Open jam sessie van sinc tijdens de Synthforum meeting op 16 oktober

Open jam sessie van sinc tijdens de Synthforum meeting op 16 oktober
Geplaatst door sinc
WillemTwee Studio's Den Bosch
Zondag, 16 oktober, 2022 - 14:00
Tot: Zondag, 16 oktober, 2022 - 21:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen

sinc

Strijp-S Interactive Noise Creators
Lid sinds
20 december 2020
Berichten
71
Locatie
Eindhoven
Wie wil er mee doen met de open jam sessie van sinc?

Tijdens de Synthforum meeting op 16 oktober mogen wij een open jam sessie faciliteren.

Dat vinden wij heel leuk!

Maar natuurlijk niet alleen voor onszelf. We willen ook zoals altijd de deelnemers en luisteraars een leuke ervaring bieden.

Doelstelling van Stichting sinc040 is onder andere om met muziek mensen te verbinden en creativiteit te stimuleren.

Dat doen we met name door middel van jam sessies die we 2x per maand organiseren. We hebben inmiddels veel ervaring met jam sessies.



De jam sessie op 16 oktober is doorlopend gedurende de gehele dag en vindt plaats in de Toonzaal, waar ook de plenaire presentaties plaatsvinden.

Tijdens die presentaties gebruiken we koptelefoons. Voor degene die willen luisteren zijn dan ook een paar koptelefoons beschikbaar. Je kunt zelf ook je koptelefoon inpluggen.

Tussendoor zal het geluid hoorbaar zijn via speakers, op bescheiden volume als achtergrondgeluid.


Het idee is om van 19:00 tot 21:00 uur een open jam sessie te doen over de speakers van de Toonzaal, met een hoger volume.

Onze reguliere jam sessies zijn zoveel mogelijk Plug & Play. Dat proberen we nu ook te doen.


Wat stellen wij beschikbaar?

1. Midi clock *

2. Midi thru

3. Midi kabels

4. Audio kabels (6.3mm jack/jack) **

5. Mixer (6.3mm jack en XLR input)

6. Speakers

7. Koptelefoon versterker/splitter (6.3mm jack)

8. Koptelefoon verlengkabels (6.3mm jack/jack)

9. Stekkerdozen met 230V en aantal USB aansluitpunten met 5V


Wat neem jij zelf mee?

1. Favoriete gear om te jammen ***

2. Head phones (met 6.3mm jack of adapter)

3. Audio kabel (indien van toepassing) *

4. Midi kabel (voor de zekerheid) en TRS adapter (indien van toepassing). *


* We syncen in principe met midi (5 pins DIN). CV gate is wellicht mogelijk via andere gear. Heeft jouw gear TRS voor midi neem dan zelf een adapter mee. Midi via USB faciliteren we niet.

** Het aantal kabels met andere connectors dan 6.3mm jack is beperkt. Dus als jouw gear een andere aansluiting heeft, neem dan voor de zekerheid zelf de juiste kabel mee (die met 6.3mm jack in mixer gaat).

*** De ruimte is beperkt dus neem vooral wat kleiner spul mee. Er is vast wel ruimte om een grote synth te plaatsen maar met meerdere wordt het lastiger om ruimte te bieden aan anderen.



De sessies zijn interactief dus er vindt onderling overleg plaats zodat de deelnemers en de muziek goed op elkaar zijn afgestemd.

We vinden het leuk om "mooie muziek" te maken dus we proberen te voorkomen dat het een kakafonie wordt. Tijdens de jam is het de bedoeling dat iedere deelnemer 1 "onderdeel" toevoegt aan het geheel. Dus beat of percussie, of een bass loop of lead of een padje etc. Overigens vinden we het ook leuk om "noise" te maken maar dan wordt het ook op elkaar afgestemd zodat het een mooi geheel wordt.

We hebben de gewoonte om te jammen in de vorm van losse "tracks" van ongeveer 5 - 8 minuten met een begin en eind. Die nemen we meestal op en posten we op soundcloud. Er staan inmiddels 388 opnames op:



Als je zeker wilt weten dat je mee kunt jammen, meld je dan aan.

Dat mag via een comment onder dit bericht of via info@sinc040.nl .

Vermeld je naam en het tijdvak wanneer je zou willen jammen. Dan kunnen we daar zoveel mogelijk rekening mee houden.

Het is ook leuk als je vermeld welke gear je meeneemt. Als je een grote synth hebt, geef dat dat ook aan. Dan we proberen daar rekening mee te houden met vrijhouden van ruimte.

