Een nieuw field gadget...de TP-7 Field recorder van teenage engineering.

TP-7.jpg
TP-7 2.jpg


De TP-7 Field recorder van teenage engineering. Voor slechts 1499€!

Ultradraagbare audiorecorder. neem op en luister terug met de interne microfoon en luidspreker, of gebruik een willekeurig aantal van de 3x tweeweg jacks voor externe microfoons, headsets of andere signaalbronnen. meerdere connectiviteitsopties omvatten usb-c, MFi en bluetooth. directe spraak-naar-tekst-transcriptie beschikbaar via de iOS-app. meegeleverd in de doos: 6,35 mm jack-adapter, textile usb-c-kabel, gebruikershandleiding en herbruikbare plastic opbergdoos.

3 trrs stereo input/output mini-jacks
1 hoofd-/hoofdtelefoonuitgang
24-bit/96 kHz usb-audio-interface
interne microfoon en luidspreker
7 uur oplaadbare batterij
128 GB intern geheugen
TP–7-transcriptie-app beschikbaar voor iOS
afmetingen: 96 mm x 68 mm x 16 mm
gewicht: 170 g / 5,6 oz

Introductie van TP-7 Field recorder.

Er zijn gedachten, ideeën en fragmenten die - ter wille van de mensheid - we moeten vastleggen en ernaar kunnen terugkeren als referentie, als kiem voor nieuwe gedachten ofgewoon om een andere keer te herinneren. TP–7 is precies daarvoor gebouwd, om geluid, muziek,interviews en belangrijke ideeën zonder wrijving in de hoogst mogelijke kwaliteit. Een apparaat dat tot in elk detail is ontworpen om maar één ding te doen en dat goed te doen. Een speciaal stuk hardware voor ideeën, of gewoon een vuile riff.

Dus ook ontworpen om je b.v. je gitaarspel op te nemen in de hoogste mogelijke kwaliteit?

Het middelpunt van de TP-7 is de gemotoriseerde tape-reel.
een subtiel ontworpen brushed motor met kogellagers en een zeer gevoelige hall-sensor waarmee je je opname virtueel kunt pakken. de tape-reel wordt ook gebruikt voor scrubben, pauzeren, menunavigatie en als zachte visuele feedback tijdens het afspelen en opnemen.

Waarom zou je nu nog een oude brushed motor gaan gebruiken als alle nieuwe motoren nu brushless zijn. Misschien kosten de vervang koolborsteltjes 99€?


Met de aan de zijkant gemonteerde rocker kun je snel door je audio scrubben.
druk gewoon op de bovenrand om snel vooruit te spoelen en omlaag om terug te spoelen. kijk hoe het wiel ronddraait en hoor hoe je tracks in 'hyperspeed' scrubben.

Daar was de reel toch voor?

Transcriptiehel veranderd in transcriptiehemel. Als u ooit het proces van het met de hand transcriberen van opgenomen spraak naar tekst hebt meegemaakt, weet u wat we bedoelen. een belangrijk kenmerk van de TP-7 is de mogelijkheid om het proces van het omzetten van audio in tekst te stroomlijnen. sluit gewoon je telefoon aan op TP–7 via ble of usb, open de TP–7 app en
druk op transcriberen. klus geklaard!

Off the record. Stel jezelf voor in een interviewsituatie. de haspel op de TP-7 draait langzaam, de felrode opnamelamp brandt. zowel de reel als de lamp geven aan dat er een opname plaatsvindt. het interview gaat best goed. De situatie wordt verhit, je wordt plotseling een aantal persoonlijke vragen gesteld.
op dat moment leg je voorzichtig een vinger op de spoel en pauzeer je de opname, zodat je het interview 'off the record' kunt voortzetten.

Ik druk op pause op mijn iPhone of Apple watch en stop de opname...

The importance of zero friction.(Of hoe je stappen van gedachte naar actie kunt verwijderen.)
Laten we TP–7 eens vergelijken met de meest gebruikte recorder van vandaag: de smartphone:
als je eenmaal je telefoon hebt aangezet en ontgrendeld, de opname-app hebt gevonden en bent begonnen met opnemen, ben je waarschijnlijk vergeten wat je in gedachten had.
bij opnemen op TP–7: druk op de memoknop en begin te praten.

Ik klik op de opnameknop die op het beginscherm staat van mijn iphone of apple watch en begin met opnemen...in minder dan 1 seconde...

