Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.059
Locatie
Apeldoorn
Wisseling van het jaar en vaak de tijd dat mensen de balans opmaken en evenueel dingen anders gaan doen, mogelijk ook op muziekgebied en hoe ziet het er bij jullie uit wat dat betreft?
Kabbel je rustig door en verandert er niets of heb je plannen en zo ja hoe zien die plannen er dan uit?
Wil je bijv meer van hardware naar software overschakelen of juist andersom of van het scherm af en alleen met hardware werken of ga je beginnen aan eurorack bijv?
Of wil je eindelijk 'ns minder gaan kopen omdat de studio al zo vol staat en het een en ander niet gebruikt wordt of krijgt de studio misschien een opknapbeurt?
Wil je meer muziek uitbrengen of live gaan giggen misschien of het wat rustiger aan doen en meer tijd voor familie, vrienden of een nieuwe hobby misschien?

Ik heb het afgelopen jaar in ieder geval me aan één ding gehouden en dat was minder kopen; een Keystep Pro en 2 eurorackmodules is een keurige score vind ik zelf.
Komend jaar wil ik meer gaan doen met eurorack en in de loop van jan/feb/mrt wil ik in ieder geval verschillende modules erbij kopen waaronder 1 of 2 sequencers, de Brains van Behringer, in ieder geval enkele modules die zich goed lenen voor ambiënt en experimentele dingen zoals bijv Morphagene, Rings van MI of een kloon en Strymon Magneto en iets met lfo's en een usb to midi nodule om een keyboard aan te sluiten, ik ben nog wat aan het kijken op youtube en zal tegen de tijd dat ik ga kopen nog wel met wat vragen op het forum komen, tot zover mijn plannen.
 
De voornemens:

- wat spul verkopen - de 'er op of eronder cirklon' maanden ook.
-ik bedacht net dat ik eilandjes misschien moet overwegen, (zoals hainbach doet in zijn studio) de huidige 'opslag' op de statieven stands neemt alle plek in en ik gebruik een boel nooit wat hier aangesloten staat, omdat t te ver is vd mixer, of de fx of beiden
-Misschien eens proberen om paar maanden dezelfde gear (eiland) te gebruiken ipv regelmatig te wisselen. Echt eens wat beperkts leren eigenlijk in wat meer diepgang. Echt semi modulair spul patchen. De TTSH kreeg al zolang hier hier staat amper patchchords te vreten.
-verlichting bijplaatsen in de studio want de oude ogen hebben meer behoefte aan licht.
-ik zou graag een heel erg dawless gaan. Als in: drumbak, trig out naar paar analoge synthbakken, mixer, send fx en als ultiem gekkigheidje op 4 track te recorden. ha of dat iets oplevert, geen idee. Misschien moet ik een beetje foeteren (kennen ze dat woord in NL?) door maschine de chords voor me te laten doen als ik pads druk ipv keys speel op die bakken, want andersmoet ik echt gekleurde stickers gaan kleven. Waar staat de do ook alweer, @Mia ? :P
-ik heb hier nog n tekst gevonden die ik schreef die zwaar purpr'n godheid influenced is dus misschien komt er nog een track in die richting.
'I'll run my fingers through your hair' heet ie vermoedelijk.
 
Eigenlijk is er al een soortelijk topic, maar kan geen kwaad,hoe meer topics hoe meer denksels.
Wat in 2022 is geweest, zo zal ook 2023 eruit zien ongeveer.Bezighouden met muziek ipv te kopen.
Hoewel ik eigenlijk wel een hardware synth(K2700?C15?Iridium?Baloran the pool?) en desktop erbij zou willen en dat mag wat kosten.
2022 was Jupiter-X 2dehands,modal argon 2dehands, zopas osmose(na 3 jaar), digitale piano en een softsynth of 2.En wat verkocht ook.
 
Laatst gewijzigd:
Afgelopen anderhalf jaar heb ik vooral met veel plezier door gitaarland gedwaald om te ontdekken wat daar allemaal te doen is en hoe het allemaal werkt. En hoe je dat kunt combineren met synths en elektronische muziek. Daar wil ik komend jaar mee verder, maar dan hopelijk wat gestructureerder en met wat meer tracks. Qua aankopen zie ik wel wat er op mijn pad komt. De boel staat hier inmiddels aardig vol ook.
 
Voor 2023 waren er inderdaad al wat reacties in het oude draadje van @sinew1958. In het kort wat ik daar schreef, vooral iets gaan doen als ik tijd/energie heb. M'n plannen voor een ietwat ingewikkeld zelfbouw-instrument om met de hand te bespelen in de ijskast, een alternatief bedenken dat simpeler is te maken en na wat oefenen ook goed bruikbaar. Komend jaar wel iets inzenden voor de contest, en een beetje in de lijn van wat @klinkske hierboven noemt, dit eenvoudig houden. Alles misschien in één keer live op te nemen. Een heleboel keren spelen, en de beste opname kiezen. Of misschien semi-live. Wil niet aan de DAW, maar een beetje nabewerken in Audition kan nog net. :D
 
Ons nieuwe huis wordt in 2023 opgeleverd dus op muziekgebied zal het komende jaar voor mij onder meer in het teken staan van de inrichting van een nieuwe (grotere) studio. Ik heb al wel globaal een idee van hoe die er uit moet komen te zien, maar zal echt nog moeten bedenken wat het handigste is voor de akoustiek, de ergonomie etc. Ik zit er in ieder geval aan te denken patchbays te gaan gebruiken zodat ik meer flexibiliteit heb als het gaat om dingen aansluiten/verbinden (ik gebruik alleen maar hardware en heb geen DAW).

