Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

Dit hieronder begon 'n paar avonden terug.. tekst zit er nog niet in.. maar zo leuk om te doen dit.. je zit echt in een bepaalde groove ofzo.. :)
Toen ik je tekst bovenaan de clip zag staan moest ik gelijk aan de Stones denken en je speelt deze song dus ook.
Klinkt lekker en vind je rechterhandtechniek ook goed trouwens, swingt prima in ieder geval! :okdan:
 
SF'ers die de Stones spelen, Keith Richards op een Moog modular, helemaal top.

Al vind ik MacGyverGear zijn uitstapje beter geslaagd. :okdan:

 
Hehe.. legend!! peukie erbij.. :peukie:thanks @demian !! :)

@krautrock1958 Ja, ik vond die baslijn in deze Stones track wel een uitdaging om soortvan te combineren met 'n slagje.. het zijn allemaal techniekjes gecombineerd, elke uitdaging ontwikkel je jezelf een beetje meer.. op de een of andere manier blijf ik met synths altijd hangen in geluiden.. en het komt nooit uit op een groove of een complete partij waarmee je jezelf kan begeleiden.. en daarbij; 'n gitaar staat altijd klaar en hoef je niet aan te zetten of in te pluggen.. lagere drempel, dat scheelt ook wel.. maar beiden leuke instrumenten. :)
 
mcgg.jpg

Is er een dokter in de zaal?! :?

;)
 
op de een of andere manier blijf ik met synths altijd hangen in geluiden.. en het komt nooit uit op een groove of een complete partij waarmee je jezelf kan begeleiden..
Heeft dat niet met een linkerhand techniek ontwikkelen te maken?
Gewoon een goede basslijn op de ene synth en je melodie of chords op de andere....oh wacht effe, je kan op die Novation van je toch een split maken en dan bijv een bas of een clavinet in de linkerhand en rechts een vst voor je chords of melodie en volgens mij heb je wel wat synths die multitimbraal zijn (oa de Blofeld)
Kan zijn dat je aandacht op een synth dan automatisch naar andere dingen uitgaat en je verdwaalt in sounds misschien? (beetje meer naar Stevie Wonder en Herbie Hancock luisteren? ;) )
Of misschien dat ik niet precies snap wat je bedoelt, dat kan ook natuurlijk.
en daarbij; 'n gitaar staat altijd klaar en hoef je niet aan te zetten of in te pluggen.. lagere drempel, dat scheelt ook wel..
Da's natuurlijk wel zo, je pakt 'm gewoon ff als je zin hebt.
 
ja maar gitaren hebben ook veel aandacht nodig.
Elke 6 - 10 weken doe ik nieuwe snaren.
Echt irritant als je veel speelt moet het nog vaker....

Nou je mijn live set met mooie softe achtergrond muziek is done.... heb ik toch nog een doel gehaald.

Ooit speelde ik gitaar :)

 
Snaren verliezen toon maar worden ook vierkant bij de frets en dan word ook de intonatie slechter.
 
Ik speel heel weinig gitaar. :) Ik vervang ze als ze er nogal heel dof uitzien of als een andere gitaar met verse snaren sprankelender klinkt. Maar met mijn speelintensiteit is dat dus eerder in jaren dan weken uit te drukken. Ik heb wel net de hele collectie gedaan. Dus alle gitaren staan nu te shinen.

Misschien verandert dat in de toekomst, want ik probeer de gitaarlesen van de kinderen mee te volgen.
 
Ah op die fiets.
Wat @MacGyverGear al zei. zo een gitaar pak je er zo makkelijk en snel bij.
1 ding wat helpt om hem ergens neer te zetten zodat je hem constant ziet.
Iets anders is om als doel te zeggen ik ga elke dag 10 min pielen.
Soms word dat een uur. maar elke dag een beetje en dan groeit er iets.

En dan als het mooi weer is, bakkie koffie en lekker op straat spelen. Heerlijk.

:)
 
Ik heb ooit in de beginperiode bij Roland gewerkt en d'r was toen nog een afbouwende gitaar afdeling.Ze hebben daar eens een heel pak gitaren in de container gekieperd.s'avonds die eruit gehaald en stiekem doorverkocht, hi,hi.Niet verder vertellen.Enfin 40jaar geleden,dus verjaard.:-).
 
Alles wat ik wilde bereiken dit jaar is reeds gerealiseerd.

Doelstellingen voor 2024 moet ik nog maken.

Op dit moment doen we alleen maar muziek en patchen maken, totaal geen behoefte aan iets nieuws.
Komt vooral door de Jupiter6. Man heb ik daar de laatste maanden al een hoop lol aan beleeft, had ik niet verwacht.
 
