder met USB interface kopen aan 100€ maar dan zonder rocker of tape-reel-wheel...

Is er hier echt iemand onder ons muzikanten die dit zou aanschaffen om b.v. je instrumenten op te nemen?

P.S. Bijna helemaal vertaald met Google translate gezien dit een nederlands sprekend forum is.
 
Als design objecten snap ik TE producten wel, en de originele OP-1 is en was ook wel echt een tof vernieuwend apparaat en in zijn eerste iteratie ook nog wel haalbaar voor veel mensen.

Nu gaat het vooral om het hele concept en de filisofie van het ontwerp. Maar met modehuis aspiraties en navenante prijzen. En dat laatste is enorm jammer, want dit zouden anders tools kunnen zijn voor veel creatieve mensen om heel toffe dingen mee te doen. Juist vanwege de ontwerp filosofie.
 
Is er hier echt iemand onder ons muzikanten die dit zou aanschaffen om b.v. je instrumenten op te nemen?
Ik zou hem graag van sinterklaas krijgen maar als ik zelf moet betalen dan opteer ik liever voor een Sound Devices MixPre 6, die heeft 32bit float, phantom power, Timecode, aux... Voor interview & transcripties gebruik ik meestal de iPhone of zoom H1n en de dicteerfunctie van Word.
 
Ja maar wat nu als je niet meer weet wat je wilde recorden als je ein-de-lijk je telefoon aan hebt gezet, je dictafoon app gevonden hebt EN ook nog eens op record heb moeten drukken?
 
Ben alleen bang dat de mensen die op een of andere manier zo'n duur apparaat zouden begeren, niet de mensen zijn die het meest te lijden hebben van een diepe depressie....
Een heel selectieve diepe economische depressie dan, alleen voor gearheads, en de product management afdeling van Teenage Engineering :) . Met Nagra aspiraties, maar dan voor hipsters, want ik denk niet dat er professionele gebruikers meteen staan te springen om zo'n flimsy ding te kopen (flimsy als je dit vergelijkt met wat ze normaal gebruiken, het is geen Arturia of Behringer).
 
Aan de andere kant, mijn eerste spullen waren ook schreeuwend duur. En dan had je 1 apparaat en dan na lang zwoegen op je bijbaantje eindelijke volgende om iets meer mogelijkheden te hebben. Dat maakte wel creatief. En het was ook gewoon leuk om naar iets toe te werken en ondertussen maar zoveel mogelijk te leren. Ik bedoel maar Dj shadow deed ook alles met 1 mpc. Of een J Dilla. Wellicht staat er nu iemand op die het met 1 Op1 field doet en daar het volste uithaalt omdat hij/zij/hen het eerste decennium geen geld heeft voor iets anders.
 
Ja maar wat nu als je niet meer weet wat je wilde recorden als je ein-de-lijk je telefoon aan hebt gezet, je dictafoon app gevonden hebt EN ook nog eens op record heb moeten drukken?
"Hey Siri, start geluidsopname" en klaar. Vind het een beetje gekunsteld probleem om zo'n ding verkoopbaar te maken...
 
Aan de andere kant, mijn eerste spullen waren ook schreeuwend duur. En dan had je 1 apparaat en dan na lang zwoegen op je bijbaantje eindelijke volgende om iets meer mogelijkheden te hebben. Dat maakte wel creatief. En het was ook gewoon leuk om naar iets toe te werken en ondertussen maar zoveel mogelijk te leren. Ik bedoel maar Dj shadow deed ook alles met 1 mpc. Of een J Dilla. Wellicht staat er nu iemand op die het met 1 Op1 field doet en daar het volste uithaalt omdat hij/zij/hen het eerste decennium geen geld heeft voor iets anders.
Alle mensen die een Op1 kunnen betalen hebben doorgaans ook andere gear er naast. Als je apparatuur van een bijbaantje moet betalen ga je niet voor een peperduur hipster mode artikel, maar voor waar voor je geld. Een laptopje of ipad met audio interface en/of controller geeft zoveel meer mogelijkheden dan een Op1 dat je echt masochistisch moet zijn om daar een naar verhouding extreem bedrag in te steken.
 
"Hey Siri, start geluidsopname" en klaar. Vind het een beetje gekunsteld probleem om zo'n ding verkoopbaar te maken...
Helemaal mee eens trouwens, was het sarcasme poppetje vergeten er bij te zetten.

Over de op-1 dan weer niet. Er zullen er genoeg zijn die van een zuurrverdiend bijbaantje alleen de op-1 kopen en daar hele mooie dingen mee maken. Praat niet ervaring, maar heb ook nog geen echt alternatief gezien met dezelfde mogelijkheden, dat daadwerkelijk portable is en geen batterijen nodig heeft. En nee, een telefoon is geen goed alternatief ;)
 
Dus als ik een homeless studio wil dan.
mixer, 2 mics, op1 field, recorder, portable speaker...
1500 + 3000 + 1500 + 2000 = .....veel ...

het is wel leuk te zien hoe hoge prijzen de aantrekkingskracht van items vergroten.
 
Ik heb al een beetje medelijden met de vrienden en bekenden van de mensen die dit gaan kopen :D
... die omgeving moet ook al die erbij geraapte gebakken lucht argumenten gaan aanhoren als de koper zijn (uiteraard gaan alleen mannen dit kopen 8o) ) gadget gaat showen.

Uiteraard is er niks mis met gewoon-omdat-het-kan, of met wat over-engineering of met wat Rube Goldberg her & der (a machine or contraption intentionally designed to perform a simple task in an indirect and overly complicated way, hier dus ook: onnodig kostbaar), maar ...
 
Ik verbaas me er eigenlijk een beetje over dat TE Zweeds is en niet uit Zwitserland komt. Tegelijkertijd verbaas ik me erover dat Uli Behringer dan weer wel Zwitser is.
 
Ziet eruit als de geupdate talkboy recorder van Home Alone 2 ghehe
 
Bij teenage engineering betaal je voor het design - productiekosten (milling etc..) ,op gebied van dsp en audiosignal engineering is teenage engineering echt beroerd .
Het is in de eerste plaats een design bureau die audio geralateerde producten maakt (voor hipsters :).
Heb me eenmaal laten vangen ( op 1 -10 jaar geleden ) wat een absolute baggerkwaliteit .
Ik snap het appeal wel want die dingetjes zien er echt wel sexy uit , maar als je geld hebt voor teenage engineering spaar dan even door voor iets van Soun devices of Nagra , dan krijg je tenminste topkwaliteit voor je geld
 
Back
Top