Synthesizer APK - Reparaties en advies tijdens SF meeting 16 oktober 2022

nmnn

Human Error Synth Repair
Lid sinds
12 september 2013
Berichten
517
Locatie
Rotterdam
20220531_165957.jpg

Tijdens de aankomende Synthforum Meeting op 16 oktober zal Human Error aanwezig zijn om synthesizers te onderzoeken en waar mogelijk direct te repareren. Loopt de Live Jam helemaal uit de hand dan kunnen de apparaten langs de Synthesizer Pit Straat (SPS) voor een snelle knoppenwissel of een nieuwe jack socket.

Ben je onzeker of je synth nog wel helemaal in orde is? Breng je gekoesterde apparaat langs voor een echte synthesizer-APK. Ter plekke kunnen we je instrument doormeten om te zien of er iets mis is. Ook voor Eurorack, DIY of gekocht, kunnen de modules terecht voor een algehele check.
Daarnaast kunnen bezoekers terecht met de volgende zaken:
  • Kapotte input of outputs op je Eurorack module? De meeste jack sockets kan ik direct vervangen.
  • USB jack kapot? De meest voorkomende USB connectoren kan ik direct vervangen.
  • DC jack kapot? De meeste DC jacks kan ik direct vervangen.
Heb je een Elektron met wiebelende knoppen? Maak tijdens de meeting een afspraak om alle encoders te laten vervangen en ontvang 25% korting!
Je hoeft je apparaat niet vooraf aan te melden. Zoek de Human Error SPS, geef je instrument af, en hopelijk gaat die weer 100% werkend met je mee!
Hopelijk tot de 16e!




 
Hmmm, ik heb enkele modules die het of nooit gedaan hebben of per ongeluk opgeblazen :#
Kan ik ze mee nemen dat ze in ieder geval even "onderzocht" kunnen worden?

Ik verwacht niet dat ze gerepareerd worden, maar iets van uitsluitsel over wat er eventueel mis is zou me al verder kunnen helpen :)
 
Hmmm, ik heb enkele modules die het of nooit gedaan hebben of per ongeluk opgeblazen :#
Kan ik ze mee nemen dat ze in ieder geval even "onderzocht" kunnen worden?

Ik verwacht niet dat ze gerepareerd worden, maar iets van uitsluitsel over wat er eventueel mis is zou me al verder kunnen helpen :)
Ja zeker! Kunnen we alleen maar van leren.
 
Super! ik heb 2 eurocrack modules die wel wat tlc kunnen gebruiken, knit rider van bastl, die heb ik willen updaten, en daarbij brak de micro sd card reader af.. heb het nog geprobeerd te repareren, maar dat was geen succes.. en een befaco chopping kinky, een die heb ik ge-doe-het-zelft, maar werkte maar half, die heb ik door befaco laten repareren, en die heeft het een tijdje gedaan, maar nu is de helft weer kaduuk.. ik zou echt heel graag willen zien hoe een onderzoek van wat er mis is in zijn werk gaat! en mocht ik met 2 volledig functionerende modules naar huis gaan, dan is dat helemaal geweldig!
tot zo!
 
7916F9DF-02DD-4BCA-BA84-8324146EE6CF.jpeg

De schakelaar tussen sawtooth en square was instabiel. Gelukkig werkt ie nu weer! Gewoon op een Synthforum meeting! Nu hebben mensen ook de kans gehad een TB-303 van de binnenkant te zien! Dank je wel voor het fixen!
 
Ik ben weer een klein stapje dichterbij een werkende a-188-1
De tl074 vervangen doet iig geluid uit de output komen!

Nu nog een werkend BBD signaal ..
 
Goed om te horen allemaal! Viel niet mee om zonder de gemakken van mijn werkplaats de apparaten te herstellen, maar toch veel gedaan gekregen.

@dreamer dan is het nu zaak om het signaal verder te volgen tot het weer stopt. Alle IC's zijn te krijgen voor zover ik kon zien. Een audio probe kan je goed helpen dan, en heb je geen scope nodig ook.
26.jpg
 
Back
Top