Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

Van de week dacht ik nog dat een klein systeempje met Behringer-only modules wel aardig kan zijn. En dat de kosten dan nog binnen de perken blijft. En het daar dan ook bij laten. :o:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
"Eén trekje kan geen kwaad"
Ben inmiddels 4 maanden gestopt met roken.. en dat was stuk zwaarder dan modular de deur uit. Koste zo veel tijd.. ondanks een aantal modules met patchopslag. Ik heb destijds echt voor de sound gedaan. Nu hoeft dat ook niet meer..
 
De Schmidt 8 definitief in opslag te zetten heb hem nu c.a 5 jaar en in die tijd 3x uit de case gehaald om er weer achter te komen dat we nooit vrienden worden na paar uurtjes pielen om "De sound" te vinden erger ik me alleen maar meer en meer mis gewoon karakter.
Conclusie voor mij, spec,s zeggen niet alles maar dat wist ik eigenlijk al heel lang maar wilde dat niet horen.
 
De Schmidt 8 definitief in opslag te zetten heb hem nu c.a 5 jaar en in die tijd 3x uit de case gehaald om er weer achter te komen dat we nooit vrienden worden na paar uurtjes pielen om "De sound" te vinden erger ik me alleen maar meer en meer mis gewoon karakter.
Conclusie voor mij, spec,s zeggen niet alles maar dat wist ik eigenlijk al heel lang maar wilde dat niet horen.
Wat kost zo'n ding wel niet? Weleens iets achter gehangen wat de boel kan upspicen?
 
De Schmidt is een imponerende synth qua specs en verschijning (en prijs natuurlijk), maar ik heb tijdens de spaarzame momenten dat ik er op heb mogen spelen ook niet echt overrompelend mooie geluiden gehoord. Hij kan alles, maar er zit niet echt iets van karakter in ofzo, het is allemaal behoorlijk flets en clean.
 
Ja een jaar kan snel anders lopen dan verwacht. Ik begon dit jaar met een mother32 als enige synth en het idee dat hardware synths niets voor mij waren. De mother heeft het nest verlaten en er staat nu een subsequent 37, prophet 6, ob6 en analog rytm mk2. Ik zie wel wat het nieuwe jaar me brengt.
 
Bij mij ook, en dan binnen een kwartier op Reverb aan een aantrekkelijke geen-gezeur meeneemprijs :D
 
Ziet er wel indrukwekkend uit. Jammer dat de klanken kennelijk minder zijn. Als het allemaal clean en zonder karakter klinkt, wellicht een beetje
over-engineered om technisch gezien hele mooie specs te krijgen, maar dat het de klank niet ten goede komt.
 
Ziet er wel indrukwekkend uit. Jammer dat de klanken kennelijk minder zijn. Als het allemaal clean en zonder karakter klinkt, wellicht een beetje
over-engineered om technisch gezien hele mooie specs te krijgen, maar dat het de klank niet ten goede komt.
Maar dit ding heeft individuele outputs.. dan hang je er toch iets karaktervols achter?

Zitten trouwens wel moog filters in. Zou ie het weten dat bass en resonantie niet werkt!?
 
Maar dit ding heeft individuele outputs.. dan hang je er toch iets karaktervols achter?

Zou niet nodig moeten zijn als je bedenkt wat deze synth kost, het karakter moet dan eigenlijk je oren binnenvliegen zonder toestanden erachter.
 
Ik zou dat mormel wel een paar weekjes hier willen hebben! @zvezda42 verhuur je hem ook?
De spectralis van radikal was ook zo gaaf maar teveel menu's Hier zie je alles voor je..


Een leuk idee.. spullen uitwisselen.. maar ik kwam er al snel achter dat er van alles mis kan gaan.. en dan begint de ellende..

Ik heb een tijd terug een forummer op bezoek gehad die een paar uurtjes op mijn OB8 had gespeeld en nog wat andere dingen.. paar dagen erna zet ik mijn OB8 aan en doet het niet meer.. ik bedoel maar.. je zal em meegegeven hebben.. lullig voor mij en helemaal voor degene die em meegenomen heeft. Alleen om deze reden al zou ik nooit iets van iemand willen huren/lenen of uitlenen / verhuren.. voor beide partijen ruk.. al is een vintage synth natuurlijk wel een ander verhaal..

Overigens lopen de katers uit de filmpjes die ik soms weleens post nooit in de ruimte waar mijn vintagesynths staan.. ;) Die staan allemaal in een andere ruimte.. :)
 
Back
Top