TP–7 heeft drie stereo tweewegaansluitingen die kunnen worden gebruikt als ingang of uitgang, voor het aansluiten van externe microfoons, hoofdtelefoons, studiomonitors of andere audioapparatuur zoals OP–1 veld of TX–6, opname met alle 6 stereokanalen . gebruik usb-c voor meerkanaals audio-interface, midi, gegevensoverdracht en opladen, en ble en MFi voor draadloze connectiviteit. TP–7 bevat ook onze 6,35 mm naar 3,5 mm jack-adapter. voeg daar nog 128 GB interne opslag aan toe en u kunt 20 jaar lang 5 minuten aan ideeën per dag bewaren.

Wauw, mijn Iphone kan dan voor 80 jaar ideeën opslaan. Had ik daar maar eerder aan gedacht.

Het field systeem zit nu met 1 microfoon aan een slordige 5896€ voor de 4 field devices en dit zonder opties.
Wat kunnen ze nu nog verzinnen? Ik kijk er naar uit. En waarom een extra recorder als de TX-6 toch al een recorder is met veel meer mogelijkheden maar dan zonder microfoon en zonder rocker en scrub-wiel.

Persoonlijk vind ik de producten van Teenage Engineering prachtige staaltjes van design. Misschien wel overprijsd of juist niet, er is nu eenmaal eenmarkt voor deze hebbedingetjes.
Helaas is mijn phone beter voor deze dingen en ook veel makkelijker in gebruik. Het is ook weer prachtige marketing van hun en het wordt heel mooi voorgesteld maar uiteindelijk is het niet veel meer dan een handheld recorder, als je dit echt nodig hebt kan je b.v. een Tascam DR-05X stereo handheld recorder met USB interface kopen aan 100€ maar dan zonder rocker of tape-reel-wheel...

Is er hier echt iemand onder ons muzikanten die dit zou aanschaffen om b.v. je instrumenten op te nemen?

P.S. Bijna helemaal vertaald met Google translate gezien dit een nederlands sprekend forum is.
 
7 uur oplaadbare batterij
Ongetwijfeld heeft TE goed naar Apple gekeken en zijn hun accus niet verwisselbaar. Dus dat maakt het een wegwerp apparaat van 1,5k.

En deze prijs voor een apparaat zonder gebalanceerde in en outputs lijkt me idioot. Zo hoor je alle USB geruis, gepiep en gekraak als je hem aan je computer hangt op je opnamen.
 
Alle mensen die een Op1 kunnen betalen hebben doorgaans ook andere gear er naast. Als je apparatuur van een bijbaantje moet betalen ga je niet voor een peperduur hipster mode artikel, maar voor waar voor je geld. Een laptopje of ipad met audio interface en/of controller geeft zoveel meer mogelijkheden dan een Op1 dat je echt masochistisch moet zijn om daar een naar verhouding extreem bedrag in te steken.

Het is logischer dat iemand dan al wat met fruityloops oid aan het spelen is en dat de Op1 dan alle boxes checkt. Hoe dan ook is/was de Op1 wel uniek in ieder geval formfactor. Geld en waarde is wat dat betreft sowieso relatief, ik zat gisteren toevallig wat te zoeken naar DACS en zonder blikken en blozen zitten daar units van 12 of zelfs 20k tussen. En als het gemaakt wordt zal het ook wel verkocht worden.
 
heb ook nog geen echt alternatief gezien met dezelfde mogelijkheden, dat daadwerkelijk portable is en geen batterijen nodig heeft. En nee, een telefoon is geen goed alternatief ;)
Een iPad? MPC Live? Deluge? Als je exact een OP-1 wil zijn dat natuurlijk geen opties, maar het lijkt me sterk dat het onmogelijk is zonder OP-1 muziek te maken ;)
 
Ongetwijfeld heeft TE goed naar Apple gekeken en zijn hun accus niet verwisselbaar. Dus dat maakt het een wegwerp apparaat van 1,5k.
Ongetwijfeld zit je gewoon onzin te verkondigen. Hoewel het geen leuk klusje is is de batterij gewoon te vervangen. Staat gewoon een handleiding op ifixit.
 
ik zat gisteren toevallig wat te zoeken naar DACS en zonder blikken en blozen zitten daar units van 12 of zelfs 20k tussen. En als het gemaakt wordt zal het ook wel verkocht worden.
Tsja, dan kom je in een range waarvan ik me afvraag of je niet de verkeerde bottlenecks aan het optimaliseren bent. Zeg maar de wereld van 'audiofiele' apparatuur, magische kabels en 10k euro uitgeven voor 0,01% minder vervorming.
 
