huidige dance muziek niet meer bijzonder

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bakkerij.......

Stamgast
Lid sinds
9 Maart 2003
Berichten
146
Locatie
Madtown
Ik vind de huidige dance muziek waardeloos, en het zal eigenlijk nooit meer worden als voor 7 / 8 jaar geleden. Natuurlijk draai ik weleens plaatjes, maja wat moet dat moet.
Ik kan naar hedendaagse trance etc..... niet luisteren, terwijl dat bij trance/ dance van 7 / 8 jaar geleden wel zo is.
Het is tegenwoordig niet echt meer origineel en het moet allemaal met heel veel effecten er doorheen en vaak is het een beetje te veel. Waarschijnlijk komt dat ook omdat tegenwoordig niemand meer verstand hoeft te hebben van aparatuur en alles wat er bij komt kijken.
Ook wordt er bij heel veel nummers ook niet goed nagedacht over de tekst terwijl daar heel veel ervaring voor nodig is.

Trance en hardhouse???? kan het nog wel origineel????? mmmm misschien maar is wel heel moeilijk.

En het stomme is ook dat veel van die oude nummers weer geremixt worden terwijl die bijna altijd slechter zijn.

tot slot denk ik dat de dance muziek nog wel 5 jaren meegaat, maar dat het daarna geleidelijk minder wordt. Een voorbeeld: Als je elke dag dezelfde computergame speelt, dan verveelt dat toch. Als je elke dag hetzelfde geluid hoort, dan ??????.................... . precies hetzelfde!.

naja die nummers van toendertijd hoor je zo af en toe nog op de radio en de huidige nummers zijn over zoveel jaar nergens meer te bekennen.
 
Re: huidige dance muziek niet meer bijzonder

Origineel geplaatst door bakkerij.......
Ik vind de huidige dance muziek waardeloos, en het zal eigenlijk nooit meer worden als voor 7 / 8 jaar geleden. Natuurlijk draai ik weleens plaatjes, maja wat moet dat moet.
Ik kan naar hedendaagse trance etc..... niet luisteren, terwijl dat bij trance/ dance van 7 / 8 jaar geleden wel zo is.
Het is tegenwoordig niet echt meer origineel en het moet allemaal met heel veel effecten er doorheen en vaak is het een beetje te veel. Waarschijnlijk komt dat ook omdat tegenwoordig niemand meer verstand hoeft te hebben van aparatuur en alles wat er bij komt kijken.
Ook wordt er bij heel veel nummers ook niet goed nagedacht over de tekst terwijl daar heel veel ervaring voor nodig is.

Trance en hardhouse???? kan het nog wel origineel????? mmmm misschien maar is wel heel moeilijk.

En het stomme is ook dat veel van die oude nummers weer geremixt worden terwijl die bijna altijd slechter zijn.

tot slot denk ik dat de dance muziek nog wel 5 jaren meegaat, maar dat het daarna geleidelijk minder wordt. Een voorbeeld: Als je elke dag dezelfde computergame speelt, dan verveelt dat toch. Als je elke dag hetzelfde geluid hoort, dan ??????.................... . precies hetzelfde!.

naja die nummers van toendertijd hoor je zo af en toe nog op de radio en de huidige nummers zijn over zoveel jaar nergens meer te bekennen.
Toppie,is mijn mening.

Goed dat je dat zegt, Klopt vind de teksten in de hedendaagse Trance tien keer bagger.

Nou zou zeggen,wees de eerste en begin met vernieuwing!;) De Trance,word nu weer hellemaal met vocals.

Moet zeggen dat ik vaak naar de mixen van Oakenfold luister :okdan:
 
dance muziek gaat nog wel 5 jaar mee?


daar geloof ik niet in
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
dance muziek gaat nog wel 5 jaar mee?


daar geloof ik niet in

En daarna? denk vooruit.!!!!!!!!!!!!!!

Digitaal mensen! Geen analoge sound maar de digitale sound word het straks weer,dus hou je fm modules!

Denk dat dingen zich ook wel weer gaan herhalen eerst gabber,nu hardhouse...een cyclus.
 
Re: Re: huidige dance muziek niet meer bijzonder

Re: Re: huidige dance muziek niet meer bijzonder

Origineel geplaatst door farlukar
't is al jaaaren zo dat vroeger alles beter was hoor...
:gaap:

Nou vertel wat is de reden,dat alles vroeger beter was. We hebben nu veel meer geavanceerde apparatuur. Zorg dan dat je de sound van vroeger krijgt,als je denkt dat heel veel mensen nog steeds daar op zitten te wachten,en waarom maakt het die sound zo goed.

vernieuwing ligt aan jezelf. Wees vernieuwend zou ik zeggen.
 
