Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Re: Re: Muziek PC

Re: Re: Re: Re: Muziek PC

Origineel geplaatst door bounce
goedkoop is duurkoop

Hou eens op met flamebaiten.
 
Re: Expresscard Geluidskaart Gezocht, of iets anders ? Wie heeft een idee ?

Re: Expresscard Geluidskaart Gezocht, of iets anders ? Wie heeft een idee ?

Origineel geplaatst door Heaveether
He mannen, ik heb nu net een nieuwe laptop aangeschaft, supper ding.. alleen een probleem

nu wil ik graag een goede geluidskaard er bij hebben. kwam eerst uit op de EMU 1616M, maar helaas... mijn nieuwe laptop heeft expresscard slot ipv pcmcia

toen ben ik uit gekomen op de 0404usb, ook een vet ding... maar kun je niet gebruiken zonder het bakkie wat je wel met de 1616m kunt (voor als je in de trein zit)

daarna kwam ik uit op de x-fi van creative. leuk ding klein maar de geluids qualiteit is ruk 106db snr tenopzichte van de 0404usb 118dbs snr en 1616m 120db snr

na eindeloos zoeken naar expresscard geluidskaarten ben ik nog een expresscard to pcmcia adapter tegen gekomen.. ook leuk alleen hoe zal het afgaan in fl-studio en de vst's asio latency blabla stabiliteid

heeft iemand een oplossing voor mij.. of een tip ??

Groet, Theo


Ik heb zelf een presonus firepod als geluidskaart. Destijds ook overwogen om een 1616m te kopen, maar op diverse fora heerscht de opinie dat pcm-cia een doodlopend spoor is. Voor in de trein kun je heel gemakkelijk asio4all downloaden. Dat werkt met de ingebouwde geluidskaart van je laptop. Je kunt je koptelefoon dan direct in je laptop pluggen. Dat levert geen geweldige kwaliteit maar je gaat toch niet afmixen of masteren in de trein. In je DAW kun je dan kiezen welke driver je wilt gebruiken asio4all of de driver van je echte geluidskaart.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top