Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: M-Audio kaart werkt niet goed

Re: Re: M-Audio kaart werkt niet goed

Origineel geplaatst door Rollie
Heb ik hier een overname gemist??? Heeft Steinberg Sonar gekocht?!?! :) :) :)

Sorry ik bedoel Cakewalk.

Ik kan trouwens de EMU 0404 kopen. Is dit een goede verbetering ten opzichte van de M-Audio kaart?
 
Ik heb de volgende cpu bestelt;

- Intel Core 2 Q6600 s775 2,4 ghz 1066Mhz (8mb) (prosessor)

- 3x crosair 1024mb DDR2 6400 (XMS2-6400, heatsprerader) (RAM)

- 2x WD 36 GB Raptor Sata, 10.000rpm (16mb) (hardeschijf)

- Sapphire ATI X1650Pro 512MB (videokaart)

- Crosair ATX 529watt 24P (voeding)

- MS Vista 32bit

- ASUS P5K, s775 2x PCI-e ATX, P35/ICH9, DDR2, GLAN, SATA (moederbord)

Verder gebruik ik de RME Multiface en Cubes 4

Ben ik iets vergeten of over het hoofd gezien of kan ik beter ista anders nemen dan hoor ik het graag.
 
Re: Re: Re: M-Audio kaart werkt niet goed

Re: Re: Re: M-Audio kaart werkt niet goed

Origineel geplaatst door MvD
Sorry ik bedoel Cakewalk.

Ik kan trouwens de EMU 0404 kopen. Is dit een goede verbetering ten opzichte van de M-Audio kaart?
ik ga er vanuit dat je nauwelijks verschil zal merken
 
Origineel geplaatst door metatron
- 2x WD 36 GB Raptor Sata, 10.000rpm (16mb) (hardeschijf)

- Sapphire ATI X1650Pro 512MB (videokaart)

Raptors is overkill als je niet keiveel met audiosporen aan de slag gaat.
Voor de helft van het geld kun je 2x zoveel diskruimte kopen. Want zo betaal je alleen voor het sneller opstarten van windows.

Trouwens veel componenten die je gebruikt zijn niet de stilste. Als je een stille computer wilt zijn hier wel (redelijk geprijsde) alternatieven voor. Zoals voor je videokaart een passieve versie. Voeding met grote fans en een paar grote interne case fans.
 
Origineel geplaatst door fuse
Raptors is overkill als je niet keiveel met audiosporen aan de slag gaat.
Voor de helft van het geld kun je 2x zoveel diskruimte kopen. Want zo betaal je alleen voor het sneller opstarten van windows.

Trouwens veel componenten die je gebruikt zijn niet de stilste. Als je een stille computer wilt zijn hier wel (redelijk geprijsde) alternatieven voor. Zoals voor je videokaart een passieve versie. Voeding met grote fans en een paar grote interne case fans.

De stilte/herrie van de cpu maakt me niet zo veel uit, staat onder een tafel en heb er met m`n huidige geen last van.

Die Raptors, heb voor deze gekozen omdat ze dat "aan raden" op de site van steinberg ( http://www.steinberg.net/547+M52087573ab0.html#4276 ) maar als jij zegt dat het niet zoveel uit maakt dan geloof ik dat zeker. Ga ik nog ff over nadenken.

Bedankt voor je hulp.

Ik heb geen extra koeling voor m`n prosessor, in de winkel zijden ze dat dat niet nodig was maar ja aan de andere kant worden ze natuurlijk ook niet voor niks verkocht. Is het de moeite om er een te nemen?
 
Origineel geplaatst door metatron
De stilte/herrie van de cpu maakt me niet zo veel uit, staat onder een tafel en heb er met m`n huidige geen last van.

Die Raptors, heb voor deze gekozen omdat ze dat "aan raden" op de site van steinberg ( http://www.steinberg.net/547+M52087573ab0.html#4276 ) maar als jij zegt dat het niet zoveel uit maakt dan geloof ik dat zeker. Ga ik nog ff over nadenken.

Bedankt voor je hulp.

Ik heb geen extra koeling voor m`n prosessor, in de winkel zijden ze dat dat niet nodig was maar ja aan de andere kant worden ze natuurlijk ook niet voor niks verkocht. Is het de moeite om er een te nemen?
die raptor blaast alle andere harddisks weg qua snelheid
maar dat gaat wel tenkoste van de stilte en prijs

speciale CPU coolers zijn over het algemeen stiller, maar ze kosten ook wat.
het zal heus niet nodig zijn maar kwaad kan het vast niet
 
Origineel geplaatst door metatron
Die Raptors, heb voor deze gekozen omdat ze dat "aan raden" op de site van steinberg ( http://www.steinberg.net/547+M52087573ab0.html#4276 ) maar als jij zegt dat het niet zoveel uit maakt dan geloof ik dat zeker. Ga ik nog ff over nadenken.

Ze draaien een beetje om de hete brei heen. Maar voor je systeem partitie kan je een 'normale sataII' scoren. En voor je data (audio) ook zo een. Maar als je last hebt dat je HD te traag is en het een bottleneck wordt dan kan je altijd nog upgraden naar een snellere HD.
Maar ik durf wel te beweren dat je wel vreselijk veel sporen moet gaan gebruiken eer die 'slome' HD het niet meer trekt. Zoek anders maar naar praktijkvoorbeelden.

Wat evt wel kan is een 3e HD als je toevallig van die mega giga softromplers hebt. Dat zit elkaar dan niet in de weg te lopen als je bijv 24 sporen tegelijkertijd op wilt nemen. Maar zelfs die softromplers gebruiken al buffering wat behoorlijk scheelt qua benodigde snelheid van je HD.
 
