huidige dance muziek niet meer bijzonder

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door justin
En dat iedereen tegenwoordig ook al zijn eigen goed klinkende producties kan gaan maken. Bijv reason en daardoor is er rete veel concurentie.

daar valt over te twisten,maar daar is al veel over gezegd hier)=)
 
Waarom noemen ze die rotzooi van tegenwoordig nog trance, 10 jaar geleden kon je er namelijk nog wel in een trance van raken. Nu krijg je er alleen nog koppijn van.
 
Moet je eens naar de turn-up-the-bass cd's of de housepartie cd's van 7-8 jaar geleden luisteren. Wat een wereld van verschil met wat je tegenwoordig hoort!!! In elke track hoorde je wel iets van een of meerdere andere stijlen (techno, trance, house enz). Er zat gevoel in. Maar ook in de niet-commerciele dance zat meer gevoel. Tegenwoordig moet alles in hokjes gestopt worden en kopieert men zowat alles ongegeneert van elkaar. En orgineler wordt het er niet van inderdaad. ;{ Het gevoel van dance/house is helemaal verdwenen omdat men alleen maar denkt aan geld, geld en nog eens geld en dat allemaal in een zo kort mogelijke tijd. Maar ik denk ook dat we te verwend zijn door alle muzieksoftware/hardware van tegenwoordig, dat we niet serieus de tijd (kunnen) nemen hoe alles precies in elkaar zit of wat je nog meer uit een (software/hardware) apparaat kan halen dan alleen maar standaard trance en techno-loopjes...

Maar het kan ook wel aan mn leeftijd liggen (28 jaar *D ) dat dance me tegenwoordig niet meer trekt, alleen goa en psytrance en meer van die aparte stijlen, maar ik ben dan ook een apart ventje. :P
 
het is een hele normale, en onvermijdelijke cyclus die de dansmuziek doorgaat...... eerst is het een underground mutatie van al bestaande stijlen (zoals disco, funk, jazz, hiphop etc.) die doordat het underground en nieuw is niet aan een bepaald stramien gekoppeld is, en waardoor er allerlei interessante en nieuwe mutaties ontstaan..... ofwel bloed dit na een tijdje dood, ofwel wordt het succesvol, opgepikt, wordt mainstream, en er beginnen patronen te ontstaan, de massa pikt het op, er wordt geld mee verdiend, etc.etc.... op dat moment worden de stramienen voor de meeste mensen bepalend, de commercie wordt ook belangrijk...dit betekent dat de evolutie eigenlijk een beetje is gestopt, het is meer bedoeld om zichzelf in stand te houden dan om te vernieuwen en vooruit te kijken (uitzonderingen daargelaten) ... op een gegeven moment komt er weer iets nieuws langs, veranderd er iets (economie etc.) etc. en verdwijnt/verschuift de interesse weer, de massa gaat ergens anders naartoe, de commercie dus ook, en de boel gaat weer langzaam of snel richting underground.......op dat moment is de cyclus afgerond, en ontstaan er weer nieuwe spannende dingen.... ik heb het gevoel dat, afgezien van dingen als trance en looptechno, die nog wel ff doorkabbelen, het merendeel van de dance-muziek nu in deze "richting underground" fase zit.... teruglopende verkopen en bezoekersaantallen, clubs en magazines die failliet gaan, etc.etc..... dus erg spannend wat er allemaal op ons af komt in de komende jaren!

Olaf
 
Origineel geplaatst door mindtwist
waar moet ik dan aan denken?

Techno gemaakt dmv loops achter en/of over elkaar te leggen... met een beetje gefilter.
 
Origineel geplaatst door mindtwist
aha.. artiesten?

dat is tegenwoordig dus commercieel? :confused:

Dat laatste hoor je mij niet zeggen, maar een schoolvoorbeeld van een looptechnoartiest is toch wel Speedy J.
 
Origineel geplaatst door krz
Dat laatste hoor je mij niet zeggen, maar een schoolvoorbeeld van een looptechnoartiest is toch wel Speedy J.

sorry, ik bedoelde het ook niet tegen jouw persoonlijk.
Maar olaf dan.

olaf: looptechno (speedy J...) is commercieel? :confused:
 
Origineel geplaatst door Wappie909
Waarom noemen ze die rotzooi van tegenwoordig nog trance, 10 jaar geleden kon je er namelijk nog wel in een trance van raken. Nu krijg je er alleen nog koppijn van.

Hahahaha ja inderdaad die oude Trance was écht goed!
 
Origineel geplaatst door krz
Techno gemaakt dmv loops achter en/of over elkaar te leggen... met een beetje gefilter.


..Dat noem je house ....:stupid

:D
 
Origineel geplaatst door Bass
..Dat noem je house ....:stupid

:D

ahum..zeker nog nooit naar MAW, mateo&matos, dennis ferrer, kerri chandler, jovonn, joshua etc. geluisterd? ;)

met looptechno bedoel ik de adam beyer school.....PADAMPADAMPADAMPADAMPADAM 2beats-loop techno... drumcode, dat soort dingen........ dat doet het volgens mij samen met trance nog steeds erg goed.....

Olaf
 
Ik ben eigenlijk van mening dat er juist steeds meer leuke dingen gemaakt worden.
Een genre als broken beats……jummie…give me more……(seji, domu, etc. etc.)
Ook in de experimentele hip hop hoek gebeurd steeds meer (stones throw records, definitive jux)
In de breakbeat scene hoor ik ook steeds betere producties komen. Helaas is een genre als drum & bass zo ingezakt dat er nog maar weinig relevante labels/ artiesten zijn. Toch denk ik dat sinds de drum & bass scene een beetje inzakt is, genres zoals broken beats & breakbeat ervan profiteren.
Voor de rest weet ik weinig van commerciële genres, dus daar durf ik ook geen uitspraak over te doen.

Maar ik zie de toekomst van dance juist positief in, zodra er bepaalde genres inzakken, komen er wel weer andere voor in de plaats; die op hun beurt er weer voor zorgen dat bestaande genres weer nieuwe impulsen / invalshoeken krijgen, en daarvan kunnen profiteren.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top