Roland TR-8S

Met 8 outputs, sample import and the Aira TR ACB modelling:

ts_roland-tr-8s-rhythm-performer.jpg


https://www.bhphotovideo.com/explor...brings-sound-design-and-sampling-to-the-table

$699 dollar listprice.
 
Zit hier te kutten met een TR8s maar de automation is toch niet zo flexi als 'n Elektron. Ik wil melodietjes maken, kan via de COARSE maar de CC pot kan maar functie tegelijk handelen dus dan verval je aan de TUNE en moet je de waardes weten per NOTE.
Doordat de resolutie van 256 zich niet laat delen door het bereik van 24 noten (2 octaven) zit het er altijd een paar cents af maar de waardes hieronder komen het dichtst in de buurt. Ik heb er ff een makkelijk plaatje van gemaakt.. lief he? :)


TR8s-TUNE-to-NOTE-conversion.gif
 
"zit het er altijd een paar cents af"

Dat noemen ze Analog Drift, Roland is echt realistisch in hun ACB emulaties ! 8o)

Dank voor dit lijstje, vroeg mij al maanden af hoe ik dat ging uitpuzzelen ! :okdan:
 
Vanaf vandaag ook met PC editor :)
Ja heel vet!

Hopelijk gaan ze hem in de toekomst nog uitbreiden met sample transfer en management. Dat is altijd nog wel een hoop gedoe vind ik..

En een VST versie voor recall en automation vanuit een DAW project zou ook super zijn!

Maar hoe dan ook, zeker een welkome verrassing dit!
 
Ja heel vet!

Hopelijk gaan ze hem in de toekomst nog uitbreiden met sample transfer en management. Dat is altijd nog wel een hoop gedoe vind ik..

En een VST versie voor recall en automation vanuit een DAW project zou ook super zijn!

Maar hoe dan ook, zeker een welkome verrassing dit!
Ja zeker.
En stiekem hoop ik dat ze hem ook voor de 707 / 101 gaan maken.
Hoewel een groovebox heel vet is, is het pielen met sounddesign op het schermpje niet echt ideaal.
En file management idd. (samples + patches opslaan + heen en weer slepen)
 
Achja anderen gebruiken weer iLok ofzo.. Wanneer je hem eenmaal hebt geïnstalleerd kun je Roland Cloud weer verwijderen.
Ik betwijfel of het uberhaupt op mijn systemen zal draaien, maar op deze manier is het wel extra omslachtig om te proberen.
 
Hoe is de editor die nu een tijdje uit is ik ben namelijk benieuwd wat jullie ervaring is ?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb 'm hier niet aan de praat kunnen krijgen en heb geen zin om het in een windows-vm met usb-passthrough te gaan proberen :P
 
Ik heb niet de moeite genomen m te downloaden... er is in mijn ogen niets wat ik niet vanaf het frontpaneel kan doen wat wel in die editor kan (ik gebruik geen samples)
 
Jaren gewacht op de editor, met name om snel instrumenten te kunnen selecteren via pulldown ipv een valuedial langs 500+ scrollen.
Maar op de dag dat ie uitkwam had ik de TR8s al te koop staan en is weg nu.

Jammer Roland, too little too late.
 
Hoe is de editor die nu een tijdje uit is ik ben namelijk benieuwd wat jullie ervaring is ?
Werkt prima! Heel interactief.
 

Attachments

  • overall.jpeg
    overall.jpeg
    113,8 KB · Bekeken: 82
  • pattern.jpeg
    pattern.jpeg
    122,1 KB · Bekeken: 81
Ik vind hem traag en lelijk qua GUI
enige waar die handig voor is, is wanneer je iets hoort maar je niet 1/2/3 kan vinden wat het is, dan is de grafische pagina weergave wel handig.
 
Ik vind hem prima, alleen mis helaas wel een transfer sample functie… en wat meer sample en kit management functies (delete, rename, rearrange etc).

En bovenal had ik m graag als VST gehad zodat je hem ook kan gebruiken voor automation en het opslaan van kits in je DAW projecten.
 
Back
Top