drumdozen thread

hee leuk.. ik heb mijn ds8 kloon net af, te gek ding, zeer tevreden over :halleluja. ik kan je wel aanraden r8 (560 ohm) te vervangen voor 100 ohm, dat trekt het bereik een stuk omlaag, en r30 (100k) te vervangen voor een hogere r naar smaak, om wat meer output te geven, van zichzelf is ie erg zacht.
ik had ook de cv mod gedaan, is ook heel leuk, ging goed met een 202 aansturen.. volgend project word een baby10 om m te sequencen :okdan:
 
hee leuk.. ik heb mijn ds8 kloon net af, te gek ding, zeer tevreden over :halleluja. ik kan je wel aanraden r8 (560 ohm) te vervangen voor 100 ohm, dat trekt het bereik een stuk omlaag, en r30 (100k) te vervangen voor een hogere r naar smaak, om wat meer output te geven, van zichzelf is ie erg zacht.
ik had ook de cv mod gedaan, is ook heel leuk, ging goed met een 202 aansturen.. volgend project word een baby10 om m te sequencen :okdan:

Okee koel dat je dat ff vermeldt...hij ligt hier nog op de werkbank dus zal het meteen even toepassen, de bout is nog heet.}:|
De CV mod zit er bij ook op zit alleen nog te twijfelen om hem net als de heer White in een modulair jasje te steken of gewoon een normale behuizing...
 
Zelf heb ik twee van deze:

Roland spd-s en naast gewone drummachine en minidrumstel ook nog een sampler.
Met als enorm voordeel dat je ELKE drumsound plus geluidseffect kunt samplen.
Ik had een 808 en nu ook nog een Alesis HR-16 en Korg EMX-1.
 
hmmm ik ken deze niet maar zou best willen weten hoe deze klinkt
quintron_drum_buddy_analog_synth_drum_machine_vintage.jpg


quintron drum buddy moest geloof ik 5000 dollar opleveren :s
 
Ik heb nu:
tr 606: erg leuke sounds en een apparaat met een geschiedenis (herkenbare sound)
Ziet er mooi uit en programmeert zo vlug en makkelijk. Te syncen met analoge synths.

Electribe er-1: Een echte drumsynth, zoveel mogelijkheden. Tip zet er een(analoge) filter achter of jaag de sound door wat tube of naar de line in van een nordmodular !

Nord modular: Ja ook drums kan dit beest aan, drumsequences, duizend toms, gefilterd door de nord zelf, alles haal je eruit.

De Machinedrum trekt me ook steeds aan, 1 keer gehad. Persoonlijk vind ik de elektrons toch flink duur voor wat ze doen. Maar het blijven leuke dozen.
 
De machindrum uw is denk ik wel de allerbeste!!!!
(is het niet dat de sound zo verdomde digitaal/dun is)

uw in da house!

Hij heeft idd wel een wat apart klankkleur. Beetje.. plastikig. Dan hebben we het wel over de standaard sounds. Met wat tweaken kun je hem al wat rauwer maken.
Ik heb hem ook door een focusrite compounder (en mixmaster) draaien. Dat helpt. ;) De UW functie is perfect om stukjes extern te filteren en dan weer intern mee te sequencen.

En, ik .. durf.. te zeggen dat de MD sequencer de beste is van alle drumdozen. Door omstandigheden heb ik hem een tijdje niet gebrukt. Gisteren zette ik hem aan en binnen 10 minuten was ik echt weer aan het knallen.

Overigens vind ik de meerwaarde boven een standaard drumdoos dattie voor percussieachtige fx (zie filterwerk) te gebruiken is. Ik bedoel, een BD kunnen we overal wel uithalen (in mijn geval een R8).
 
even een heel uit draadje wat ik ooit was begonnen naar boven schoppen...
ondertussen heb ik al heel wat drumdozen kunnen uitproberen. een hoop is de deur weer uit en een hoop is blijven liggen, sommige zijn gemodificeerd sommige zijn gecircuitbend en sommige heb ik van midi voorzien...
wat ik nu nog heb liggen zijn:
korg er1
mam adx1
tama techstar
mpc dsm 8+
simmons sds400
roland tr505 en 626
alesis HR16
ridum tk09
nog een paar oude simpele analoge bakjes
en sinds een paar dagen de alesis dm5 in huis.
en ik moet zeggen elke bak heeft zn eigen karakter... maar over die dm5 ben ik ook echt tevreden vooral voor triphop, idm en jazz achtige dingen omdat t karakter van het geluid verandert met de velocity en dat geeft een heel natuurlijk geluid. Ik denk dat dat misschien mn main drumcomputer gaat worden. alleen jammer dat ie een sequencer mist
 