Het zal een hele klus worden maar het is gelijk een mogelijkheid om alles beter aan te pakken. Maar goed, de rest van het huis heeft waarschijnlijk wel prioriteit qua werkzaamheden dus het zal nog even duren voor het zover is :)
 
Heb met de eindejaarspromo dan toch een Melodics jaar abonnement aangeschaft.
Elke dag oefenen met fingerdrum en piano is het plan. Met 1 hand lukt dat wel, met 2 handen nog niet.
Afgelopen jaar met Scaler wat ineengestoken, wel snel resultaat, maar achteraf niet tevreden over omdat niet mijn eigen is.
Van synths ga ik niks kopen. Heb eigenlijk alles al wat ik nodig heb.
 
Heb geen vergevorderde plannen om iets aan te schaffen want ik ben eigenlijk heel tevreden met mijn spulletjes. Ik breng niks uit, treed niet op, het is zuiver een heel fijne hobby voor mij. Gebruik er nauwelijks een computer bij. En dat alles, lieve mensen, zal komend jaar vermoedelijk zo blijven. Maar je weet het nooit hè... wie weet verhoort Uli B. mijn wens en komt er een eurorack module met daarin de VCO en VCF van de Jen SX-1000. Daarmee zou de cirkel zich sluiten; de SX-1000 was in 1982 mijn eerste synth!
En verder zien we het wel. Iedereen alvast een in alle opzichten geweldig 2023 toegewenst! :baco:
 
In 2022 heb ik eindelijk de klik gemaakt met de Roli Seaboard Rise in combi met een Ipad met AUM en SWAM instrumenten. Dat blijkt voor mij live heel goed te werken, dus daar ga ik mee door. Zelfs een Rise 2 gekocht, want de 1 begint wat slijtage te vertonen en is ondertussen onmisbaar:) En dan komt komende week de Osmose binnen, heel benieuwd wat die voor mij gaat betekenen. Mogelijk dat die een plek krijgt naast/boven/onder de Rise.
Verder ben ik begonnen met klassiek pianoles en ga daarmee door in 2023.
Ik speel graag live in verschillende groepen en stijlen, dus daar ga 2023 ook mee vullen.
En dan zijn er nog een heleboel oude ideeën uit de jaren 70 en 80 om een remake van te maken. Zoals in de laatste twee contests.
Ik ga me niet vervelen:)

Jullie allemaal een heel goed 2023!
 
Eindelijk integreren van m'n toetsenspel met ITB productie. Meer, mobieler samenwerken. Verder uitdiepen van de soft- en hardware die ik al heb. GAS geld besteden aan warme kleding.
 
MINDER KOPEN (famous last words). In ieder geval komt medio 2023 nog de Anyma Omega (keyboard + desktop). Ik heb dit jaar een kast gemaakt met 16 planken en die staat helemaal vol met synths, effecten en drummachines. Het idee voor 2023 is dat ik ga gebruiken wat ik heb en weinig tot niets ga kopen. Nou... bewaar topic om eind volgend jaar te kijken hoe hard ik gelogen heb :stupid
 
Meerrr tracks maken, minder freaken en uren sounds opnemen en niks mee doen. Doel 1 is een A1 track om mijn label KraakPiep te starten, A2 is er al..
 
Ik kan me wel weer voornemen om meer tijd aan muziek maken te besteden, maar dat heb ik de afgelopen jaren al gedaan - en ik weet hoe dat is afgelopen... :\
 
1. kids
Julie speelt wel eens op de cello. haar wat meer leren, stimuleren.
Heb de meiden de bliblox mpc en die synth laten zien en dat vonden ze wel tof .


2. weer veel jammen, zingen, improviseren, op straat spelen, met andere spelen.

3. muziek theorie

* de aller grootste opgave zijn een aantal dingen die hier staan en weinig gebruikt worden de deur uit doen.
- ensoniq mirage
- pioneer as1
- keystep pro
- ensoniq dp4
- microcosm

natuurlijk meer muziek maken
 
Na drie jaren van uitproberen , testen, leren, pielen, kopen en verkopen ga ik mijn 4 ambient stukken die ruw in de grondverf staan afmixen (vandaag mee begonnen) en publiceren. Vervolgens ga ik een serie korte stukken maken, dat wordt een uitdaging op zich. Daarnaast wil ik proberen een aantal mensen bij elkaar te krijgen om avant garde jazz mee te maken (met "gewone" instrumenten).
Uiteindelijk veel rare muziek maken.
Torso T-1
Embodme Erae
Pam's Pro Workout
 
Laatst gewijzigd:
Iets met muziek/geluid gaan doen..

..en eens goed alles ordenen en wegdoen wat niet (meer) gebruikt wordt.


🤔 lijkt een terugkerend voornemen te zijn van me..
 
Na vier jaar denk ik er nog eens aan te investeren in nieuwe hardware: MODX7+ (een Montage kan ik niet betalen). Deze investering vraagt ook wel een verkoop. Na heel lang twijfelen zal mijn DX7 en een SY99 verkocht worden.

Muzikaal gezien hoop ik een nieuwe CD te kunnen afwerken (nog anderhalf nummer nodig) en verder te knutselen aan een ander muzikaal project.

Toch wel een en ander om naar uit te kijken 8)
 
De WAV bank voor mijn electribe afwerken.

Oplijsten welke kabels etc ik nog nodig heb en zo de hele nieuwe studio aansluiten.

Dankzij bovenstaande eens echt nummers gaan bouwen en opnemen.

1 synth aankopen. Niet meer tenzij de gelegenheid zich voordoet. En ook niks verkopen. Gebruiken wat ik heb.
 
Back
Top