Welke CLAP en waarom?

De vraag om originaliteit is zeker legitiem, toch vind ik het gebruik van classics erg fijn, neem de 808 cowbell, meest bekend van Whitney Huston en de claves van Marvin Gaye, in dat domein te werken is als genieten van op Anton Corbijn geïnspireerde zwart/wit fotografie.

Dit zal voor niet-ingewijden misschien als een lucky shot betiteld kunnen worden, kenners herkennen de links die erin liggen naar (hedendaagse) culturele uittingen. Dàt vind ik erg grappig!
 
Vind de vraag naar originaliteit en non-discussie. Sowieso is originaliteit een illusie daar komt nog bij dat als je redeneert dat de 808 clap na 35 jaar afgezaagd is een gitaar al helemaal niet meer kan laat staan het gebruik van melodie en ritme. Zo 2000 jaar voor Christus.

Ik gebruik de clap nooit als de snare. Soms voor tussen grooves maar nooit als main.
 
Vind de vraag naar originaliteit en non-discussie. Sowieso is originaliteit een illusie daar komt nog bij dat als je redeneert dat de 808 clap na 35 jaar afgezaagd is een gitaar al helemaal niet meer kan laat staan het gebruik van melodie en ritme. Zo 2000 jaar voor Christus.

Precies...
 
Klap eens in je handjes, gebruik toch eens een echte snare, leer toch eens echt drummen, leer eens spelen, maak toch eens echte muziek.

Alsof ik m'n ouders weer hoor in 1980

:beard:

Op SYNTHforum ook, tjongejongejonge
 
Daar zeg je wat!

Mijn ouders wilde mij vroeger op pianoles houden, maar ik was met geen stok achter de piano te krijgen.
Nu vind ik het toch wel jammer dat ik toen mijn tijd niet beter heb benut.
Ik heb nu een partij synths waar ik niet meer als een paar akkoordjes op kan spelen en dat is best zonde.
 
Vader Jacob had je nu niet geholpen vrees ik, beste Klaas :)
 
Ironisch hoor zo'n bejaarde met vingertje en een stok ;)
 
Ja ben erg blij met de nieuwste toevoeging op technisch gebied!
 
Even snel door het topic gegaan. Maar wordt er nu nergens gesproken over de Dijkstar RiDrum THC-01 ? :D
 
MFB is voor arme sloebers zoals ik!
Of voor mensen die het geld er gewoon niet voor over hebben om een Acidlab te kopen.
 
Ik daag je uit Designer.

Bouw jij maar eens een volledige drumcomputer met de alle mogelijkheden van de MFB 522 en in een nette behuizing zonder het Crea Bea gehalte van zelfbouw voor het totaal bedrag van € 200,- wat ik heb betaald voor de MFB 522.
Dat gaat jou zeker en vast niet lukken.
 
Nette behuizing nee, dat word met hout!
Het gaat uiteindelijk om de opname : met MFB klinken je tracks meer crea bea dan met mijn drummachine.

MFB klinkt stoffig/ruizig niet krachtig, het doet er verder niet toe hoe die eruitziet.
En qua prijs bouw je 5 (verschillende) drummachines voor 1 de prijs van 1 MFB.


Ok grootste verschil jij koopt hem in 2 minuten, bouwen duurt 2 jaar!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top