Roland TR-8S

Met 8 outputs, sample import and the Aira TR ACB modelling:

ts_roland-tr-8s-rhythm-performer.jpg


https://www.bhphotovideo.com/explor...brings-sound-design-and-sampling-to-the-table

$699 dollar listprice.
 
Ja, zou wel handig zijn om met project mee te saven enzo. Ben wel blij met die editor, er zit wel erg veel "onder water" bij de TR-6S.
 
Ik heb in een ver verleden ooit een combinator remote controller gemaakt voor de TR-8, op basis van de midi cc's.
Dat kan ook makkelijk met de TR-8s. Ik vraag mij alkleen af of die FM editing ook midi cc is op sysex. Dat heb ik nog niet gechecked.
 
Ik zie dat er ook een max4live device is, maar wel van voor de aug 22 update zo te zien.
 
Ik heb in een ver verleden ooit een combinator remote controller gemaakt voor de TR-8, op basis van de midi cc's.
Dat kan ook makkelijk met de TR-8s. Ik vraag mij alkleen af of die FM editing ook midi cc is op sysex. Dat heb ik nog niet gechecked.
Eerste helft van de video is geskipt, daarna gaat het pas over de controls:

 
Interessant, mijn UC33e's en akai mpd32 sturen sysex uit, dus in theorie zijn ze te programmeren om de gehele FM drum sectie te kunnen tweaken met de hand.
Dat lijkt mij wel heel leuk :okdan:
 
Ik vroeg me even iets af is het mogelijk om via de editor samples te beheren laatste firmware ik heb zelf geen tr8s in bezit ?
 
Ik vroeg me even iets af is het mogelijk om via de editor samples te beheren laatste firmware ik heb zelf geen tr8s in bezit ?
Helaas niet. Je kan alleen samples die je al geimporteerd hebt uitkiezen om je kit te bouwen, maar je kan geen nieuwe samples importeren, hernoemen of verwijderen. Dit is het enige dat ik nog mis..
 
Helaas niet. Je kan alleen samples die je al geimporteerd hebt uitkiezen om je kit te bouwen, maar je kan geen nieuwe samples importeren, hernoemen of verwijderen. Dit is het enige dat ik nog mis..
Deze website bied volgens mij soort van oplossing via web tool om samples in te laden :

Web tool samples in te laden met tr8s
 
Dat die editor ook pas jaren later kwam zegt ook alweer genoeg, volgens mij kwam ie uit 2 weken nadat ik hem had verkocht. Na hem jaren gehad te hebben.
IPV ze nu eens een rolandcloud versie maken ervan, nee hoor, stel je voor.

Dat je dat ding als een harddisk moet booten om samples erop te krijgen enzo. sjonge jonge.
Softwarematig is roland gewoon niet erg best.
 
Er is een nieuwe update uit voor de tr8s & tr6s. Met wat nieuwe geluidjes.

[ Ver.3.00 ] SEP 2023
Additional Functions
  • Added CR-78 ACB TONE to INST LIST.
    CategoryNameType
    BDCR78 BassACB
    SDCR78 SnareACB
    RSCR78 Rim Shot/CLACB
    CH/OHCR78 Hi-HatACB
    CC/RCCR78 CymbalACB
    CC/RCCR78 MetallicACB
    PERC1CR78 Low CongaACB
    PERC1CR78 Low BongoACB
    PERC1CR78 High BongoACB
    PERC2CR78 Claves/RSACB
    PERC3CR78 MaracasACB
    PERC3CR78 Tamb 1/2ACB
    PERC4CR78 CowbellACB
    PERC5CR78 Guiro 1/2ACB
  • Added ACB TONE to the INST LIST, whose pitch can be controlled with the Coarse parameter.
    CategoryNameType
    BASS808 Chromatic BsACB
  • TR EDITOR now supports the above update.
  • Added "Compact Mode" to TR EDITOR for computers with low resolution.
Bug Fixes
The following bugs have been fixed.
  • Minor bugs.
 
Die chromatic 808 bd lijkt me wel fun
al heb ik de indruk dat de meeste van dergelijke muziek met getunede kicks, gewoon een extra basnoot bovenop de kick is (maar kan mis zijn ;))
 
Kan je nu nog steeds niet rechtstreeks samples in laden via je computer met nieuwe firmware update 3.0 ?
 
Is het technisch niet mogelijk ?
Het zou wel stuk makkelijker maken niet dat het met een SD card ook kan maar het blijft wel omslachtiger om te doen.
 
Is het technisch niet mogelijk ?
Het zou wel stuk makkelijker maken niet dat het met een SD card ook kan maar het blijft wel omslachtiger om te doen.
Je kan wel de TR-8S in storage mode zetten en via usb kabel samples op de sd kaart zetten, maar dan moet je ze alsnog daarna importeren in het werkgeheugen van de TR-8S om ze te kunnen gebruiken..

zou volgens mij prima via de editor moeten kunnen technisch gezien, hopelijk voegen ze die functie nog een keer toe…
 
Er is geen reden waarom het niet zou kunnen, misschien willen ze niet teveel overlap met hun andere sample-based dingen als de SP-404 MK2. Daar kan het namelijk wel.
 
Er is geen reden waarom het niet zou kunnen, misschien willen ze niet teveel overlap met hun andere sample-based dingen als de SP-404 MK2. Daar kan het namelijk wel.
707 kan het ook niet, alleen in storage mode.
Ik zou niet 123 weten of er een 'goede' reden voor is trouwens. Zo diep zit ik niet in de ingewanden van die boxen.
 
Back
Top