Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door 154
volgens mij moet je eerst de drivers installeren en dan pas na herstart die FW-kaart aanzetten. Ik zou even de boel herinstalleren, als hier iets niet goed in zit kan je echt de meest rare problemen krijgen...

Het is helemaal goed gegaan.

Ik heb de driver geinstalled tot hij vraagt om de reboot en de externe hardware.
laptop uit , dan firewire hardware erop en die eerst aan zetten !(je mag namelijk niet hot-swappen met je M-audio firewire in je setup) , dan laptop aan en dan ga je gewoon verder met de driver install.

Ik heb met de standard latency (verder ben ik nog niet) het beoogde resultaat ruimschoots behaald!

Er is nu snelle externe data toegang zonder dat de geluidskaart word lastig gevallen!:D

bedankt voor ieders support maar weer!8)
 
even vraagje tussendoor: hot-swappen betekent toch dat je je apparaat best aan mag zetten, maar dat je NIET DE KABEL eruit mag trekken/in mag doen? of geldt dit ook voor uit en aanzetten van je firewire zooi?:confused:
 
pluggen en unpluggen dus. dus je mag best je m-audiokaart inschakelen nadat je je pc hebt aangezet, even refererend aan het iets verder bovenstaande.
 
ik heb jarenlang gekampt met computer problemen. Latency, pops, crashes etc.. Maar sinds kort heb ik een RME Multiface II met cardbus II aangesloten op mijn, toch wel redelijk oude PIV Compaq laptop en ik hebl geen problemen meer. Nooit. Mn latency is 0.7 milliseconden en dat werkt zeer relaxed. Na een paar effect plugins gaat de latency naar 3ms waar die blijft totdat het project gemixed en afgewerkt is. Schrap dat laatste maar want kheb nog nooit iets afgewerkt. :D Ik heb vele merken geprobeerd en RME is echt wat je moet hebbe. Goed geluid en stabiele drivers. Zelfs als ik geld te veel zou hebbe en kom kope wat ik wou, dan nog koop ik deze zelfde RME via cardbus (dan wel met betere ADs aen DAs via adat natuurlijk ;) ) Ik testte ook de Fireface 800 op een Macbook Pro en daar was de min latency maar 1.5ms dacht ik en pops en kliks waren er redelijk veel. Dit komt omdat de fireface gebruik maakt van firewire. De cardbus II (de nieuwste) gebruikt ook een firewire kabel maar heeft een eigen protocol erdoor gaan, dus geen standaard firewire data zeg maar. + de mannen bij RME zijn :okdan: :halleluja :kroon:
Voordeel van RME is ook dat die met veeeel hardware en software samen werkt.
De Hammerfall driver is denk ik de beste op deze hele planeet :biertje:
 
Hey peeps,

Ik kreeg vanavond een preek van een producer die verstand heeft van vst's en pc's en hij zegt dat ik met mijn toekomstige setup niet eens één vsti zoals bv Albino en wat leuke galmpjes fatsoenlijk kan draaien.

Mijn toekomstige pc (deels oud, deels upgrade, goedkoopste oplossing)

- Pentium 4 - 2,4 ghz
- Asus p4b533 mobo
- win xp sp2
- 2 gb 2100 cas2 ddr ram
- 2x 320 gb WD ata hd (prgs en os fysiek los van audio/video en cubase bestanden)
- club 3d 256mb agp video kaart met dual monitor out (2x 22" schermen)
- 535 watt voeding
- Belkin F5U502 pci firewire kaart (goeie kaart ook voor toekomstige mlan, 01x compatible)
- RME HDSP 9652 kaart (via adat naar/van yamaha 01v)

Voor synths blijf ik grotendeels mijn JP8080 gebruiken, naast mijn juno 106, alpha juno en korg 05r/w die ik analoog op de 01v knal met interne fx van de 01v. Eventueel mijn v-verb pro of lexicon delay digitaal op de 01v.

Als cpu load draai ik straks cubase SX3 met daarnaast drumazon, kompakt en een paar effect pluggins.

Ik denk dat dit het wel gaat worden en ik denk dat dit ook goed gaat werken.
Aangezien ik nog weinig ervaring heb met vst spul wil ik toch even de kenners hier checken.
Ben ik hiermee erg beperkt als ik in de toekomst meer vst ga doen?