Zo de sfeer zit er weer goed in.. Uniek mooi spul weer
 
Briljante marketing als je het mij vraagt. Je geeft als bedrijf een minimaal budget uit voor reclame, maar maak je producten zo achterlijk prijzig dat alle fora op de wereld los gaan. Hiermee wordt de exposure van je product en merk zo groot dat je vervolgens alleen hoeft te wachten tot een handje vol klanten je producten aanschaffen. Met zulke winstmarges heb je de productie kosten vermoedelijk na 10 verkopen er al uit, en de rest is cashen. Slimme gasten daar bij TE.
 
Ontwerpen zijn tof, prijzen minder. Te duur ? Wellicht, maar veel zaken zijn duur. Zeker als het bepaalde tijd ontwerp huizen betreft.
Maar het is een leuke niche en de op-1 gewoon een toffe kijk op muzikale workflow.
 
Ach een iphone (nee niet elke) tikt ook al lang boven 1k dus whatever. Er zijn handtassen van 20k

Laat t rijkste volkje hun folietjes maar hebben. Die zijn de doelgroep
 
Weer veel te duur voor een opname apparaatje , vind ik sowieso bij dit merk , zal wel het design zijn🙄
 
Ontwerpen zijn tof, prijzen minder. Te duur ? Wellicht, maar veel zaken zijn duur. Zeker als het bepaalde tijd ontwerp huizen betreft.
Maar het is een leuke niche en de op-1 gewoon een toffe kijk op muzikale workflow.

Duur is ook relatief, ik denk dat wij het vanuit een hobby of semi-pro perspectief bekijken, maar stel je bent journalist ofzo en de werkgever betaald (of het is aftrekbaar) dan speelt geld minder een rol.

Nog wel 1 punt en dat is dat de speech to text heel nuttig of zelfs essentieel kan zijn voor doven en slechthorenden. Hier zijn al apps, in combinatie met speciale richtmicrofoons. Dit kan m.n. handig zijn in drukke omgevingen als restaurants om toch nog een gesprek te kunnen volgen. Het is een beetje de vraag hoe dit ding hiermee omgaat, maar ALS het goed werkt dan kan het echt een uitkomst zijn, en dan speelt geld bij wijze van spreke geen rol.
 
Wat ik vooral niet snap is dat sommigen hier de mensen die dit kopen voor van alles en nog wat uitmaken. Populaire bezigheid hier bij te dure OF te goedkope producten.
 
He na, laat ons eens iets cools verzinnen voor ai. Laat ie gesprekken in n drukke ruimte filteren zodat de bijna dove djs en synthheads kunnen volgen.
 
Wat ik vooral niet snap is dat sommigen hier de mensen die dit kopen voor van alles en nog wat uitmaken. Populaire bezigheid hier bij te dure OF te goedkope producten.
Ja, je zou denken dat een groot deel hier wekelijks met een mes langs de plinten moet om de centen bij elkaar te schrapen om eten op tafel te zetten. Voel me persoonlijk niet zo comfortabel tussen zoveel paupers :D

Maar het is inderdaad niet snel goed. Is iets mooi gemaakt en duur dan is het overpriced bullshit voor marketinggevoelige meelopers die alleen maar willen pronken, is iets goedkoop en bereikbaar dan is het wegwerpspul voor de massa en daarmee een exponent van onze zieke consumptiemaatschappij. De sweetspot daartussen zijn ze uiteraard zelf.
 
het gaat allemaal om perceptie en point of reference.
Who care? iederen heeft een mening.
Wellicht maak je je druk om een grote groep onder de 20 jaar?

Het is denk ik wel zo dat de marketing met hoge prijs hier zijn werk doet en dat versterkt natuurlijk de negatieve reactie.

Je afgeven op een groep die afgeeft op te dure producten die ze nog nooit geprobeerd hebben.
Ga toch muziek maken. :)
Daar kunnen we toch over praten? Dat is toch waarom we hier zijn?
We zijn verbonden door muziek, sound design, synths, drum dozen alles daarom heen.
 
Back
Top