Welke CLAP en waarom?

Ik vind de 808 clap toch wel de vetste. Maar om hem nou anno 2016 ook daadwerkelijk te gebruiken getuigt wel een klein beetje van een gebrek aan fantasie;) Maak je eigen clap! :beard:
 
Gewoon met het handje joh. Paar keer over elkaar opnemen en gruizige maar gedempte plate reverb en het is weer 1979 in 1 of ander diy studiootje. Zorg wel dat je handen een beetje vochtig zijn. Dat geeft een veel vollere en hardere klap.

Ik hoor meteen "Funkin' voor Jamaica" in men hoofd.. :D
 
Hangt het niet van de rest van track af welke clap goed klinkt in het geheel ?
 
Mutant Claps van Hexinverter, omdat de reverb oneondig door kan en je de noise kan pitchen tot gekraak.
Met normale instelling klinkt ie behoorlijk 808 of 909.
 
Gave replies! Dank, veel stof tot experimenteren! Ik wil binnenkort de 808 clap eens met verschillende accents in de S700 zetten, zodat je met velocity lekkere dynamiek kan inspelen.

Thanks!
 
Tjemig, wat een onzinnig geklep… Hangt toch helemaal van je mood af?
 
Tja, persoonlijk vind ik een 'clap' een ontzettend afgezaagd geluid.,.. En ik gebruik het zelden..
Maar daar mag ik op aangevallen worden.. :-)

In de jaren 80 vond ik het nog wel lekker klinken!

En tegenwoordig is het idd nog onmisbaar bij sommige muziek..
 
Ik hoor meteen "Funkin' voor Jamaica" in men hoofd.. :D

Hehehe ja daar zitten ook flink wat claps in. Maar ook gemixt met een snare & tamboerijn volgens mij. Grappig is dat je die summing digitaal niet meer voor elkaar krijgt tegenwoordig.

Maar ik zit diep in de oude funk/disco. Funkin' voor jamaica haal ik mijn snobistische puristen neus voor op. :D

Is ook wel logisch als je er diep in duikt.

Hier een claptrap en zo'n plate reverb (volgens mij)



Maar ik vind deze diy sound echt geweldig. :luv:
 
808 clap gesampled in een SP1200 of SP12

909 clap met reverb gesampled in een Commodore AMIGA

De BOSS DR110 clap maar dat komt waarschijnlijk door het leuke clap ikoontje op de de pad :)

en voor al uw CLAP benodigdheden kunt u natuurlijk altijd rekenen op de SMACKOS CLAPERNICUS CLAP synthesizer (tm) :koffie:
 
Mutant Claps van Hexinverter, omdat de reverb oneondig door kan en je de noise kan pitchen tot gekraak.
Met normale instelling klinkt ie behoorlijk 808 of 909.

Ik ben ook blij met mijn Hex clap...
 
Dit klinkt in mijn oren niet echt als een claptrap? Gok je dat het een claptrap is of heb je het ergens gelezen?

Ik heb zelf aleen diegene uit het onderstaande filmpje en daar vind ik hem niet op lijken

http://www.youtube.com/watch?v=1TKQPR6Qbq8

Gokje. Dit is trouwens de analoge versie van claptrap. Klinkt al veel meer in de richting. Ligt er ook heel erg aan volgens mij of je de ensemble aanzet of niet en hoe.



Plaat is uit 1983 dus echt veel was er niet qua 'drum' apparatuur. En ik herken ook niks van de andere apparaten uit die tijd of ervoor. En het klinkt electronisch tegen analoog aan.

Edit: kan natuurlijk ook een andere simmons bak zijn uit die tijd.
 
Het is toch een vreemde zaak met die Clap. Je hebt zelf twee handen waarmee je een mooie Clap mee kan opnemen, sampelen, pitchen en time strechten enzo.
Ik snap dit gezeik niet zo goed.
Hee jongens, een beetje originaliteit met zelf maken kan geen kwaad hoor. Gewoon aan de slag: vingertjes laten wapperen.
 
Ik blijft de 808 geluiden ook nog steeds erg mooi vinden klinken, maar omdat ik deze tweedehands te prijzig vind,
heb ik gekozen voor de MFB 522 deze komt wat geluid betreft voor mij dicht genoeg in de buurt van de 808.

De CLAP op de MFB 522 heeft wat meer instel mogelijkheden en ook een eigen separate audio uitgang.
Met de decay stel je een soort van reverb lengte is.

En de CLAP van de oude Roland 12 bitters zoals de TR-505, CR-1000 en MT-32 klinken ook best lekker.
Hierbij kan je jammer genoeg helemaal niets instellen, maar ze reageren gelukkig nog wel op aanslag gevoeligheid.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top