Open brief aan het Synthforum en de leden

gegroet!

allereerst: het is een positieve "brief". zo, dat is uit de weg.

ik zit sinds 2013 op het synthforum, een vriend wees mij er op, ik was op zoek naar een bcr 2000 controller (de enige controller die ik nog over heb uit die tijd, o ja, de nanoPad..), en heb er hier 1 gevonden. sindsdien heb ik hier vrijwel elke dag rondgeneusd...

voor mij is het synthforum speciaal. waarom? ik ben volledig arbeidsongeschikt, en ik zie dat ik niet alleen sta, soms zie je een bericht, waarin een lid, aangeeft ook te worstelen met zijn gezondheid.

ik ben een heel erg open iemand, maar dit is openbaar, dus ik laat het bij; chronische, diverse psychische problemen.

waaronder: agorafobie, straatvrees. reizen is vrijwel onmogelijk voor mij.

de goede lezer begrijpt het al, het synthforum is voor mij speciaal, aangezien ik, met mijn beperkingen, toch opgenomen voel in een "groep", waar ik feedback krijg, mezelf toch kan laten "zien" of beter: mijn muziek. dat ik kan spreken over mijn muziek. ik heb een zeer goede vriend (tegelijkertijd buurman...) waarover ik veel over muziek spreek, hij heeft zelf ook een studio, of meerdere zelfs, het is maar hoe je telt, met wat hij heeft staan...

in de loop der jaren heb ik hier veel geleerd, vooral door de feedback op mijn tracks én door het luisteren van tracks van anderen. en natuurlik, specifieke topics, te veel om op te noemen.

ook heeft het synthforum mij gedeeltelijk geleid naar mijn huidige setup, macgyvergear was de aanstichter.., de spark CDM, en daarna de maschine mk3 en jam. ze zijn niet het centrum van waaruit ik tracks maak, soms wel, maar ik heb nu een veelheid aan mogelikheden, en ekosystemen.
ook de MCU en de panorama p1... goed, niet te lang... ik sta bekend om oneindig te kunnen lullen...

ik heb hier ook bizondere kontakten opgedaan, al zijn het wellicht niet veel berichten geweest, de berichten waren bizonder.

en ik wil zeker jan melden, gloomer/gloomy! een diepe vriendschap, zonder dat we elkaar ooit gezien hebben.

en er zijn meerdere leden, die ik met liefde luister, lees, veel meer dan ik ga opnoemen. dat laten we voor onszelf.

samengevat: het synthforum maakt mijn wereld groter, het maakt me minder alleen (al heb ik veel een goede vrienden en de liefde van mijn leven), een angststoornis maakt je alleen, dat blijft, maar gelukkig zijn er mogelijkheden dit te doorbreken.

ik wil de oprichters/moderators danken voor het bestaan van het synthforum, en al de leden waarin ik in een reaktieladder of persoonlijke berichten heb gesproken.

ik heb vanaf 1998 tot en met 2013 geen muziek kunnen maken of kunnen schrijven (ik ben dichter, en publiceer tegenwoordig, ook "verkregen" via sociale media) vanwege mijn problematiek.

het plezier in het maken van muziek is terug gekeerd, evenals de beheersing, en de technische vaardigheden, zelfs veel groter dan in 1998 (ik was toen net begonnen...).

voor veel leden zal het SF een speciale plaats zijn, de trots die je kunt voelen, dat er mensen naar je tracks luisteren, of hoe je setup eruit ziet, etc. op veel verschillende wijzen zal het speciaal zijn.

ik heb hier alleen willen aangeven waarom het voor ekstra speciaal is. en ik denk wellicht dat dat eveneens geldt voor aantal andere leden.

gegroet!

ik blijf hier rondjagen! (ik merk dat het bijna kan gelezen worden als afscheidsbrief, nee! nee!)

ik blijf hier genieten van wat anderen maken, die mijn muziek"beeld" openbreken, inspireren. ik denk dat ik veel onbewust heb geleerd, naast de bewuste technieken.... dat het luisteren naar de veelheid van stijlen, en de veelheid van aanpak, mij heeft beïnvloedt.

geniet! iedereeen! geniet!

arjan

Ja yo, genieten is een heel belangrijk sleutelwoord.
Dank je wel maatje voor de vriendschap die je zo lief aanhaalt in je bericht.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt:

"Wees niet kwaad als een vogel op je hoofd schijt, maar wees dankbaar dat een koe niet kan vliegen.

Alles moet zijn wat is, we worden er alleen maar sterker door. Je symptomen beschrijven precies wat je ervaart als je gaat richting het Licht.

Genieten dude, ik kom nog eens terug op alles in dit topic eens goed te lezen.

Liefs, Jan
 

Attachments

  • Let There Be Light.jpg
    Let There Be Light.jpg
    21,7 KB · Bekeken: 24
Back
Top