:biertje:
 
Zo snel zal het nou ook weer niet gaan.
En dan nog kan je als het moet een track freezen.
Als dan een plugin 33% CPU vreet kan je dat iig zo verminderen.

Als ik een track maak met alleen VST's dan komt mijn metertje niet boven de 30 a 40% uit en ik heb een E6600 dual core.
 
Als ik een track maak met alleen VST's dan komt mijn metertje niet boven de 30 a 40% uit en ik heb een E6600 dual core.

Hoeveel synths en hoeveel fx zijn dat dan ?
 
Expresscard Geluidskaart Gezocht, of iets anders ? Wie heeft een idee ?

Expresscard Geluidskaart Gezocht, of iets anders ? Wie heeft een idee ?

He mannen, ik heb nu net een nieuwe laptop aangeschaft, supper ding.. alleen een probleem

nu wil ik graag een goede geluidskaard er bij hebben. kwam eerst uit op de EMU 1616M, maar helaas... mijn nieuwe laptop heeft expresscard slot ipv pcmcia

toen ben ik uit gekomen op de 0404usb, ook een vet ding... maar kun je niet gebruiken zonder het bakkie wat je wel met de 1616m kunt (voor als je in de trein zit)

daarna kwam ik uit op de x-fi van creative. leuk ding klein maar de geluids qualiteit is ruk 106db snr tenopzichte van de 0404usb 118dbs snr en 1616m 120db snr

na eindeloos zoeken naar expresscard geluidskaarten ben ik nog een expresscard to pcmcia adapter tegen gekomen.. ook leuk alleen hoe zal het afgaan in fl-studio en de vst's asio latency blabla stabiliteid

heeft iemand een oplossing voor mij.. of een tip ??

Groet, Theo
 
Muziek PC

Muziek PC

Hey,
mijn pc is bijna dood, dus ik ben van plan om een nieuwe aan te schaffen.
Maar het probleem is, dat ik nietzo veel verstand heb van pc hardware.

Dus wat raden jullie mij aan voor et budget van rond de 1250 euro?
Ik ga et gebruiken voor het opnemen van muziek en het afmixen. Verder wil ik ook pro evolution soccer willen draaien (geen zware spel) en ik gebruik em voor school.

Ik wil wel een windows en een dikke scherm..dus dan blijft er 950 euro over voor de setup

Zelf heb ik al een externe geluidskaart, monitors en een externe hd.

Eisen:
Dikke processor, want nu spaced mijn cpu een beetje :P
2 of 4 gig ram

voor de rest weet ik et niet zo hehe

bvd!
 
Origineel geplaatst door Xcess035
Hey,
mijn pc is bijna dood, dus ik ben van plan om een nieuwe aan te schaffen.
Maar het probleem is, dat ik nietzo veel verstand heb van pc hardware.

Dus wat raden jullie mij aan voor et budget van rond de 1250 euro?
Ik ga et gebruiken voor het opnemen van muziek en het afmixen. Verder wil ik ook pro evolution soccer willen draaien (geen zware spel) en ik gebruik em voor school.

Ik wil wel een windows en een dikke scherm..dus dan blijft er 950 euro over voor de setup

Zelf heb ik al een externe geluidskaart, monitors en een externe hd.

Eisen:
Dikke processor, want nu spaced mijn cpu een beetje :P
2 of 4 gig ram

voor de rest weet ik et niet zo hehe

bvd!

mijn advies:

ga voor het beste binnen je budget:



en ja... het is een volwaardige pc
er zit een digitale in- en uitgang op dus met een digitale mixer heb je eigenlijk geen geluidskaart meer nodig.
je kan er windows op draaien maar dat doe je waarschijnlijk nooit meer als je deze hebt, wordt namelijk standaard geleverd met OSX. ;)

op het plaatje klikken voor meer info
 
Origineel geplaatst door bounce
mijn advies:

ga voor het beste binnen je budget:

en ja... het is een volwaardige pc
er zit een digitale in- en uitgang op dus met een digitale mixer heb je eigenlijk geen geluidskaart meer nodig.
je kan er windows op draaien maar dat doe je waarschijnlijk nooit meer als je deze hebt, wordt namelijk standaard geleverd met OSX. ;)

op het plaatje klikken voor meer info
volgens mij klikte jij verkeerd
t apple topic is hier
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=37587

