huidige dance muziek niet meer bijzonder

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Mike-E
Sorry, maar Dance Valley is zeker nog niet uitverkocht! Niet dat ik je ongelijk geef als het gaat dat dance nog langer niet dood is.

Ik denk wel dat dit een typisch gevalletje is waar de commerciële jongens een keer de deksel op hen neus krijgen. Pink Pop was dit jaar ook al niet uitverkocht. Met een prijs van €74,- voor een kaartje (incl. fee) voor Dance Vallay... tja... moete je jezelf toch eens achter je oren krabben als je bereid bent dat te betalen.
Als je ziet hoe enorm veel festivals er dit jaar zijn dan kan het niet anders als dat sommige toch lelijk op hun neus gaan vallen. Is overigens niet de eerste keer, in 97/98 dacht ook opeens iedereen een hardcore feest te kunnen organiseren. Het gaat nu even een beetje minder, komt vanzelf wel weer goed. Alles in het leven heeft zijn ups en downs dus ook de dancescene. Gewoon lekker je eigen ding blijven doen en zien waar het schip strand. :)
 
Beste mike-E en anderen,

wat fuiven betreft en zelfs dancings kan ik niet goed meespreken.
ik ben amper naar een handjevol daarvan geweest ;{
...of toch alleszins grote fuiven.
waar ik doodgraag naar toe ga was een simpele, soms smerige, en bij momenten steengoeie
kleine fuif bij ons waar ik studeerde op de unief (VUB)
Soms waren de dj's klote, soms stond je in het slijk, trok het bier op geen kloten...
maar al die andere momenten dat er geus was, een enorme sfeer, mensen die je kent
van alle dag die door hun dak gaan, en dit soms op meer "alternatieve" muziek dan
het meer populaire. (en uiteraard soms ook net wel op pop en K3 en van die dingen :) )
Zo hielden ze in die "feestkelder" (het bsg voor moesten er hier zitten die het kennen)
ooit eens een goa rave feestje... niet te doen, daar had je willen bij zijn! niet zo heel veel volk, maar
machtig versierd, winamp projecties op de muren, heel veel 303 geweld in de klanken...

om een lang verhaal kort te maken: ik heb het voor kleinere fuiven
en die kunnen soms heel goed zijn, en meestal stukken goedkoper.

maar het voorstel, idee van de kleine fuiven werd hier reeds gezegd dacht ik,
was het ook niet door Mike-E?

greetz


epi
 
Klopt, ben ook voorstander van de kleinere feestjes. Waarom?

Een selecter publiek dus de massa hoeft niet tevreden gehouden te worden... meer eenheid... meer openheid... minder geforceerd in de pas. Over in de pas gesproken... laatste feest in de jaarbeurs was echt het toppunt van in de pas lopen: EEN VERPLICHTE LOOPRICHTING!! Ja, heeft met veiligheid te maken maar dan is voor mij de feestende vrijheid toch echt heel ver zoek!

Niet dat ik grotere feesten nu af wil keuren, maar liever wel een tikkie minder commercieel en minder mega / giga groot.

Neem bijvoorbeeld in den beginne der grootse house partijtjes. Vette loodsen vol mensen... illegale feesten met echte house-freaks. Gebeurde nauwelijks tot niets... was altijd helemaal top! Waarom? De sfeer! Gewoon lekker uit... evenhelemaalweg.nl is er niets bij. Al iets meer georganiseerd maar toch nog leuk waren de eerste feesen in de Vechtsebanen in Utrecht. Ook duizenden mensen maa minder geforceerd en geregeld (voor het oog) als die huidige feesten.

BACK TO DA ROOTS!!
 
Yep..

R is gewoon NIETS NIEUWS MEER :

Vroegah (toen er nog weinig dance was) kwamen er NIEUWE STROMINGEN binnen de dance , bijv. :

Acid
Ambient
Trance (echte trance, geen kleutermuziek)
Techno
Drum N Bass/Jungle
Big Beat
"Intelligent techno"
Digital hardcore
Lounge

enz.enz.

NU blijft alles zichzelf herhalen ...

:L
 
PFfr...in de laatste paar jaar is daar 2 step, London Garage, Broken Beat, IDM en weet ik wat bijgekomen.

Wacht maar...die pijp is nog lang niet leeg. Het is echter moeilijk iets ECHT nieuws uit te vinden. En dan zeker een nieuwe muziekstroming.


Ff offtopic. Er stond een keer leuk artikel in volgens mij de Wired over de platen die een nieuwe muziekstroming ontketent hebben.
Voor trance was dat volgens mij Age of Love met "Age of Love".... de rest weet ik niet. Maar Age of Love was wel een kneiter! Een 10" op rood vinyl! GEIL!!
 
