Ware Liefde - Welke Synth is jou all time favoriet en waarom?

Ok, de Juno-6, m'n eerste synth als ik de SK-1 en C64 niet meereken. Alles klonk goed door de chorus en via de galmveer van het goedkope thuisorgel van mijn ouders. Het klonk niks als mijn accordeon, dus ik wist dat de wereld groter was.
 
Zowaar alles verkocht, behalve één, die ik gekocht heb sinds het op de markt kwam.Roland JD-990.
En de JD-800 weggedaan, aangezien de 990 een verbeterde versie was.Nog altijd een indrukwekkende digitale kracht, die ook nog erg goed analoog kan klinken.Ik vind de ingebouwde multi effectprocessor nog altijd mee van de beste,nog steeds.
En daar nu softsynth's op de markt zijn vind ik daar iets wat ik nooit weg gaan doen(deleten).Omnisphere en Absynth.
 
Voor mij de Jupiter 4. Alles wat daar uit komt, doet me sonisch naar zijn tijd reizen. Ik hou van de beperking van 8 user presets omdat
het idee van: "Je huis staat in brand en je mag 8 dingen meenemen" er voor zorgt dat een preset, voor mij althans, me ECHT moet raken
en anders schrijf ik hem wel op een patch sheet, dan klinkt ie elke keer ook nog eens een beetje anders. Zalige kniebediening, nadat ik
in een vage tijd de JX-3P en de Juno 106 met handen en NEUS bespeelde, was dit een aangename verandering, de hold knop een knietje
geven, het ENSEMBLE, of snel even naar THE FORCE schakelen... Als ik moet uitleggen hoe deze synthesizer klinkt, moet ik zeggen: Ijzer,
net voor het smeltpunt. Het zal wel met de OSC drift te maken hebben... De trigger in, en de onvoorspelbare voorspelbare random doen
mij nog steeds glimlachen. Ik heb nog nergens anders zo een ronde squarewave horen geboren worden. Als de JP-4 mijn brood is, dan is
de RE-201 het smeerbeleg. Het leeft nog meer, door de quasi onhoorbare fluctuaties in de sound na...
 
  • Duimpje
Duimpjes: Pim
Van wat ik heb: Alesis Andromeda. Deels omdat het een synth is waar ik, toen ik nog jonger was, op geilde en deels omdat ie zo verdomd lekker klinkt.

Van wat ik niet heb: Yamaha CS-80. Gewoon omdat het een CS-80 is.
 
MS-20 4 life!

17875_253479952944_2124708_n.jpg
 
Moog Subsequent 37
Eerste liefde. Dat blijft toch iets magisch denk ik.
Verder is het een heel fijn klinkende, goed ingedeelde mono synth die ik met liefde meesleep en waar ik elke keer een smile van krijg als ik hem bespeel.
Niet te complex, niet te simpel. Mooi er tussenin.
 
Voor mij is dat toch de Roland SH-09. Nooit gehad, maar dit was de synth die bij mij op de middelbare school in het muzieklokaal stond. Als 13 ofzo jarige was dit dus dit eerste synth waar ik mee heb gespeeld (ook omdat ik geen ander muziekinstrument echt goed kon bespelen).
 
De C64 (MOS) SID.
Eerste ervaring met elektronische klanken, elektronische muziek, en alles daartussen. Wist niet waarom, maar vond het prachtig. :verkoght:

En 't was m'n eerste synth, maar dat had ik toen nog niet door :D
 
Als een van de oudere SF'ers en long-time lid wil, nee moet ik antwoorden op deze voor onze club bijna existentiële vraag:

Welke Synth is jou all time favoriet en waarom?​

Eerlijk? Geen enkele.
 
Als een van de oudere SF'ers en long-time lid wil, nee moet ik antwoorden op deze voor onze club bijna existentiële vraag:

Welke Synth is jou all time favoriet en waarom?​

Eerlijk? Geen enkele.
"EN WAAROM?"
 
Wat ik wel heb:
hardware: Access Virus TI2 Polar
Vst: Omnisphere 2


Wat ik niet heb:
Roland SH 101
 
vroeger had ik de ARP2600 als VST plugin en dat was toen al een dreamsynth. Toen kwam er een DIY kit voorbij en nu staat hij in hier in de studio. Niet de meest veelzijde synth, maar klinkt als een tiet en heerlijk knopjes schuiven.
 
Korg MS20

- eerste analoge synth waarop ik tweakte
- karakter
- divers, kan alles, vaan poes lief tot brutaal agressief
- van organisch mooi to industrieel steriel
- interface
- mogelijkheden

de MS20 is niet modulair en eigenlijk ook niet semi-modular zoals bv de Arp 2600 dat is.
Het is gewoon een heel toffe bruikbare mono synth.

Ik overweeg wel wat mods, sync, fm, mixer, osc outs.

Arp 2600 M overweeg ik nog. maar goed voor dat geld kan ik ook een Fender twin kopen....
 
Back
Top