Het gaat niet om snelheid om de snelheid, maar wat je nodig hebt (en wil betalen natuulk).
 
Qua HD zit je met de Hitachi 7K1000 schijf op praktisch Raptor niveau en ga je meteen richting een zeer fijne opslaggrootte van 1 TB. Zie dat maar eens vol te krijgen... :D
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
die raptor blaast alle andere harddisks weg qua snelheid
maar dat gaat wel tenkoste van de stilte en prijs

speciale CPU coolers zijn over het algemeen stiller, maar ze kosten ook wat.
het zal heus niet nodig zijn maar kwaad kan het vast niet

Sneller is in principe altijd beter, maar ja, tenzij je 80+ audiosporen gaat draaien voldoet een 7200 rpm schijf ook wel...
 
Even een vraag,

Ik zit hier alles voor bij komen,

processorsnelheid
geluidskaart
chipsets
geheugen latency sus en zo laag blabla

Maar hoe zit het met FRONTSIDEBUS Snelheid ?????
:peukie:

die is ook belangrijk

Nu heb ik nog een vraag:

Nu wil ik graag een laptop kopen, met core2duo e6600
2gig intern geheugen 800mhz

maar ik wil het eigenlijk gebruiken om veel vst's op te draaien, is Fronsidebus snelheid dan ook erg van belang ?
 
Zo'n labtop vinden gaat je niet lukken, de E6600 is puur een desktop Cpu. Er zijn wel verglijkbare labtop Cpu's, over het algemeen met iets minder vermogen ( zowel in prestatie als in verbruik ) en duurder. Labtop Cpu die je zoekt zal iets van de T7600 zijn.

Fsb op Cpu's kan je niet kiezen per, elke Cpu heeft gewoon z'n specificatie.

Fsb bij geheugen kan je wel kiezen (afhankelijk van de Chipcet op het Mobo), echter bij labtop's ben je meestal gebonden aan wat er meegeleverd word ( wat niet inhoud dat je zelf nog verwisseld met sneller geheugen, effect tussen b.v. 533 of 667 is vaak klein met relatief hoge kosten )

Met andere woorden, Fsb is vaak minder te kiezen dan het lijkt !
 
Origineel geplaatst door Heaveether
maar ik wil het eigenlijk gebruiken om veel vst's op te draaien, is Fronsidebus snelheid dan ook erg van belang ?

Kort antwoord: niet echt, wel je CPU

Lang antwoord:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Front_side_bus
http://en.wikipedia.org/wiki/Front_side_bus

Met VST's is de CPU vooral met zichzelf bezig (FLOP) en met mindere mate het heen en weer schoppen van samples. En zal de FSB ook niet snel vol raken met samples.
Maar FSB bepaald (mede) wel de snelheid van de CPU omdat immers de FSB x multiplier = snelheid CPU.
 
He bedankt voor jullie andwoorden, maar die laptop die ik nu ga bestellen heeft een desktop processor e6600, kijk even op www.sallandautomatisering.nl voor meer info


37980 Asus Laptop C90S-AK006C Intel Core 2 Duo E6600 (2,4GHz), 2 X 1024MB DDR2, 15.4 Inch, 160 GB

Processor Intel Core 2 Duo E6600 (2,4GHz)
Chipset Intel 945GM
Geheugen 2 x 1024MB DDR2
Schermgrootte 15.4 Inch
Video nVidia GeForce 8600M GT, 512 MB
Harde schijf 160 GB
Diskettestation 8-in-1 card reader
Infrarood Nee
Modem 56 Kbps
LAN 10/100/1000 Mbps
Wireless lan Ja
CD / DVD Super Multi DVD-RW
USB 3 x USB 2.0
FireWire 1 x IEEE 1394
Audio Ja
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Software Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen -
Bluetooth Ja
Schermsoort WSXGA+
Resolutie 1680 x 1050
 
Kool, K wist niet dat ze dat hadden. ( vroeger wel met de P-4 ) Zal wel een bakkie stroom vreten. Is tie standaard overgeclocked ? staat bij asus dat tie 2,92 ghz is, e6600 is 2,4
 
nog een vraag ?


zou core2duo of core2quad veel verschil maken met vst's en vst's verwerkings snelheid

vanwege die extra catchgeheugen en cores die je hebt ?

ik zit namelijk te twisten tussen deze 2 processoren,

Core 2 Duo E6850 (3.00GHz,1333FSB,L2:4MB,rev.G0)

en de

Core 2 Quad Q6600 (2.40GHz,1066FSB,L2:2X4MB,rev.B3,4 cores)




hoe zou het in fl-studio aflopen, wat zal het verschil zijn met vsts. Ik heb al benchmarks bekeken op tomshardware je kun verschillende benchmarks kiezen, de ene is met het encoden van video. de andere met berekeningen weer een met encode van audio,

tot mijn conclussie zit soms de core2quad veel hoger dan de core2duo, en ook weer anders om.

kijk even mee voor de intresse:

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=872&model2=871&chart=435
 
Voor die 50€ meer zou ik de quad nemen als je het toch nieuw gaat kopen.
Veel progjes gebruiken het nog niet trouwens. Maar FL 7 wel zover ik weet.
En Steinberg geeft ook aan dat een Quad meer performance heeft dan de Dual.

Overigens draaien VST's niet meer dan op 1 core dus als je superzware VST's hebt dan zijn die nog gebonden aan wat maximaal 1 core kan trekken.

Zelf heb ik aan een dual nog meer dan genoeg dus upgraden naar een quad heeft weinig zin omdat je die ouwe dual tweedehands geen zier meer waard is.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top