Heeft dat niet met een linkerhand techniek ontwikkelen te maken?
Gewoon een goede basslijn op de ene synth en je melodie of chords op de andere....oh wacht effe, je kan op die Novation van je toch een split maken en dan bijv een bas of een clavinet in de linkerhand en rechts een vst voor je chords of melodie en volgens mij heb je wel wat synths die multitimbraal zijn (oa de Blofeld)
Kan zijn dat je aandacht op een synth dan automatisch naar andere dingen uitgaat en je verdwaalt in sounds misschien? (beetje meer naar Stevie Wonder en Herbie Hancock luisteren? ;) )
Het ligt een beetje aan verschillende factoren denk ik. Ik heb wel een klavier met 88 keys en waar ik geluiden kan toewijzen aan keyzones maar je mist altijd een soort ritme en het klinkt minder af en daarbij verzand je dan toch weer in veel instellen.. en heb je minder muziek gemaakt. Misschien is het ook wel dat ik de focus verlies op het muziek maken met synthesizers.. je kunt zoveel op die dingen instellen en proberen wat ook ontzettend leuk is maar dan heb je de hele avond eigenlijk niet echt muziek gemaakt.
Wat ik de laatste jaren ook leuker vond waren de grooveboxen.. En sommige zijn echt leuk.. maar er ligt telkens weer nieuw spul wat ik je wilt ontdekken op de loer.. en op een gegeven moment heb je zoveel apparaten en kun je nog geen besluit maken met welke je nu iets wilt doen.. ik klaag verder niet want het is allemaal leuk spul maar met gitaar merk ik dat ik mezelf niet hoef bezig te houden met alles instellen en de focus meer ligt op het muziek maken.. zoiets??
Da's natuurlijk wel zo, je pakt 'm gewoon ff als je zin hebt.
Ja, of je neemt em ergens mee naartoe waar het beter uit te houden is dan de studio waar het afgelopen zomer toch vaak 30 graden was.. speelt ook wel mee.
 
.. ik klaag verder niet want het is allemaal leuk spul maar met gitaar merk ik dat ik mezelf niet hoef bezig te houden met alles instellen en de focus meer ligt op het muziek maken.. zoiets??
Dat is ook een van de redenen waarom ik de gitaar een goed platform om muziek op te schrijven is.
Minder is wel degelijk meer in creatieve context.

Zodra je de muziek hebt kun je het zo naar andere instrumenten / synths etc. vertalen.
En dan is er ook nog als je eigen nummer schrijft dan speel je die regelmatig.
Dan word het telkens beter en ondek je ook nog verbeteringen.

Puur focus op ritme, harmonie, melodie, dynamiek en tone...

Het is ook een kracht om aan te leren diezelfde mindset in de studio te hanteren.
Je kan dan dan echt oefenen tussen het schakelen tussen nadenken, techniek en spelen.

Dit heb ik veel geoefend in de kinderspeeltuin. Lekere spelen en constant onderbroken worden door je kids.
Af en toe effe een spelletje doen.
Schommel aanduwen en hub weer terug naar de gitaar into de muziek space :)
 
ja maar gitaren hebben ook veel aandacht nodig.
Elke 6 - 10 weken doe ik nieuwe snaren.
Echt irritant als je veel speelt moet het nog vaker....

Nou je mijn live set met mooie softe achtergrond muziek is done.... heb ik toch nog een doel gehaald.

Ooit speelde ik gitaar :)


Wat betreft de snaren heb je zeker een punt.. haha.. maar ik heb een partijtje wil spelen/doornemen en zingen.. ik speel bij mijn optredens nu op een line6 gitaar en speelt ook weer anders, zitten dunnere snaren op. Met gitaren kun je ook tot in den treure met FX bezig zijn en het jezelf fxcking moeilijk maken met allerlei randapparatuur maar gelukkig word ik daar niet mee geplaagd. Ik hoor een fris setje snaren zeker maar het publiek niet echt en dan heb ik zoiets van niet zeuren en spelen.. :D

Lekker bezig btw!! :okdan: Stiekem kriebelt die SP16 ook bij mij al een tijd.. en die songmode die ik laatst zag ziet er goed uit!! Maar precies dit, ik moet er eigenlijk helemaal niet naar kijken!! Weer een apparaat. En ik kan al amper kiezen.. :D Ze hebben allemaal hun voor en nadelen..
Afgelopen weken ook weer bezig geweest met de Deluge waar het oled schermpje eindelijk inzit.. en de Force nog even aangehad.. die verdienen wel een beetje mijn voorkeur qua workflow en omdat ze als arranger kunnen werken.. Het meest irritante aan die patternbased apparaten is dat ze niet echt in staat zijn om audio op te nemen en dan voortzetten in je volgende pattern, een partijtje met een opmaat zeg maar. Dan moet je echt samples maken en kunnen laten doorspelen. De Force is eigenlijk de enige die dat kan in de arranger mode.. Oh.. en die gekke MV1 van Roland kan dat ook.. maar dan is het maar 1 audiotrack.. moet je weer dingen als sample gaan exporteren..
 
Lijkt me als je genoeg tijd in de Deluge Stopt dat je daar alles ook wel mee kan.
Maar idd is de Delulge wel moeilijker te leren.
Maar goed dat er eindelijk een display in zit.
Anders kan je wellicht ook een controller toevoegen voor beter overzicht.
 
Ja, of je neemt em ergens mee naartoe waar het beter uit te houden is dan de studio waar het afgelopen zomer toch vaak 30 graden was.. speelt ook wel mee.
Ja lekker, doet me denken aan de tijd dat ik 25, 30 was, in de zomer ging ik dan in het park wat vlakbij was onder een boom in de schaduw zitten en maar een beetje pingelen, heerlijk ontspannen.
 
Je bent nooit te oud, toch? Je hebt nu de hele Veluwe in je achtertuin... :D
Da's waar, maar ik speel al jaren geen gitaar meer, maar elke week zoek ik wel 2 a 3 keer de bossen op om te fietsen of te wandelen, da's ook lekker.
Maar nou je het zegt; ik zou met een powerbank en een klein setje/groovebox of zo wel wat in het bos kunnen doen natuurlijk, misschien iets voor volgende zomer, maar 'ns kijken...
Heb ik toch een reden om een keer zo'n MPC One aan te schaffen. :D
 
Back
Top