Laatst gewijzigd:
de reden is dat je vasthoud aan een tijd, die je in je geheugen romantiseerd, en de bijbehorende muziek dus ook :D

of zoiets

dus vroeger was alles beter


net zoals wij later misschien de favo muziek van onze kinderen onbegrijpelijke takkeherrie vinden
 
ik weet nu al dat dit gaat uitlopen op eindeloos gezever, zoals we dat wel vaker hebben gehad toen 't over hedendaagse 'dance' ging
 
Eindeloos gezever of niet, ik sluit me volledig aan bij iedere mening die over muziek bestaat. Muziek luisteren blijft een te persoonlijke ervaring om er een glashard oordeel over te geven IMO, maar goed als er dan toch met meningen gesmeten wordt dan maak ik dit draadje toch ook maar weer wat langer. Het begrip 'trance' is in ieder geval erg verruimd in de loop der jaren. De huidige polder-trance (super saw overkill!) is bijvoorbeeld niet te vergelijken met de retro-trance die in België 10 jaar geleden nog te horen was terwijl wij het hier moesten doen met club en hardcore. Ik vind die 'oude' trance ook vele malen lekkerder en muzikaler klinken dan de pap die we nu moeten slikken. Nostalgie? misschien een beetje. Meer analoge synths dan? Wellicht, die hebben de neiging om lekker organisch te klinken. Met alle respect tranformeer ik dieper op een antieke cd van La Rocca dan op een Sensation compilatie maar helaas tellen 20-plussers niet meer mee als het gaat om het samenstellen van nieuwe cd's. Hoe was het ook al weer, richt de platenindustrie haar aandacht niet vooral op jongeren tussen de 15 en 18 jaar?? De meest prachtige tracks worden wellicht nog steeds op zolderkamertjes gemaakt maar helaas komen de meesten daarvan niet veel verder dan het trapgat maar gelukkig zo nu en dan nog op dit prachtige forum!
:z
 
Muff heeft de oplossing voor het probleem. Het is eigenlijk heel simpel: gebruik andere geluiden. Weg met die "stofzuigers". Die zorgen ervoor dat ieder nummer hetzelfde klinkt. :W
 
TIP !

TIP !

Luister gewoon de nieuwe cd van FSOL ! Dan wordt je vanzelf weer vrolijk.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
dance muziek gaat nog wel 5 jaar mee?


daar geloof ik niet in

Daar geloof ik wel in. 10 jaar terug riepen mensen al dat de dance muziek (toen nog gewoon house genoemd) toen toch wel op z'n hoogtepunt was, maar het is daarna alleen maar doorgegroeid en groter geworden. Dat zal voorlopig ook wel zo door blijven gaan denk ik.
 
Dat vroeguh alles beter was komt omdat wij Nederlanders een zeikvolkje zijn. Atijd maar zeuren, zeveren en zeiken. Doe er verdomme dan wat aan!

Het is niet alleen in de muziek dat je dit soort dingen altijd hoort. Ook over het werk, de economie, het voetbal, het verkeer, de service in een winkel... vroeguh hadden we geen drempels, toen hadden we kuiluh!

Even mijn mening over de hedendaagse dance scene:

We zijn verwend. Vroeguh had je kleinschalige feestjes in (plaatselijk) discotheken of zalen. Nou, die dingen zijn er nog steeds. Daar wordt de originele techno-, acid-, electro-sound ten gehoren gebracht. Originele, minder commercieel beoogde producties en organisaties.

Daarnaast heb je nu die megafestijnen van uitzuigers zoals bijvoorbeeld ID&T. Ja uitzuigers! Of wou je zeggen dat de entreeprijs voor Sensation acceptabel is? Of €74,- (incl. fee) voor een feest als Dance Valley! Das verdomme meer als 150 Hollandse guldens (die van vroeguh) per persoon voor alleen maar entree!! Daarnaast betaal je jezelf helemaal groen en geel aan drankjes, pissen en eten.

Dat soort organisatoren willen alleen maar hele grote bergen geld verdienen en interesseert de muziek dus geen reet. Nou ja... een beetje... zolang het geld opleverd. Dus waarom zou je risico nemen, je marktstrategie veranderen, als tienduizenden naar dat soort mega (kut) feesten blijven komen. Waarom zou je CD's met vernieuwende muziek uit gaan brengen als je daar het risico mee loopt dat het minderr aan zal slaan?

