drumdozen thread

Is een digitale bak, dus technisch een nee, maar in de UW kan je samples poppen.
 
MFB 501: Gebruik hem haast nooit. Beetje al te vintage voor wat ik doe.

ik zit al een tijdje te kijken naar de mfb 501... zoek er eigenlijk eentje juist omdat t een simplistische preset brummertje is die lekker met de modular mee kan trommelen. maar echt veel audio voorbeelden zijn er niet te vinden. hoe vind je m (naast vintage) klinken?
 
Ik heb sinds kort een TR505. Mijn lijstje staat alleen nog de Sequential Drumtraks.
 
de 505 blijft toch leuk! lekker beperkt maar weet altijd zn plek in de mix te vinden... die van mij heb ik een beetje aangepast
P1010029.jpg
 
Wtf???:halleluja
Wat heb jij allemaal erop geplakt?
 
tr-505 (1 gewoon, 1 circuitbend)
dr-670, dr-220e, dr-55
hammond autovaria 64
rythmace frl8
novasound
KP II
DTXpress
 
Ik zou graag nog een Drumtraks en de SDS-7 willen hebben. Eerst de andere drumstellen wegdoen.
 
Zeker weten, nu de rest nog hout kleurtje geven?:)
 
Uberhaubt vind ik houten zijkanten altijd mooi. Geeft een soort retro look, kijk maar naar de Juno 6/60 of de JoMoX X-Base 09. Maar ik vind dit heel knap gedaan op deze 505, ik doe het je niet na!
 
Die TR-505 met houten zijkantjes is erg gaaf! :okdan:

Wat ik zelf heb staan:
Roland R-8MKII met Electronic, Special FX, Jazz, Dry, Ethnic Perc., Metallic Perc. en Mallet kaarten. (de overige kaarten zitten er nl. zo goed als compleet al in t.o.v. de R-8MKI)

Boss DR-880. Belachelijk veel instelmogelijkheden. Eigen pads zijn alleen dusdanig klein, dat ik er maar een Korg Padkontrol aan heb gehangen.

Zoom RT-323. Enerzijds mist deze een paar belangrijke zaken, zoals decay en timbre, anderzijds is ie heerlijk simpel te programmeren, speelt ie lekker en klinkt ie niet verkeerd.

Misschien is het wel duidelijk dat ik juist veel meer voor mainstream/realistische samples ga, dan de TR-achtigen.
 
ik zat door mn verzameling apparaten te snuffelen en vroeg me af welk apparaat de beste drumdoos is.
dus bij deze een thread over drumcomputers, drummodules en drumsamplers.
zet er ook even bij wat de stijl is van de muziek waar je de drumdoos voor gebruikt.
kom niet allemaal aanzetten met de 909 of 808, daar weten we t wel van.

heeh oude draadjes .. gebruik momenteel in de midi ketting kawair 100 heerlijke .. tr707 en meer drums
en de xd5 ...blijft een extraatje drum doos .. dees heeft egt veel weirde heerlijke leuke xrated 8bitter alikie drum sounds ,
en dan de drumstyation ..via fx voor de simple dedicated bassdrum / snares rolls en hats tru fx
- dats t wel ff qa midi

de tr808 en kpr [ soms de cr8000 modded ] liggen in de dinsync ketting
abuse ook veel audio spoortjes aan drums ;-]

:doei:
 
Back
Top