Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

deathspell

Ouwe rot
Ik wil meer en veel aandacht besteden aan modular.
Oriënteren waar ik de gaten in mijn kast mee opvul en mijn begrip van het systeem verdiepen.
Ik wil minder aanschaffen en meer echt aan de slag gaan en de diepte induiken met de spullen die ik heb.

Oh ja, en dat ja... ;)

Nicolas 2000

It's a household name
En ik blijf maar gaan met mijn voornemen om dit jaar actiever in de studio te zijn, en de studio meer op punt te zetten:

Vandaag heb ik de Atari ST omgebouwd. Optische muis, echt dag en nacht verschil. Een snel en goed reagerende muis met hoge precisie is gewoon een totaal andere ervaring. En dan een Gotek ingebouwd waarop ik slots heb voorbereid: vooraan Cubase (dus bij opstarten laadt hij die automatisch) en daar achter 10 slots vol zogezegd lege diskettes. Daar kan ik dus tot in de eeuwigheid songs op opslaan. Weg met het gepruts met onbetrouwbare diskettes, en geruisloos! Nuja, niet zooo belangrijk want daarnaast staat de HD recorder te blazen. :)

Op deze manier met de Atari werken (die ook nog op een goede LCD is aangesloten, een MIDI Merger aan zijn input heeft en een MIDI Thru box aan zijn output) lijkt het alsof je een moderne PC hebt, maar dan met de voor mij gewenste simpliciteit van een stokoude sequencer.

Ik moet wel zorgen dat ik tussen al dat gewerk door tijd maak om met de Wavestate bezig te blijven, of ik vergeet weer hoe die werkt. En blijven zoeken naar een Kingkorg in mijn buurt...

Oh ja, de grootste bron van brom in mijn studio gevonden en geëlimineerd: de Atari metronoom. :D Die laat ik dus maar uitgeplugd als ik hem niet echt nodig heb. Nu is het ruisniveau een stuk beter, nu is het in de lijn der verwachtingen van mijn apparatuur. (en van een analoge setup zonder peperdure spullen moet je geen wonderen verwachten)

Bahamut

yip yip
Heb m'n eerste betaalde mix/master klus afgerond. Op naar meer!
Omgerekend per uur veel te weinig verdiend natuurlijk. Maar goed, het was dan ook de eerste betaalde klus en het was sowieso superleuk om te doen.
Niet dat ik hiervan wil leven, maar als bijverdienste is het echt wel tof.