Reverb

Hierover gesproken. Ik ben al een tijdje op zoek naar een stapel IR models om deze in te laden, ik heb ze nog steeds niet gevonden in de juiste format helaas. Is er ergens een site aan te raden waar ze te downloaden zijn?
Dit is ook nog een hele goede IR site voor als je op zoek bent naar gratis IR models van bestaande lokaties. Die eerste is al helemaal top kwa sound, super warm en mooie reverb als je die in Pro-R2 zet, dat IR model heet: 1st Baptist Church Nashville

Dat model krijgt deze curve kwa EQ en decay
pror2BaptistChurch.JPG

Je kunt ze hier vinden:
 
Laatst gewijzigd:
Dit is ook nog een hele goede IR site voor als je op zoek bent naar gratis IR models van bestaande lokaties. Die eerste is al helemaal top kwa sound, super warm en mooie reverb als je die in Pro-R2 zet, dat IR model heet: 1st Baptist Church Nashville

Dat model krijgt deze curve kwa EQ en decay
Bekijk bijlage 3846457
Je kunt ze hier vinden:
Nice, ga ik proberen, thanks!
 
Reverb op ALLES :D

Hardware gebruik ik meestal voor kleuring, tegen de tijd dat ik in bitwig werk is het meestal voor echt het ruimtelijk effect en plaatsing in de mix.

Voor hardware:
- DP4
- LXP-1
- Quadraverb

Software wordt ik altijd wat nerveus van omdat er (te) veel keuze is maar dan meestal
- SSL reverb
- Baby audio space (voor fx doeleinden)

Het voordeel van software zijn de IR mogelijkheden, steeds meer is in IR beschikbaar en ik zie het het wel gebeuren dat dit de uiteindelijke 'all-in' oplossing gaat worden.
 
@quifster Super thx, ik was het al weer even vergeten. Maar ik heb het even in Khz Convolver gegooid.. echt te gek!
Geen idee wat ik hier doe maar er is dus ook nog van alles te editten, klinkt echt goed!

Screenshot 2024-03-28 at 20.43.12.png
 
@quifster Super thx, ik was het al weer even vergeten. Maar ik heb het even in Khz Convolver gegooid.. echt te gek!
Geen idee wat ik hier doe maar er is dus ook nog van alles te editten, klinkt echt goed!
Ja, dat IR werkt echt fantastisch, ik gebruik het continu ook als inspiratie, het is zo eenvoudig om je eigen IR models te maken in ableton en die dan in te lezen in Pro-R2 en dan van daaruit nieuwe reverbs te bedenken, mijn library is echt geweldig geworden op deze manier. Ik heb van de week seventh heaven nog eens ingeladen en dezelfde models vergeleken in Pro-R2 en Seventh heaven en het verschil is enorm, Ik ben echt een fan van die IR methode. Als ik de IR's zelf gebruik dan gebruik ik reverberate , daar kun je ook van alles in aanpassen in die IR models, het is tegenwoordig allang niet meer alleen een reverb inladen, je kunt zo enorm veel aanpassen naar je smaak. Echt mooi dat we dat tegenwoordig allemaal kunnen doen.
 
Ja heel blj mee..
Aangezien jij er meer van weet dan ik, zou je ook filtersweeps kunnen IR'en? Iets met feedback..
 
Hier een goede tip voor een geweldige reverb FX (die nu gratis is), Je kunt er meer mee dan supermassive en de andere plugins daar zijn ook erg goed.

Het is spacer en je kunt hem nu gratis downloaden op hun site (normaal was die 119 dollar)
hier te downloaden:

En hier een uitleg van hoe die werkt:
 
Hier een goede tip voor een geweldige reverb FX (die nu gratis is), Je kunt er meer mee dan supermassive en de andere plugins daar zijn ook erg goed.

Het is spacer en je kunt hem nu gratis downloaden op hun site (normaal was die 119 dollar)
hier te downloaden:

En hier een uitleg van hoe die werkt:

Goeie tip inderdaad, had dat filmpje destijds ook gezien. Lijkt erop dat het bedrijf gaat sluiten en daarom deze en nog 2 plugins gratis zijn.
 
Hier een goede tip voor een geweldige reverb FX (die nu gratis is), Je kunt er meer mee dan supermassive en de andere plugins daar zijn ook erg goed.

Het is spacer en je kunt hem nu gratis downloaden op hun site (normaal was die 119 dollar)
hier te downloaden:

En hier een uitleg van hoe die werkt:

Doet me beetje denken aan Transit van baby audio
 
Mijn meest gebruikte reverb is zonder enige twijfel Eventide Blackhole. Die gebruik ik op werkelijk AL mijn tracks.

Verder gebruik ik Valhalla Shimmer, Supermassive en Room en de FL Studio Reeverb 2 plugins veel.
 
Een goede convolutie is echt mij way to go tegenwoordig, zeker met de EMR+ / Bricastie. ir’s en convolver van kHz
 
Goeie tip inderdaad, had dat filmpje destijds ook gezien. Lijkt erop dat het bedrijf gaat sluiten en daarom deze en nog 2 plugins gratis zijn.
ja klopt, dus gebruik van maken want de vst3 plugins zitten er bij :)

Ik ben een grote fan van blackhole en supermassive, maar deze plugin maakt het mogelijk om zelf je reverb models te maken ipv de models van supermassive. Met name die Grain delay reverb erin is erg goed en aangezien die modulair is kun je bijvoorbeeld de grains daarna middels een convolution reverb uitsmeren en vervolgens het resultaat nog tot in detail chorussen, zo ontwikkel je met het grootste gemak die supermassive models, die bouw je zo na en dan heb je nog vele andere mogelijkheden erin, zoals shimmering van de reverb grains of dingen als delay en grain delays en ga zo maar door. Het is echt een powerhouse van een effect plugin, zeker voor ambient muzikanten (die ook vaak nu al supermassive of blackhole gebruiken)
 
Mijn meest gebruikte reverb is zonder enige twijfel Eventide Blackhole. Die gebruik ik op werkelijk AL mijn tracks.

Verder gebruik ik Valhalla Shimmer, Supermassive en Room en de FL Studio Reeverb 2 plugins veel.
Ja hier ook.
Eventide en Valhalla.
Gebruik ik ook veel.

Wat ik leuk vind is om ook zeff een feedback loop te maken en daar dan een pitch effect en/of resonator in te zetten.
Of bv een subtiele bitcruches die 12bits van het signaal maakt voor de reverb te zetten.
 
Back
Top