Welke CLAP en waarom?

Heb jij de MFB 522 überhaupt wel eens in het echt beluisterd?

Waarschijnlijk berust jou oordeel op alleen wat youtube filmpjes!

En ja, ik heb geen zin om zelf twee jaar te lopen klooien om tot de ontdekking te komen dat de kwaliteit matig is.
 
Gisteren aan de gang gegaan met mijn MS-20 mini, roze ruis door de external input, trigger naar env1, env1 naar total, total naar high en low pass met veel resonantie en als osc alleen witte ruis. Daarna hard EQ'en met name het laag er uit filteren en midhoog pushen.

PRLK
 
Als het om een goedkope analoge clap gaat kan je ook sporadisch een HC02 van Boss scoren voor onder of rond de 100 euro. Lijkt best goed instelbaar en klinkt, naar mijn mening, nog goed ook!
 
Als het om een goedkope analoge clap gaat kan je ook sporadisch een HC02 van Boss scoren voor onder of rond de 100 euro. Lijkt best goed instelbaar en klinkt, naar mijn mening, nog goed ook!

100 euro voor alléén een clap is toch wel vrij prijzig niet?
 
Kost zo'n THC-01 dan?
 
Via trigger uit van 606, 707, 626 oid
 
Ik gebruik een MPC60 met 32 verschillende versies van 808, 909, DR110 en diverse sample claps.
Doos stereo pannen kan je heel spannende ritmes maken, desnoods alleen maar claps. :-)

Aan mijn MPC hang een eigen eff. processor die voornamelijk gate reverbs of stereo delays toevoegd.

Die mix gaat naar mijn regeltafel.
 
Ik heb een boss hc-2 aangeschaft: lekker droge clap
En tegenlijk 2 reserve vcachips voor mijn jupiter8
 
Dan zit je zeker niet te wachten op de Dijkstar THC-01

Ik heb deze binnen en getest in de studio en afgelopen zaterdag over PA tijdens onze gig.

Ohh man, die clap is meesterlijk! (evenals de TK01)
:okdan:

Wat klinkt ie heerlijk strak, vol en zo lekker te tweaken! Ik was tijdens onze gig helemaal vergeten dat ik ook nog een snare had... lol

En ik heb het nog niet eens over de bouwkwaliteit. :halleluja

Richard verdient een lintje! :biertje:
 
Ik heb deze binnen en getest in de studio en afgelopen zaterdag over PA tijdens onze gig.

Ohh man, die clap is meesterlijk! (evenals de TK01)
:okdan:

Wat klinkt ie heerlijk strak, vol en zo lekker te tweaken! Ik was tijdens onze gig helemaal vergeten dat ik ook nog een snare had... lol

En ik heb het nog niet eens over de bouwkwaliteit. :halleluja

Richard verdient een lintje! :biertje:

Haal je de clap tijdens die gig nog door effecten heen. Reverb of distortion?
 
Haal je de clap tijdens die gig nog door effecten heen. Reverb of distortion?

Zowel clean als met een beetje tafeloversturing.
Soms een reverb, maar met de ambient en release open klinkt de THC-01 al ruimtelijk genoeg.

Distortion of flinke oversturing gebruik ik meestal op een clap om hem voller te krijgen, maar dat is bij deze niet nodig.
 
Je kan ook de CV in oversturen, als je meer dan 6 volt toevoert overstuurd het VCA, bereik is ca tot 8V, en komt er meer dan 20Volt TT uit, dus genoeg sap om de boel erna te oversturen :duivels: , werkt ook bij de kick, zelfde VCA.

Oh ja, dat moet ik nog proberen. Is dat op gate of op level? Hoe krijg ik daar eigenlijk meer dan 5 volt op? :dubbel:

Of moeten we dit misschien weer ff in andere topic bespreken. :)
 
Back
Top