Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

Laten we wachten op de Namm eind Januari.Misschien valt er iets nieuw te rapen;alhoewel de meeste merken niet meer op wachten of verschijnen.
 
Wellicht ja, die kietelt al best lang. Staat er een op MP voor 4.5k maar helaas zijn de fondsen momenteel niet toereikend.
Start met Crowdfunding, de financieringsoplossing. 🙃
 
4.5k voor een Groove...ik wist niet dat de MC303 zo gestegen was. 8o)

ik zit zelf nog te twijfelen tussen iets met moderne realistische klanken of een digi synth om als master kb te gebruiken.
 
Ik legde de link met de 3rd wave ook niet helemaal maar die is bij deze met de naam Groove, edged in the memory.. Ook de naam Leo trouwens.. zo te lezen is ie gelukkig nog steeds met synths bezig.. :mega: had een hoop kennis van zaken.. jammer dat ie weg is..

Ik heb mijn eigen poormans wave met de minifreak.. doet eigenlijk qua mojo niet zo heel erg onder voor de Peak.. maar misschien heb ik die toch wat overschat. Ok.. peak heeft zeker meer modulatie mogelijkheden maar wat een leuk snoepje tussendoor die Minifreak.. :)
 
Ben wel benieuwd wat de specs van de Behringer gaan worden. 3th wave heeft 3vco dat heeft geen enkele wave gehad. Dan heb je de bitrate nog. Waldorf m is bij 8 gebleven. Kunnen kiezen zou mooi zijn
 
Oh.. voor mij is de kant en klare Box-in-a-Box droom ook in een pijnlijke dood gestorven. De ruimte die ik te koop zag gaat qua hoogte niet passen in mijn woning en ook niet toelaatbaar qua gewicht.. hoewel de verkoper me wilde doen geloven dat het totaalgewicht 900kg max was.. Toch wel jammer als je de fabrikant belt en je heel andere cijfers hoor.. maar aan de andere kant voor weet ik wat allemaal behoedt bent..
Een alternatief was het in een andere te huren ruimte plaatsen.. kolere.. wat een lasten dan allemaal ineens..
 
Het is voor mij een mooi jaar geweest, in meerdere opzichten, maar ook met mijn studio. Alles volledig gereorganiseerd, op patchbays aangesloten. En mijn 'vintage' fx crack verslaving kunnen feeden, racks zitten nu vol met de dingen die ik nog in opslag had, en pedaaltjes die ik verder nooit gebruikte omdat het gedoe was zijn nu makkelijk in te prikken. Daarbij zijn nog dingen bijgekomen als de Yamaha A3000, Quadraverb (met aandoenlijk uitgeschreven patchnotes van de vorige eigenaar). Alles aan te sturen via midi via editors waar nodig.

Het resultaat voor mij is dat ik nu zelf een inspirerende setup heb waar ik naar hartelust kan experimenten met fx-chains. Hierdoor ga ik automatisch wel meer naar de ambient soundscape kant, en ik vind dat het ook wel de meest directe manier van muziekmaken nu, niet teveel programmeren in een daw, maar lekker knopjes draaien tot er wat leuks uitkomt en daar organisch laag voor laag dingen aan toevoegen.

Mijn nieuwe krachtige werkPC kan ik nu ook voor monitoring gebruiken en dingen neutral 'masteren'. Het scheiden van die stappen werkt voor mij ook goed. Dus enige wens voor volgend jaar is misschien nog een echt hi-end koptelefoon, maar ongetwijfeld zal er nog wel wat synth-spul af en toe bijkomen.
 
Ik moet wil in 2024 eindelijk 2 EP's voor 2 projecten afmaken en mijn label aanslingeren. Verder MEER DJ'en. Dieper in Ableton duiken. GAS onderdrukken.
 
Laatst gewijzigd:
DOE HET!

Dreigen helpt bij mij ook trouwens.
Over 2 weken je eerste plaat af anders geef je je laatst-gekochte hardware verplicht aan mij! 😈

By the way GAS onderdrukken is zeker een goede zaak, maar soms is het ook gewoon beter nadenken over wat voor geluiden je echt vet vind en zou willen maken en daar je keuzes op aanpassen. Ik verkoop binnenkort een hele rits dingen ondanks dat ze wel vet zijn, maar ik gebruik die geluiden gewoon niet zoveel in m'n tracks. FF samplen en dan hupsakee op MP!
 
GAS onderdrukken is als emoties onderdrukken. Op de korte termijn lijkt het goed en helend te zijn, op de lange termijn gaat het alleen maar dieper zitten en gisten totdat het een oncontroleerbaar monster wordt.
Kijk dit helpt dus echt enorm, dank voor de support! :D

edit: Serieus: Uit eurorack/modulair stappen is denk ik wel verstandig geweest. Het is fascinerend, verslavend en een supertoffe scene die ook echt helemaal aansluit bij mijn diy/punk attitude en verleden, maar ik kan het me gewoon niet veroorloven om elke maand 2 modules te kopen/bouwen omdat ik weer een functie wil toevoegen. Bovendein zat ik meer te kloten dan daadwerkelijk muziek te maken. Het is een pit naar de hel wat dat betreft, voor mij. Hoera voor Ableton en Cardinal! (plus een paar hardware-bakkies want ach...)
 
Laatst gewijzigd:
Had al eerder gepost maar war mij helpt is op Yt de beste kwaliteit van een stuk gear opnemen en er dan leuke samples van te maken..
 
edit: Serieus: Uit eurorack/modulair stappen is denk ik wel verstandig geweest.

Ik ben er 4 jaargeleden uitgestapt. Nu weer ingestonken maar gecontroleerd. Bestelling bij Erica afgezegd en nu een 60hp kistje onderweg voor experimenten. Meer gaat het niet worden. Dan plug ik het wel door naar vcvrack.

Of een Kokol of edge.. die gaan er nog wel komen denk haha
 
Back
Top