Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

Nou door de slechte filmpjes heen hoor je al dat dit ding een monster kan zijn. 4 osc met sub. Maar ja er zitten orgel achtige presets in. Zit er geen David Richie en Robert Hood presets in? Zit wel ring modulator op en chorus.
 
Terug naar het topic en nog een aanvulling op wat ik eerder al schreef. Mocht de situatie het komende jaar nog niet echt verbeteren (vanwege de wat moeilijke omstandigheden hier is het lastig is om het hoofd "leeg" te maken voor creatieve dingen) ik denk eraan om wellicht in het najaar ergens een huisje te huren en daar proberen om wat dingen af te maken. Kan alvast voorbereiden, nabewerking kan later thuis ook. De cruciale stap ertussen, details invullen en ook inzingen trouwens, dat even ver weg van alles en iedereen zodat ik me daar volledig op kan concentreren en verder niks aan het hoofd heb. Met een flinke wandeling in het bos tussendoor, als het bv. ergens op de Veluwe is.
 
Maar dit ding heeft individuele outputs.. dan hang je er toch iets karaktervols achter?

Zitten trouwens wel moog filters in. Zou ie het weten dat bass en resonantie niet werkt!?
Come on ben geen groentje meer,als er nu soort van vintage mode op zat dan was het al een stuk beter, wat de filters betreft die klinken beetje als mix tussen moog ladder en een sem filter.
 
Ik heb een nieuw huis gekocht, voornemen is om daar een kamertje met een vriend beetje binnen te perken te soundproofen (is tegelijk m'n thuiswerkplek) zodat ik er nu ik met een 2e erbij ook beetje in de avond kan werken zonder dat de baby er last van heeft.
 
On topic wat technischer..voor 2024

Sinds deze zomer ben ik behoorlijk geinspireerd en er zijn zoveel goede spullen. Ook software.
Maar mijn filosofie blijft dat ik max 1k aan gear per stuk ga uitgeven. (een ub-xa of een wave) zou ook nog wel ok zijn.

Verder heb ik nagedacht wat ik wil. De sound van analoog maar zoveel mogelijk met presets en hier en daar een euro uitstapje. En de digitale FX is zo goed tegenwoordig.
De kern van mijn setup is nu een korg Drumlogue en Ableton. De Syntrx heeft zo vaak op mijn netvlies gestaan dat ik bijna zo'n Matrix Mixer had gekocht..
Na het testen van de Erica Acidbox lll die ik in mn achterhoofd had om op de matrix aan te sluiten bleek ik toch niet goed genoeg te vinden en is dat plan niet doorgegaan.

Maar het blijft hangen.. Ik heb mn Elektron Analog Heat Mk2 herontdekt! Maak nu patches die ongehoord zijn. Het is voor mij nu een MKlll geworden.
De Synth Pro-X heeft een ingang waardoor de filters en Fx bereikbaar zijn en om te smullen. Ik heb meerdere Drumlogues met audio input. Een schat aan analoge in en uitgangen.
en nog 8 voor cv/gate vanuit mn computer.

Volgende week mn met zorg samengestelde euro 2vco met sub, wavefolder 60hp test.
Kobol en edge en is het dat wel zo'n beetje...

In order van aanschaf.. ligt beetje aan marktplaats. Matrix mixer/kobol/Edge (gevaar met de kobel is wel dat ik er wellicht een paar wil)
Nog een uno synth pro-X zou ook goed kunnen.

Als dat allemaal aan de matrix komt zou ik dat echt te gek vinden!
 
Synth`s hebben allemaal analoog uit. Het moet hoe dan ook door een versterker > luidspreker om het te horen.
Van mij mag de bediening best digitaal. Met een Schmidt 8 blijkt dat er nog genoeg statissymbolen overeind staan.
Toch niet voor mij.
 
Een hoop leuke en goede voornemens leden!

Voor mij... Rave! Rave? eh... ja.. Rave!
Ik mis die sound en sferen van de early rave. De tijd van net voor en tijdens parkzicht. Toen undergroundhouse nog niet te gedefinieerd waren en platen divers waren, verrassend, gedurfder bijv. Transformer 2 - Spirits, Astrospider - Don't Be Afraid, Platform Two - Party Leaver (looking at you Mr. EvB ;), Inner City - Let It Reign (Reese Hardcore Mix), The Nighttripper - Tone Exploitation, Jonny L - Hurt You So (S&M Mix) - want breakbeats moeten ook gewoon. Alles is tegenwoordig zo safe en braaf. Kortom back to basics, fun.. house.

Aanvullend misschien wat minder In the Box (Ableton) en voorzichtig wat meer (mini/boutique) gear aanschaffen.
 
Een nieuwe Cubase 13 template maken voor al mijn gear met SSL360 als front end. Heb naast de UC1 inmiddels ook de UF1 besteld en wil 360 met E channel als digitale mixer gebruiken bovenop mijn Sigma. Ik werk alleen met outboard gear en gebruik cubase 13 dus alleen nog maar als ASIO backend omdat ander 360 niet populate.
Had 360 ASIO support gehad en ik direct plugs in 360 kunnen laden, dan had ik Cubase 13 volledig laten varen.
als ik het helemaal netjes wil doen, moet ik eigenlijk de template default maken en alles in startup zetten zodat ik echt alleen maar de PC aan hoef te zetten.
 
Ben geen steek verder gekomen, dus wederom dezelfde voornemens.
Uren sounds opnemen is op zich geen weggegooide tijd. Je moet ze alleen ff goed categoriseren en bereikbaar houden. Als je dan bezig bent met een plaat en je zoekt ff snel wat goede sounds die je zelf gemaakt heb scroll je door dat mapje en gooi je wat files in je project. Kijk wat past, soms moet je wat uitknippen/loopen/transposen maar dan gebruik je wel weer je eigen geluid en zo werk je ook snel naar je 'signature sound' toe.

Dit is ook een geweldige manier om lucky accidents te vinden van dingen die bij elkaar passen waarvan je nooit had verwacht dat ze zouden werken. Goede manier van inspiratie :)
 
Ik wil teveel zoals altijd, maar "nieuwe" klassieke muziek luisteren is een van de vele doelstellingen. Ik ken al redelijk wat naar mijn idee maar er is nog eindeloos veel te ontdekken. En ik ga nog eens lekker "dirigeren", als niemand maar dan ook niemand kijkt....
Als ik dat Maestro zie dan denk ik altijd dat ik het beter kan haha, maar geen idee of dat echt zo is natuurlijk.
En nog 's een keertje dansen is ook een idee. Ook beter als niemand kijkt. :D Op lekkere old skool techno/house/trance. Ja dat lijkt me wel wat. Misschien eerst een paar biertjes...
 
- meer de diepte in met wat ik al heb ipv meer spullen kopen.

- de basics van max 4 life devices maken leren.

- Handigheid verwerven met mpe op push 3 en inspelen ipv programeren in t algemeen.

- mn muziek hok beetje opruimen, en iets inspirerender inrichten.

Deze voornemens begin ik mee in 2024 :)
 
Volgend jaar zal ik dan toch aan de computer moeten want ik wil de virtuele instrumenten van SWAM Audio Modeling aanschaffen. Verder heb ik op dit moment geen wensen meer, behalve de Warm Audio WA 2 MPX versterker. Daarna zal ik die instrumenten moeten leren bespelen, maar daar heb ik het volste vertrouwen in. Het uiteindelijke doel is mijn meest orkestrale album ooit. De inspiratie ervoor heb ik al.

 
Back
Top