Ik durf mijn hand in het vuur te steken als DJ Tiesto langzaam aan steeds vettere en minder alledaagse techno gaat draaien, dat al die party-gangers dat net zo goed slikken. They just go with the flow! Maar ja, dan moet Tiesto dat van de organisatie wel mogen (of durven).

Dan is de wereld vandaag de dag sneller dan snel. Er moet ieder jaar, iedere maand, zelfs iedere dag weer meer en meer winst gemaakt worden. Aandeelhouders en sponsors moeten tevreden gehouden worden, want het is niet meer alleen de bankrekening van de eigenaar/directeur die acceptabel gevuld moet blijven zoals vroeguh. Humm... ik lijk wel een zeurende Nederlander.

Maar deze versnelling heeft ten gevolgen dat ook de muziek sneller moet. Nee, niet in BPM's maar de vergankelijkheid wordt hoger. Het is verworden tot een soort vitamine pil. De tijd dat het fruit rustig kon rijpen voordat deze vitaminebommetjes genuttigd konden worden is niet meer. Een track moet gelijk herkenbaar zijn, moet meteen lekker in het gehoor liggen en moet meegezongen kunnen worden. Dan zijn we dus aanbeland bij het remixen van oude, reeds bekende songs.

Begrijp me niet verkeerd. Ik walg daar ook van. Happy Hardcore was waarschijnlijk de eerste stroming die op die manier verneukt werd. In eerste instantie was deze (zij)stroming best vernieuwend. Toch stevig en hard, maar aan de andere kant wel vrolijk. Daar ontbrak het in die tijd bij menig, steeds sneller en agressiever wordende hardcore track nogal weleens aan. Distortions werden te pas en tye onpas en veelste overdreven toegepast, beats waren niet meer bij te benen en vals werd verheven tot kunst. Daarom werd Happy Hardcore, ook op de grote feesten, met open armen ontvangen.

Maar dan heb ik het wel over Happy HARDCORE en niet over allerlei aftreksels die later in de Tip en Top parades verschenen. Niet die pulp die op allerlei verzamelaars begon uit te komen. Sorry ID&T, maar ook hier waren jullie weer debet aan. Daarmee wil ik niet zeggen dat zij alles verkeerd hebben gedaan en dus niets goeds hebben gedaan, maar ze zijn de controle verloren over hun eigen succes. De markt werd verzadigd met allerlei refreintjes uit oude hits, beat eronder, happy melodie-lijntje... klopt het volgens het schema? Ja. Nou, uitbrengen dan.

Dit zelfde gebeurde vervolgens in de RnB/Hip Hop scene. Ik herinner me nog hele leuke Hip Hop feestjes waar de plaatselijke Hip Hop groep het opnam tegen de posses uit de buurgemeenten. Tegenwoordig is het ook de ene zwijmeltrack na de andere. De ene cover na de andere. Ook die scene is te uitgekouwd.

Nou, om dan maar even terug te komen op de trance. Tja... hetzelfde laken een pak. Hier presteren ze het verdomme zelfs om hun eiegn nummers van 3 jaar geleden opnieuw uit te brengen. Maar zolang de massa het slikt... of liever gezegd niets anders voorgeschoteld krijgt van hun grootmeesters... tja...

Zoek dus gewoon eens wat vaker de kleinere feestjes op. Stuk minder claustrofobies en het is nog betaalbaar ook. Ik ging voorheen (ze zijn nu aan het verbouwen) regelmatig naar techno feestjes in Hotel Bosch, een kraakpand in Arnhem. Zeer relaxed publiek (nee, niet alleen krakers), zeer nette prijzen (entree en goed aangeschoten voor nog geen 30 piekies) en een stuk minder regeltjes als op die commerciele gedrocht feesten. En...