Misschien zijn er wel gewoon teveel stijlen binnen de "house" gekomen.

Als het even een beetje vernieuwend klinkt is er alweer een nieuwe stijl geboren. Daarmee kweek je alleen maar meer en meer hokjes. Die hokjes hebben daardoor zo'n keiharde grens dat je moeilijk iets kunt maken wat buiten die hokjes valt... anders heb je opeens een nieuwe stroming ontwikkeld :)

Misschien wordt het tijd voor een reorganisatie van de house :okdan:. Als jullie effe zorgen dat ik een goede gouden handdruk clausule in mijn contract krijg, dan zal ik dat wel eens even managen ;)
 
Origineel geplaatst door Maleh
nou echt bizar kicke gewoon,de sfeer,de muziek, de bassen, het TE hoge volume.. maar vooral het losdansen op de breaks is echt super.. ok loop nu met lichte gehoorbeschadiging, maar het was wel toppie.. nou iig om weer ff back on topic te komen,

Oftewel je was erg dom bezig. Denk om je oren. Als ik op een leuk feest m'n doppies ben vergeten dan loop ik dus echt te balen en ga ik ook weg of mijd de muziek. Die piep die je in je oren hoort en die meestal na een dag weer verdwijnt kan inees vooraltijd blijven. En ik kan je vertellen (hoe vaak heb ik mensen dat al niet gedaan) dat is heel KLOTE!!!!!!!!!!!!
 
Origineel geplaatst door Bass
Yep..

R is gewoon NIETS NIEUWS MEER :

Vroegah (toen er nog weinig dance was) kwamen er NIEUWE STROMINGEN binnen de dance , bijv. :

Acid
Ambient
Trance (echte trance, geen kleutermuziek)
Techno
Drum N Bass/Jungle
Big Beat
"Intelligent techno"
Digital hardcore
Lounge

enz.enz.

NU blijft alles zichzelf herhalen ...

:L

digital hardcore ?
 
Origineel geplaatst door Mike-E
Ja, das Hardcore maar dan op CD. ;)
(dus nieuwe stroming)

Nee, ik denk dat het een tikfout is want er is per ongeluk op Enter gedrukt. Het is "digital hardcore lounge", een vrij gewaagde combinatie als je het mij vraagt 8o)
 
Origineel geplaatst door dione
digital hardcore ?

Eeeh ja ook 'thouse' gemaakt..

Atari Teenage Riot
Bomb 20
Ec8er

jeweetwel...
 
Origineel geplaatst door Bass
Eeeh ja ook 'thouse' gemaakt..

Thouse wordt vanaf 01-01-2004 weer echt underground! Komt door die wet die iedereen het recht op een rookvrije werkomgeving geeft. ;)
 
is het nou es afgelopen?!?

is het nou es afgelopen?!?

ik volg deze draad nu al vanaf het begin en het volgende moet mij van mijn hart:

wat doen jullie er zelf aan? in de zin van maken jullie zelf zulke vernieuwende muziek? ik zeg hiermee dus niet dat ik dat doe maar ik zeur er ook niet over! al die tijd die jullie verliezen aan het getypt in dit forum hadden jullie net zo goed in vernieuwing kunnen steken!

de muziek (en trouwens de hele wereld) gaat naar de ?@#$$!! door het gebrek aan respect en principes zonder eigenbelang! ik wordt bang van de "state of the world we're living in today" het enige dat ik kan doen is proberen het zelf anders te doen en mn kinderen daarmee op te voeden zodat ik er in ieder geval niet aan meewerk!

tip van de dag: luister naar het nummer "i can't take it" van Theo Parrish (en zowieso al zn andere platen!!!!)


grtz :kimono:
 
Origineel geplaatst door Nolet
PFfr...in de laatste paar jaar is daar 2 step, London Garage, Broken Beat, IDM en weet ik wat bijgekomen.

Nou ja.. IDM bestaat al langer dan een paar jaar hoor. In eerste instantie werd dat Intelligent Techno genoemd, wat zo'n beetje gestart is met de Artificial Intelligence serie op Warp ca. 1992. Later heette dat ineens weer Intelligent Dance Music. Belachelijke term echt, ondanks dat het één van mijn favoriete stromingen is :D
 
Origineel geplaatst door tim
Vroeger had je ook geen superzaaw... :biertje:

....dus ook geen kindertrance die Ferry Corsten en Tiesto en alle kloons daarvan maken...

HET IS DE SCHULD VAN DE JP8000....

Eeeh iemand de mijne kopen ? ;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top