drumdozen thread

Tama Techstar 305. Analoog en voor zo`n €150,- volgens mij wel te vinden. Helaas geen sequencer. Maar met een miditotrigger en bijv een TR-626 fijne bak. "Built as a tank" vind ik bij deze wel van toepassing. Heeft "presests", lekker 80ies realistische drumsounds. In manual mode kan je er veel mooie dingen uithalen. Van disco/dub drums tot mooie minimal kliks en kiks (hoewel de volgende link mij daar een beetje in tegenspreekt)
http://www.cykong.com/Synths/Tama TS-305/TamaTS305.htm
 
Beek, eerst nog een acetone zien te bemachtigen 8D

en die vermona heet niet kink, maar ook drm :biertje:
vraag ik me ook af of je die als externe midi sequencer kunt gebruiken, zou hip zijn.
Die ene keer dat ik hem op ebay zag ging ie voor zo'n 360 euro weg.

Die mam is inderdaad een grave bak, ik denk dat ie ook zo leuk is omdat die zo klein is (en goedkoop ?!).

Ik vind die knoppen van de machinedrum zo gevoelig aanvoelen, ik vind ze nogal fragile voor 900 euro ;{
 
ik heb hier de tama ts202 dat is de kleine broer van de 305 met enkel alleen tom1 en tom2, leuk om te pwiewen en heb de trigger inputs netjes in de frontplate zitten zodat ie aan mn modulair hangt> als je een ts305 tegen komt voor 150 dan is dat een mooie deal, maar denk dat de mam adx1 en de vermona net wat makkelijker in te zetten zijn. en ook een mam adx1 moet je kunnen krijgen voor dat bedrag, heb mijne ooit in geldnood voor 200 weg gedaan en het liep storm, dus t kan ook meer zijn.
 
Die TOM heb ik en is men favoriete bak en gaat dus ook nooit weg :D (ondanks zijn twee triggers die moeten hersteld worden 8o) )
 
sequential circuits, drumtraks is mijn favoriet door de jaren heen. lekkere stevige rock of elektro. blijft met gemak overeind tussen de moogs en zo, zonder dat ie er cht doorheen moet snijden zoals bv de 606.
zeer makkelijk te bedienen, mooi om te zien, lekkere zware sounds, tunen, aparte outputs.
ook na een tijdje genieten van machinedrum, tr808, vermona drm1, of wat dan ook, ik kom altijd weer terug bij de drumtraks
 
Toch ook wel jammer dat er vandaag de dag eigenlijk niet meer zoveel van die digibakken als Oberheim DMX,Drumtracks etc gemaakt worden.
Je hebt wel die nieuwere Boss DR serie maar vind die lang niet zo fijn klinken als de ''ouwe''.
Er staat me bij dat er van (ik geloof Vermona) ook een 1 rack unit is uitgekomen met maar 1 kanaal.
Sja en dan heb je nog de Pjioeuw Pearl Syncussion..
 
TR-707 en -505
om de (ondergewaardeerde) sounds, maar vooral om het intuïtieve bedieningsgemak met die zalige matrix-displays
de 707 heb ik nu ca. 20 jaar en ik weet er blindelings de weg op, in m'n slaap kan ik m nog bedienen :z:z:z

verder zijn op de 707 de individuele uitgangen, trigger-out, sync en midi natuurlijk ook erg prettig

de 505 gebruik ik inmiddels als stepsequencer voor een analoge synth, ideaal met die matrix-display
 
sorry leo :P daarom had ik deze thread geopend, en daarom had ik erbij gezet dat niet iedereen met een 808 of 909 moest aankomen.

zit al heel lang te dubben: http://m.bareille.free.fr/ds7clone/ds8.htm maken of niet.
ik heb verschillende kastjes die dit al kunnen maar lijkt me leuk voor in mn modulair. probleem is alleen dat ik me beter kan richten op het maken van muziek dan op eeuwig mn setup aanpassen
 
nou, als je er zo 2 of 3 kan maken en in je modulaire setup integreren (triggeren enzo) heb je toch wel iets hee leuks en bruikbaars zou ik denken. dan hou je daarna toch op met eeuwig je setup aanpassen? dat doe ik ook altijd. ;)
 
sds7 slaat je echt om je oren met zijn natte white noise snares. Heb er nu 2.
 