}:|
 
de imac is prachtig maar ook iets buiten zijn budget

imac is meer dan 1250,- plus vista komt er dan ook nog bij
 
Re: Muziek PC

Re: Muziek PC

Origineel geplaatst door Xcess035
Hey,
mijn pc is bijna dood, dus ik ben van plan om een nieuwe aan te schaffen.
Maar het probleem is, dat ik nietzo veel verstand heb van pc hardware.

Dus wat raden jullie mij aan voor et budget van rond de 1250 euro?
Ik ga et gebruiken voor het opnemen van muziek en het afmixen. Verder wil ik ook pro evolution soccer willen draaien (geen zware spel) en ik gebruik em voor school.

Ik wil wel een windows en een dikke scherm..dus dan blijft er 950 euro over voor de setup

Zelf heb ik al een externe geluidskaart, monitors en een externe hd.

Eisen:
Dikke processor, want nu spaced mijn cpu een beetje :P
2 of 4 gig ram

voor de rest weet ik et niet zo hehe

bvd!

ga naar een pc winkel die stukken verkoopt en stel met hem samen een configuratie op.
Ze steken hem voor een lage prijs wel in mekaar en je hoeft DELL niet lastig te vallen en je kan zeggen voor wat hij moet dienen en hem daar aan aanpassen

INtel proc/asus mobo met intel chipset/Western digital HDschijf en produceren maar.....
 
Re: Re: Muziek PC

Re: Re: Muziek PC

Origineel geplaatst door Prophet
ga naar een pc winkel die stukken verkoopt en stel met hem samen een configuratie op.
Ze steken hem voor een lage prijs wel in mekaar en je hoeft DELL niet lastig te vallen en je kan zeggen voor wat hij moet dienen en hem daar aan aanpassen

INtel proc/asus mobo met intel chipset/Western digital HDschijf en produceren maar.....
lekker advies

waarom geen dell?
waarom asus mobo?
waarom wd harddisk?

wat kan je hebben voor 1250?
intel quad core
4gb ram
2e harddisk
 
Re: Re: Re: Muziek PC

Re: Re: Re: Muziek PC

Origineel geplaatst door Ramoonus
lekker advies

waarom geen dell?
waarom asus mobo?
waarom wd harddisk?

wat kan je hebben voor 1250?
intel quad core
4gb ram
2e harddisk

waarom geen dell?
Klopt waarom niet, het zal zijn werk ook wel doen, doen zouk zo zeggen.

Waarom asus? Waarom niet? MSI/asrock/gigabyte is ook goed

Waarom Western D? Western kent gevoelig minder warmteproblemen is dus stabiel

Intel QUAD core processor kan voor dat geld, 2de harddisk mag, kost geen geld en is goed voor extra backups te maken.
 
Die maakt evengoed muziek:

Aldimarkt (België)vanaf morgen te krijgen-->


PC MEDION MD 8829
AMD Athlon™ 64 X2 dual-core processor 5000+

499,-euro



* - harde schijf van 360 GB (7200 t/min, 8 MB cache)
- werkgeheugen van 1024 MB DDR2 SDRAM
- videokaart ATI Radeon Xpress 1250
- multi-standaard dvd-/cd-brander (1):
beschrijft dubbellaags dvd's (tot 8,54 GB) en enkellaags dvd's (4,7 GB)
- ingebouwde 8 in 1 multikaartlezer -
(CF/XD/SD/ MMC/IBM MicroDrive/SM/MS/MS Pro)
- ingebouwde tv-tuner voor digitale (DVB-T) of analoge televisie (2)
- 8-kanaals High Definition Audio
- netwerkkaart on board, Fast Ethernet Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s.



- Aansluitingen voorzijde:
2x USB 2.0, 1x microfoon, 1x hoofdtelefoon, 1x FireWire



- Aansluitingen achterzijde:
2x PS/2, 4 x USB 2.0, 1x parallelle poort, 1x LAN 10/100/1000,
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top