Op dit moment gebruik ik twee drummodules.
Novation drumstation. Daar zitten toch gewoon de standaard drumgeluiden in die ik vaak gebruik.
Novtion MBase11. Stiekum toch wel een lekker bassdrum met veel instel mogelijkheden. Ik had nooit gedacht dat ik daar zoveel plezier van zou hebben toen ik hem kocht. :)
 
Ik heb met die ER1 toch erg veel schik gehad, en nog steeds! Hij is uit logeren, maar hij blijft super vet voor percussie dingen. Vooral omdat je heel veel parameters op kan nemen.
 
leuke thread! drumdozen zijn erg altijd erg direct, zoals Steve Rachmad ooit eens zei: '1 sound maar meteen raak'

dit zijn drumcomputers doe ik leuk vind:

electron machinedrum - naast standaard drums kun je eindeloos editen
jomox airbase 99 - klinkt smerig en kan flink stampen
yamaha ry30 - is een drumsynth dus je kan hele bizarre sounds maken
yamaha rx7 - 12-bits! erg veel edit mogelijkheden
boss dr202 - belachelijk veel jungle en hip-hop drums en heeft synth geluiden, samples zijn 32 khz dus klinkt lekker stoffig, sequencer is gemaakt voor squarepusher achtige ritmes
boss dr660 - dikke chicago en garage sounds!
boss dr550mkII - erg goed klinkende 808 en 727 sounds


:halleluja:okdan:
 
Wat ik momenteel heb staan (en dat staat er omdat ik het leuk vindt)
- CR8000: lekker handson, programmeerbaar, maar ook losse knoppen om bijv claps of hihats aan/uit te zetten
- TR626: moet ik nog wat aan wennen (mi toch wat veel onderliggende menu's), maar moet hart van de setup worden, mede vanwege zijn sync opties.
- Boss DR Pad II: wat extra bassdrums voor mijn TR626 en tweakable.
O ja, belangrijke overweging: bovenstaande is redelijk betaalbaar.
 
Boss DR-660 - bang for the buck! Veel decay op de 808 en 909 kicks mogelijk. Helaas stuk
Roland TR-626 - fijne bak voor het syncen van spullen, pitchen is leuk en sommige klanken zijn best lekker. Gaat nooit meer weg.
Roland TR-505 - kinderspeelgoed vergeleken met de 626 goed om te benden verder niks.
TR-707 - klinkt best lekker maar redelijk beperkt qua accents. Negeren voor huidige prijzen.
Vermona DRM MK II - zolang je niet wil dat het eigenlijk een 808 is maar gewoon hem als zichzelf inzet dan zijn het gewoon lekkere analoge drums voor weinig geld en met veel flexibiliteit
Jomox MBase - het wordt nooit een 909 kick maar goed in te stellen en punchy
Icon systems blabla 200 - Crowd Control - Transformer en Video Crash toms en kicks, Simmons achtig
Casio RZ-1 - ik vind het heel leuk om er mee te spelen, Work That Motherfucker en De La Soul's Daisy Age zijn er mee gemaakt. Ik hou er wel van, zeker met de sample opties. Liever deze dan een 707
 
Ok, als ik de drumproducerende rackbakken zoals bivoorbeeld een Roland R8M en de 808/909 niet meereken want dat mag niet :)
dan staat hier in willekeurige volgorde: TR606, TR707, TR727, SCI Drumtraks, Vermona DRM (eerste versie uit 1987) Boss DR.110 (helaas overgenomen met doorgelekte batterijinhoud) en meer smaken heb ik niet)
Nog wel graag een Acidlab Miami zou willen hebben

Was ik nog de Jomox X Base 09 helemaal vergeten
 
Gehad en weggedaan zonder spijt, in chronologische volgorde:

808 - tja, heb er mij eigen mening over
606 - leuk
Airbase - hierdoor weet ik dat drums hands-on moeten zijn
Xbase 999 - vet maar behalve kicks is alle percussie nu samples

Na de 808 een xbase09 gekocht en heb k nog steeds, gaat live toch al 7 jaar mee en still standing!! Nu aan het uitkijken naar een Mbase 11
 
Roland DR-220E
Roland R-8 (808/909 soundcards)
Thomas Henry MPS
9090 (909 clone) aan het bouwen
 
Back
Top