Kep een Oberheim DMX, lekker voor stuwende tracks. Zal wel een beetje overeenkomen met de verhalen over SCSItom en Drumtracks. Een AirBase, alleen bruikbaar voor hardcore achtige stampbeats imo, er zit weinig gevoel in dat ding maar wel een lekkere punch. Dan heb ik ook nog een ER-1, leuk voor af en toe een bliepje maar een bruikbare beat valt er niet uit te halen vind ik, hij klinkt nooit lekker in mijn mix. Soms gebruik ik 'm om de AirBase te sequencen maar daarin schiet ie ook al tekort omdat je zo beperkt bent in het aantal instrumenten dat je ermee kunt aansturen (10 ofzo?).
 
de er1 vind ik juist wel een fijne bak... maar idd om een extraatje. we gebruiken veel die nieuwere electribe drumbak met buizen, die klinkt wel echt te gek. ik was eigenlijk een beetje uitgekeken op de electribes nadat we de ea-1, es-1, em-1 en er-1 hadden. de ea-1 vond ik volkomen waardeloos, de es-1 was leuk maar de samples die je erin kon zetten te kort (toch een beetje spijt van dat ie weg is), de em-1 is qua geluid vergelijkbaar met een yamaha dd10 :s wat kut klinkt die zonder reverb... we gebuiken m nog wel maar nooit zonder iets erachter. toen kwam die nieuwe met buizen binnen. dat klinkt echt perfect. zal niet zozeer door die buizen komen maar door betere kwaliteit samples.
de es-1 is gewoon leuk omdat ie vooral goed is in bliebjes, en met de audio input is ook nog wel mee te spelen, de snares en hihats blijf ik maar vanaf.
 
vroeger een hoop muziek gemaakt met de eerste 2 electribes
ik had toen enkel dat, sta nog steeds te kijken wat voor tracks ik ermee gemaakt heb

enige 'nadeel' is de typische klank, zoals Peanut Cargo zegt: hij valt moeilijk in de mix.

de er vond ik zelf minder dan de ea, maar die motion sequences zorgen er wel voor dat je leuke melodische dingen kan doen.
 
Roland R-70.
Zowat overal voor te gebruiken, wat ik dus ook doe. Van Electro tot Metal.
Ik heb hem sinds circa 1992 ofzo en ik ben er nog steeds tevreden mee.

Hij heeft 4 audio uitgangen, dus ik heb de Bassdrum en de Snare apart gerout naar de individual out 1&2, de rest naar de stereo out's. Zo kan ik de bassdrum en de snare apart door een compressor jagen.

P.S. Het sequencergedeelte gebruikte ik alleen totdat ik met Cubase ging werken, midden jaren '90.
Ik had hem in het verleden via de MTC gesyncrhoniseerd met een Fostex 280, werkte prima, en later nog via een XRI Systems 300 smpte synchroniser. Mooie tijden waren dat. Nu is de R-70 alweer heel wat jaartjes enkel nog in gebruik als soundmodule.
 
Laatst gewijzigd:
De machindrum uw is denk ik wel de allerbeste!!!!
(is het niet dat de sound zo verdomde digitaal/dun is)
 
sorry leo :P daarom had ik deze thread geopend, en daarom had ik erbij gezet dat niet iedereen met een 808 of 909 moest aankomen.

zit al heel lang te dubben: http://m.bareille.free.fr/ds7clone/ds8.htm maken of niet.
ik heb verschillende kastjes die dit al kunnen maar lijkt me leuk voor in mn modulair. probleem is alleen dat ik me beter kan richten op het maken van muziek dan op eeuwig mn setup aanpassen

Die DS kloon is echt een leuk ding...ben hem nu ook aan het bouwen, zeer oprecht schema en met wat aanpassingen kan je er ook iets sneller envelopes op krijgen. Gewoon een C-tje veranderen.



leuk filmpje van Thomas White van de DS. Met meerdere modules kan je er een toffe drumbak van bouwen, ook met switchable noise enzo.

En serieus je bouwt dit bakkie in een middag....
 
Back
Top