Roland TR-8S

Met 8 outputs, sample import and the Aira TR ACB modelling:

ts_roland-tr-8s-rhythm-performer.jpg


https://www.bhphotovideo.com/explor...brings-sound-design-and-sampling-to-the-table

$699 dollar listprice.
 
Ik vind hem prima, alleen mis helaas wel een transfer sample functie… en wat meer sample en kit management functies (delete, rename, rearrange etc).

En bovenal had ik m graag als VST gehad zodat je hem ook kan gebruiken voor automation en het opslaan van kits in je DAW projecten.
Gaan die dingen nog in de toekomst door middel van een software update mogelijk worden of is dat technisch niet mogelijk ?
 
Gaan die dingen nog in de toekomst door middel van een software update mogelijk worden of is dat technisch niet mogelijk ?
Geen idee. Lijkt me wel mogelijk, maar denk niet dat ze het gaan doen. Zeker een VST versie gaat niet gebeuren denk ik. Hopelijk nog wel sample en kit management
 
Die gozer heeft echt bagger spul, maakt mappings in een of andere vage host, een keer in vergist écht zonde van je geld.
 
Ik heb/had die ook, net als die voor de tr-8.
Het is een gecompileerde CTRL.org panel en je kan daarmee eigenlijk alleen daar de draaiknoppen met remote bedienen, geen kits aanpassen ofzo. Ik vond het wel handig omdat ik de tr8 en tr8s niet altijd direct naast me had staan, zodat ik toch een beetje kon tweaken remote. Daarvoor functioneren ze wel okay. Je kan geeneens step proggen ermee ofzo, alleen patterns kiezen. Dus erg basaal, maar kostte ook maar 1 tientje ofzo.
 
Er is een update voor de TR-8S alsmede de TR-8s editor.




Ver.2.50 ] AUG 2022
Additional Functions
Please refer to the "TR-8S Reference Manual" for detailed information in the [ Owner's Manuals ].
  • Added FM MODEL INST that can change the tone.
    FM MODEL INST
    CategoryNameType
    BDFM Kick ModelFM
    SDFM Snare ModelFM
    TOMFM Tom ModelFM
    HCFM Clap ModelFM
    CC_RCFM Cymbal ModelFM
    PERC1FM Perc ModelFM
  • The following TYPEs have been added to REVERB, DELAY, and Master FX.
    REVERBHA-DOU
    DELAYPITCH SHFT
    MASTER FXFATTENER
    MASTER FXVINYL SIM
  • Added Probability and Master Probability functions.
  • Random All Instrument and Random Instrument functions have been added.
  • Added a function to play STEP repeatedly during STEP LOOP.
  • TR EDITOR now supports the above update.
Bug Fixes
The following bugs have been fixed.
  • Minor bugs.
 
Dat is weer een mooie update, stiekem hoop ik dat ze ooit nog een 808/909 simuleren in de huidige staat i.p.v. “As new”. Afgelopen week een Sherman 2 Compact aan de setup toegevoegd en die zorgt ook voor wonderen/breder klankenpallet met de TR-8S, laat die bak wat meer leven.
 
Dat is weer een mooie update, stiekem hoop ik dat ze ooit nog een 808/909 simuleren in de huidige staat i.p.v. “As new”. Afgelopen week een Sherman 2 Compact aan de setup toegevoegd en die zorgt ook voor wonderen/breder klankenpallet met de TR-8S, laat die bak wat meer leven.
Ja een Sherman die doe ik nooit meer weg, al een 6 tal jaar een heel gelukkige gebruiker!!
 
Wow hoera hoera!
De tr-8s lijkt wel herboren!
Ik nog had wel graag een tweede, derde .... LFO gewenst
Maar die update maakte mijn dag
 
Heb momenteel een TR-6S te koop staan hier op het forum, omdat ik vrijwel geen drumgeluiden meer toepas in de Droomsfeer tracks. Het is een heel leuk ding, vooral met deze extra functies erbij.
 
Vroeg me af of er nog updates komt wat tr8s nog interessanter maakt!
Ik heb namelijk het idee dat ze nog niet alles eruit hebben gehaald wat er uit halen valt.
 
Vroeg me af of er nog updates komt wat tr8s nog interessanter maakt!
Ik heb namelijk het idee dat ze nog niet alles eruit hebben gehaald wat er uit halen valt.
Die laatste FM drum update en met name de computer editor inclusief de laatste bugfixes zijn de reden dat ik er weer eentje teruggekocht heb. Versie 2.51 was dat geloof ik.
 
Die laatste FM drum update en met name de computer editor

De fm geluiden zijn ok (beetje weinig, maar ja). Met deze geluiden heb je alleen maar een morph knop. Echter bij de fm [kick/snare/...] module (zie editor) heb je veel meer controle over je geluid. Das wel 1 v/d verborgen dingen die je wel moet weten te vinden.

Zie ook:

 
Jammer dat het geen vst plug-in is maar een los staan programma is.
Heeft Roland überhaupt wel vst’s plugin’s voor hardware te bedienen ooit gemaakt ben ik wel benieuwd naar ?
 
Jammer dat het geen vst plug-in is maar een los staan programma is.
Heeft Roland überhaupt wel vst’s plugin’s voor hardware te bedienen ooit gemaakt ben ik wel benieuwd naar ?
Er is een VST editor voor de Integra-7 als ik me niet vergis.
 
Er is een VST editor voor de Integra-7 als ik me niet vergis.
Ja klopt :
roland integra-7
Dan zouden ze het ook met TR8s kunnen doen we zullen zien wat de toekomst is!
 
Back
Top