GEWELDIGE MUZIEK!!!!
 
er zijn volgens mij, over het algemeen in de dance -scene of wat men "house" noemt (in het algemeen weer)
er wel nog mogelijkheden zijn voor verder dan vijf jaar. of het daarom ook trance zal zijn... misschien niet.
persoonlijk heb ik het wel voor french house.
je weet wel, daft punk, le knightclub, Thomas Bangalter, alex gopher, Demon, mirwais, air, etc etc etc
(maar ook andere dingen vind ik leuk hoor) en volgens mij zijn ze soms wel wa vernieuwend/alternatief
en toch soms weer commercieel. dergelijke dingen kunnen misschien op een dag een andere wending geven.
maar dit blijft gewoon afwachten.

volgens mij hebben we wel een goeie kans om op de trein te springen en mee te gaan :)
 
op de trein springen en meegaan vind ik wel ongelukkig gekozen in deze. je ryd ,loopt dan weer mee net als de rest

er zyn heel wat gedreven mensen bezig om ongeloofelyke mooie muziek temaken op zolderkamers 'kelders etc...
er zyn echter weinig die er hun geld mee kunnen verdienen

muziek maken doe je in myn optiek omdat je het leuk vind dingen te doen die er nog niet zyn als je het echt alleen voor het geld of de roem zou doen hoef je alleen maar klakkeloos de grote stroming te volgen

mensen die comercieel bezig zyn daar kyk ik niet op neer het is ook niet zo dat ik ze bewonder er is gewoon een vraag naar voorverteerde en voorgekauwde muziek

hier geld, het volk krygt wat het verdiend
 
Origineel geplaatst door silvercloud
op de trein springen en meegaan vind ik wel ongelukkig gekozen in deze. je ryd ,loopt dan weer mee net als de rest

er zyn heel wat gedreven mensen bezig om ongeloofelyke mooie muziek temaken op zolderkamers 'kelders etc...
er zyn echter weinig die er hun geld mee kunnen verdienen

muziek maken doe je in myn optiek omdat je het leuk vind dingen te doen die er nog niet zyn als je het echt alleen voor het geld of de roem zou doen hoef je alleen maar klakkeloos de grote stroming te volgen

mensen die comercieel bezig zyn daar kyk ik niet op neer het is ook niet zo dat ik ze bewonder er is gewoon een vraag naar voorverteerde en voorgekauwde muziek

hier geld, het volk krygt wat het verdiend

citeer:er is gewoon een vraag naar voorverteerde muziek,simpelweg omdat de mensen gewoon niet beter weten,en (dom) worden gehouden,door de commercieele zenders.
 
Je moet het niveau van de dancemuziek niet peilen aan de hand van wat op de radio is. Dat is inderdaad gewoon voorgekauwde commerciele bagger. Logisch, het komt op de radio omdat het verkoopt...
Nee, ga gewoon ff naar de platenwinkel en rommel wat in de platenbakken. Er gaat een wereld voor je open:)

ik vind juist dat er de laatste tijd weer meer geexperimenteerd wordt
 
:D HAHAHAHAHAHAHA!!! We worden oud!! We gaan steeds meer lijken op onze ouders die mopper(d)en op onze muziek vroeger!!
Ach ja, als we stoppen met zeiken op alles, zijn we geen Nederlanders meer..;)
Oplossinkjes:
-Stoppen met zeuren en er iets aan doen (Mike-E :okdan: )
-Blijven zeuren (maar dan s.v.p. ergens anders.. ;) )
 
wow, ik dacht dat ik dr alleen voor stond dat de muziek tegenwoordig zo zouteloos is geworden?
de House scene heb ik via mn broer vanaf het begin meegemaakt en idd het begin tot een paar jaar na "Poing" vondt ik wel het vetst.. maar nu zitten we idd met een probleem.. de standaard 4-kwartsmaat 909 bassdrum (respect) begint een beetje saai te worden naar mn mening, ik maak het zelfs amper meer. Ik heb een nieuwe passie voor in de plaats gevonden waarbij je creativiteit gewoon de vrij loop kan laten geven,not to mention een hoop oorbeschadiging: "Drum&Bass" ik merk dat het niet zo ernstig underground meer is dan vroeger en ben vannacht ook naar off-corso geweest waar DJ Krush & Virus D een Album release feest hadden.. nou echt bizar kicke gewoon,de sfeer,de muziek, de bassen, het TE hoge volume.. maar vooral het losdansen op de breaks is echt super.. ok loop nu met lichte gehoorbeschadiging, maar het was wel toppie.. nou iig om weer ff back on topic te komen, het is gewoon tijd voor vernieuwing van ons forum'ers moeten enkele muzikanten op staan om de nieuw era in te brengen, we doen al allemaal ons best en ik ga dr ook zeker niet vanuit dat ik het zelf zou zijn.. maar wat is nou mooier voor een muzikant om een nieuwe eigen style te creeeren die niet commercieel wordt aangepakt(of slecht gejat).. maar duizenden mensen bereikt die hun feeling in die vibe voelen.. mooi toch?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top