Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als maker van trance muziek, waar de reverb een belangrijk element is, heb ik hier vorig jaar diep onderzoek naar gedaan. Heb de meestbekende, van de goedkoopste tot de duurste, getest om te kijken welke ik wilde hebben. Hier uit zijn er drie overgebleven die ik persoonlijk erg fijn vind.
Raum (Native Instruments)
Gekocht voor de freeze functie en is een reverb die ik er vaak snel bij pak wanneer ik direct een ...
Is de reverb van Sonnox goed? Bij Pluginboutique is hij in de aanbieding net nog 3 plug-ins in een bundelIk gebruik in ableton sonnox reverb en bij m’n opname soms wat uit m’n Digitakt of tone. Ableton heb ik net dus de reverb uit ableton heb ik nog niet geprobeerd
ja mooie reverb! Ben er erg blij mee, had m voor 35 ofzo…Is de reverb van Sonnox goed? Bij Pluginboutique is hij in de aanbieding net nog 3 plug-ins in een bundel
Ik heb ook heel veel reverbs en dit weekend de pro-r2 uitgeprobeerd, ik heb de Pro-R al jaren dus dacht dat de overgang best meeviel.PRO-R2 voor een warme en wat meer subtiele reverb
Hierover gesproken. Ik ben al een tijdje op zoek naar een stapel IR models om deze in te laden, ik heb ze nog steeds niet gevonden in de juiste format helaas. Is er ergens een site aan te raden waar ze te downloaden zijn?maar wat er nieuw is, is dat hij IR models kan importeren en die vertaald naar een Pro-R2 algoritmisch model. En dat doet die belachelijk goed viel me op.
de bricasti M7 IR models die ik heb gebruikt in Pro-R2 kun je hier downloaden:Hierover gesproken. Ik ben al een tijdje op zoek naar een stapel IR models om deze in te laden, ik heb ze nog steeds niet gevonden in de juiste format helaas. Is er ergens een site aan te raden waar ze te downloaden zijn?
En ja inderdaad is PRO-R2 wel echt een topper, ik gebruik hem ook een stuk vaker dan deel 1.
wow dat zijn er nogal wat. Thanks!de bricasti M7 IR models die ik heb gebruikt in Pro-R2 kun je hier downloaden:
Bricasti M7 impulse response files - Samplicity
meer doen dusIk moet ineens denken aan een geintje wat ik een paar keer gebruikt heb met een 100% wet reverb:
Ik heb wel een paar keer een synth in ableton gezet met een 100% wet reverb erachter (liefts een hele extreme hoorbare, misschien met shimmer).
En dan vervolgens in een instrument rack geplaatst.
Vervolgens een copy van de synth in dat zelfde rek geplaatst zonder die reverb erachter om dan als dry signal erbij gemixt te kunnen worden.
daarna allerlij effecten loslaten op het reverb signaal zonder aan het droge signaal te komen. (trance-gates, distortion, delay, pitchshift (maak je eigen shimmer achtig idee), je kan van alles bedenken).
Extra leuk omdat je op deze manier ook het droge signaal (in de vorm van die copy zonder de reverb) kunt bewerken (in de synth zelf, of met effecten erachter in ableton) zonder dat de reverb veranderd, kun je best gekke dingen doen.
ja, dat zijn er heel erg veel inderdaad, en ze werken allemaal erg goed!wow dat zijn er nogal wat. Thanks!
ik gebruik Bitwig maar ik zal eens checken hoe dat daarin gaat. thanks.ja, dat zijn er heel erg veel inderdaad, en ze werken allemaal erg goed!
Ook een leuke en goede tip is om je eigen IR models te maken, Dat is eigenlijk heel eenvoudig, volgens mij gebruik jij ableton toch?
- In ableton bouw je dan de effect chain in 1 van de send channels, bijvoorbeeld een reverb met een filtered sustain (of dingen met granular werken ook heel goed) in send channel A.
- maak vervolgens een nieuw audio channel aan
- druk op CTRL F en zoek op device: IR Measurement device
- zet nu de input op IN van dat audio channel en zet Send LEVEL A op maximum
- druk in het IR measurement device op impulse (of sweep afhankelijk van je voorkeur), ik gebruik meestal impulse
- als dit klaar is (duurt een seconde of 10) druk je in het measurement device op save
Nu heb je je eigen IR model van je effect chain gemaakt en die kun je gebruiken in je IR reverb of in PRO-R2, werkt echt goed, zo heb ik IR models van Eventide black hole, valhalla supermassive, Seventh heaven, etc gemaakt om toe te voegen aan mijn eigen reverbs.
Het is echt heel eenvoudig om te doen en je kunt daar echt helemaal los mee gaan in je effect chains (zoals delays in je reverb channel, of chorus of saturation, je hoort al dit soort dingen terug in je IR effect).
Daarvoor zijn presets de oplossing. Maar je hebt een punt. Vroeger had ik 3 synths en een Tascam 8-track en 2 effect pedaale... Dus veel vijzen was de boodschap. Nu heb ik 100 synths (inclusief software) en 1.000.000. presets.Hehe ik heb nog zoveel te testen dat ik al lang moest stoppen met werken én 100 worden om t allemaal ooit getest te hébben