PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik had ook nog wel een mooie apple gehad voor je

apple.jpg


Voor goedkoopste prijs van onderdelen -> tweakers.net en dan op pricewatch klikken :-)
 
Al een tijdje ben ik op zoek naar een betrouwbare geluidskaart voor mijn laptop om live VSTi's te gaan gebruiken. Heel even heb ik een ESI Duafire gehad, maar die werkte niet goed. Ik weet niet zeker of dat aan de duafire of aan de firewire chip op mijn laptop lag, maar voor de zekerheid neem ik liever geen firewire meer.

Wat ik zoek in een geluidsinterface:

- super stabiel onder windows 7 (icm cubase 5)
- minimaal 4 jack outputs. 2x jack en verder tulp zou eventueel nog kunnen, maar liever niet.
- USB of PCMCIA
- 1 of 2 fatsoenlijke mic pre-amps zijn welkom maar niet noodzakelijk
- MIDI in/out
- Koptelefoon uitgang met volumeknop
- maximumprijs ongeveer 250 euro

De focusrite saffire 6 lijkt ok, maar ik kan weinig vinden over hoe stabiel die is, en hij heeft maar 2 jack outputs.
De EMU 1616 is tweedehands wellicht nog een optie, maar hiervoor zijn officieel weer geen windows 7 drivers beschikbaar.

Wie weet een goede optie die aan bovenstaande voldoet?
 
Extra in- en uitgangen dmv een ADAT AD/DA converter, denk ik. Zoiets als de Behringer ADA8000, maar dan liever eentje met een wat vollere klank.
 
Hoe bedoel je precies? Wil je sounds die je op je computer hebt (softsynth of samples) via je analoge compressor laten gaan of komt het geluid uit hardware buiten je computer?
 
sounds van de computer via analoge compressor

Extra in- en uitgangen dmv een ADAT AD/DA converter, denk ik. Zoiets als de Behringer ADA8000, maar dan liever eentje met een wat vollere klank.
kijk aan. mijn soundscard heeft 8 ADAT I/O (ik neem aan 4 in 4 out?) dus dat lijkt me een goede optie.

wat is bijvoorbeeld een apparaat met een vollere klank?


een MOTU 828 zou bijvoorbeeld mijn gehele soundcard vervangen? of is dat ook geschikt om via firewire aan mijn soundcard te hangen om meer I/O's te krijgen?
 
Maar je kan toch gewoon een analoge uitgang van je soundcard via je compressor naar een analoge ingang laten lopen? Dan heb je helemaal niks extra's nodig.
 
Hoe hoor je dan het geluid?
 
Ja da's een goeie :)
Door de digitale uitgang op een versterker of boxenset aan te sluiten is misschien een optie?
 
hmm ik zoek maar kom er nog niet uit..

vergelijkbare dingen als de ada8000 vindt ik niet precies. de meeste dingen zijn een (firewire) audio interface (zoals motu 828 ) die bv wel adat in en out hebben. Een focusrirte octopre LE heeft ook 8 i/o's en optionele ADAT verbinding. zijn dit soort aparaten geschikt om te combineren met bestaande geluidskaart?
 
Je kan natuurlijk je analoge uitgang splitsen en 1 naar je actieve monitoren sturen en de andere naar je compressor en vervolgens weer naar je audio ingang van de kaart.
 
Back
Top