Het is allemaal niet zo heel strikt, maar dit geeft ons een indicatie. We hebben geen idee hoeveel mensen er naar de meeting komen en hoeveel er willen jammen.

Wij komen zelf met 7 personen naar de meeting. Uiteraard zullen wij niet allemaal doorlopend jammen. We maken natuurlijk ruimte voor anderen om ook te kunnen jammen.

Tot dan!

Arjan en Frank
Stichting sinc040
 
Last edited by a moderator:
Ik wil hier even op reageren. Als ik wat kon, deed ik mee. Ik kan echter totaal geen keys spelen, laat staan dat ik wat van theorie ken. Ben benieuwd naar t resultaat. En nee, ik ben niet te overtuigen om toch mee te doen 🤭
 
Ik wil hier even op reageren. Als ik wat kon, deed ik mee. Ik kan echter totaal geen keys spelen, laat staan dat ik wat van theorie ken. Ben benieuwd naar t resultaat. En nee, ik ben niet te overtuigen om toch mee te doen 🤭

Hoi Klinkske,
Ik lees in je bio "Teringherrie die lijkt op trage new beat en acid. Of zoiets"

Ook dat is mogelijk bij het jammen. En er zijn deelnemers aan onze jams die ook geen keys spelen. We hebben ook wel eens jams waarbij helemaal geen keys worden gebruikt. We stemmen vaak vooraf of ter plekke af welke stijl we zin in hebben. En vaak ontstaat er tijdens de jam een bepaalde stijl. Tijdens de SF meeting laten we dit ook zo ontstaan. Het gaat vooral om spontaniteit, maar wel interactief zodat de deelnemers goed op elkaar worden afgestemd tijdens het jammen. Maar ik ga je niet proberen te overtuigen. Zeker niet met woorden. ;-) Misschien dat de jam sessies tijdens de meeting jou wel bij nader inzien/inhoren overtuigen om mee te doen (in het geval je wat speelgoed bij je hebt, met of zonder keys). We zullen het wel zien/horen!

Groeten, Frank
 
Oh, voor het geval ik niet duidelijk ben geweest: Ik doe graag mee :doei:

Ik kan niet tussen half vier en vijf uur...
Ik heb wel een keyboard bij me, maar kan niet spelen :D
Ik heb twee 19" racks, een laptop met monitor, een keyboard en een 8 kanaal mixer...
Mijn naam is Ed, aka Grumble
 
Oh, voor het geval ik niet duidelijk ben geweest: Ik doe graag mee :doei:

Ik kan niet tussen half vier en vijf uur...
Ik heb wel een keyboard bij me, maar kan niet spelen :D
Ik heb twee 19" racks, een laptop met monitor, een keyboard en een 8 kanaal mixer...
Mijn naam is Ed, aka Grumble
En wat neem je mee om te jammen?
 
En wat neem je mee om te jammen?
Oh ik zie dat je dat al eerder had gepost in een reactie bij het event zelf.


En ik zie in het programma dat je een presentatie geeft (en daarom kun je dus niet tussen half 4 en vijf).

Leuk!

Tot zondag!
 
Dat zou dan een hele trage random voltage source worden.
Trage random modulatie is anders best een markt voor hoor. Kijk maar eens hoe populair de Sloth modules van NLC zijn (de reguliere, triple Sloth, SuperSloth). Met lamp heb je dan wel letterlijk en figuurlijk een eyecatcher... 8)
 
woahh een lavalamp inzetten, en dan koppelen aan een filter ofzo, dat zou echt wel lijp zijn! dit moeten we hoe dan ook een keer ontwikkelen :eureka:
 
paar foto's
 

Attachments

  • _1040313.JPG
    _1040313.JPG
    206,4 KB · Bekeken: 123
  • _1040294.JPG
    _1040294.JPG
    140,4 KB · Bekeken: 124
  • _1040320.JPG
    _1040320.JPG
    83,6 KB · Bekeken: 121
  • _1040321.JPG
    _1040321.JPG
    84,1 KB · Bekeken: 127
  • _1040302.JPG
    _1040302.JPG
    67,6 KB · Bekeken: 126
  • _1040311.JPG
    _1040311.JPG
    116,6 KB · Bekeken: 123
  • _1040314.JPG
    _1040314.JPG
    98,4 KB · Bekeken: 125
  • _1040325.JPG
    _1040325.JPG
    76 KB · Bekeken: 124
Laatst gewijzigd:
Back
Top