Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Roel
heb je al geprobeerd van usbpoort te wisselen? of anders of schijf of geluidkaart met firewire aansluiten? samen dan zitten ze elkaars datastroom in de weg denk ik.

Ik heb 3 interne usb(1.1) en een pcm cia card met 2 usb(2.0).

Door mijn externe schijf via die pcm cia card aan te sluiten heb ik al een hoop gefixed.
Ook heb ik geprobeerd de geluidskaart op dezelfde pcm card er bij te zetten maar zonder beter resultaat.

Wel heb ik nog een interne 1394 aansluiting , wat naar mijn idee gewoon Firewire aansluiting is , maar dan wel een soort van mini plug/versie ervan (voor video camera's etc!?!?)

Die zou ik dan wellicht , òf voor een andere geluidskaart , òf een firewirekast voor mijn externe schijf kunnen gaan , maar heb geen idee welke keuze de beste zou zijn!
 
firewirebehuizing voor je hdd is allicht goedkoper!
er zijn trouwens verloopjes van klein naar groot firewire. geloof dat het van 4 naar 6pins moet dan maar dat weet ik niet zeker. heb gewoon grote fw in mn pc.
 
Steinberg Sonar 6 icm VSTI's (M-audio Audiophile 2496) Krakend geluid :S

Steinberg Sonar 6 icm VSTI's (M-audio Audiophile 2496) Krakend geluid :S

Beste PPL,

Nadat ik de nieuwe Steinberg The Grand 2 had geinstalleerd besloot ik een computer upgrade uit te voeren omdat ik toen last kreeg van een haperend geluid (niet bij andere VSTI's zoals the korg collection en The Grand 1).

Nadat ik een nieuwe CPU/ Geheugen en een dikke hd erbij geplaatst had heb ik ook mijn pc opnieuw geinstalleerd.

(CPU : AMD5200, RAM : 1 GB 800MHZ; vorige hardware : CPU : Intel P 2.8 HT; 1 GB 400MHZ).

Ik heb Windows XP 32 bits geinstalleerd omdat ik op de 64 bits versie niet mijn Pod Live XT drivers geinstalleerd kreeg.

Ik heb de orginele drivers geinstalleerd van de M-Audio geluidskaart omdat de nieuwe versie nog meer problemen gaf.

Ik kan in de instellingen van mijn geluidskaart ook Latency instellen (ingesteld op 64 , kan tot 2048). Ik heb mij een tijd geleden laten vertellen dat dit zo laag mogelijk moet staan.

In Steinberg Sonar 6 (heb ook de upgrade uitgevoerd naar 6.2) heb ik de aanstuurdriver van het geluid gezet op MME-32 (heb ook ASIO geprobeerd maar dan kom ik in de problemen met mijn gitaarpedaal omdat deze ook overweg kan met ASIO drivers en stelt hij automatisch alles in op de gitaar terwijl ik dit via mijn geluidskaart wil).

Alle VSTI's geven een irritante kraak tijdens het afspelen en heb gisteren bijna de hele avond zitten finetunen via AUDIO METERS (ook de default instellingen gedaan die Sonar verteld via Help) maar die kraak verdwijnt niet.

Het kraken ligt niet aan mijn speakers omdat wanneer ik mp3s via windows afspeel geen last van kraken heb.

Ook via de Taskmanager heb ik de boel in de gaten gehouden of wellicht de CPU of het geheugen te zwaar belast wordt maar dit is niet het geval (ik zie hooguit uitschieters van de CPU naar 25 %) en het geheugen blijft constant.

Moet ik een andere geluidskaart kopen?

Ik heb ook dezelfde problemen via het programma Ableton Live 6 (terwijl ik voor de hardware upgrade hier geen last van had via Ableton).

Wie o wie kan mij helpen?

Ik wil zo graag verder met muziek opnemen maar ik word hier radeloos van ....
 
volgens mij zit het probleem in het feit dat je geen ASIO-divers gebruikt, maar die mme32. Waarschijnlijk kun je met die laatste drivers niet de lage latency halen die je hebt ingesteld, waardoor de hele handel gaat kraken. Waarom is het niet mogelijk om de ASIO-drivers te gebruiken?
 
MME is NIET geschikt voor lage latencies zoals ASIO dat is.

Ik zou eens naar asio4all gaan kijken.
 
Het probleem van de ASIO driver is wanneer ik mijn floorboard Pod XT Live aan heb staan de ASIO driver alles over mijn Floorboard wilt uitvoeren en kan ik niet meer mijn M-Audio kaart selecteren als aansturings driver.

Wanneer ik mijn Pod XT Live uitschakel kan ik wel gebruik maken van mijn geluidskaart maar ik wil ook op kunnen nemen met mijn Pod XT Live...
 
Origineel geplaatst door Acidfever
MME is NIET geschikt voor lage latencies zoals ASIO dat is.

Ik zou eens naar asio4all gaan kijken.

Moet ik dan de driver downloaden? 'Download ASIO4ALL 2.8 BETA 2!'
 
Met-de-deur-in-huis-val-vraag:

Het schijnt dat 2 geluidskaarten voor problemen zorgd, maar is dat ook het geval met een Mbox van Digidisign? Als ik deze niet wil gebruiken (lees: pro tools niet gebruik) zou ik de PC (Dell) kunnen opstarten zonder dat de MBox aangesloten is, en gewoon met de PCI kaart werken in mijn andere geliefde programmaatjes. Bovendien wil ik van tijd tot tijd op 192kHz opnemen en dat kan de Mbox niet.

Ik heb een M-audio kaart maar het blijkt dat pro tools M-powered niet met video kan werken ofziets (de reden waarom ik protools moet hebben) dus moet ik toch nog een Mbox aanschaffen.

Ervaringen?
 
Moet ik dan de driver downloaden? 'Download ASIO4ALL 2.8 BETA 2!'

Ja, probeer die maar.
 
Ik heb de driver succesvol geinstalleerd en mijn Yamaha S90 via USB lijkt ook te werken want on screen kan ik zien dat hij input ontvangt maar ik hoor niets uit mijn geluidskaart...

Ik hoor wel een ruis, maar niets geen geluid.

Via ASIO4ALL geeft hij aan groen aan wanneer ik de driver WDM/KS selecteer met output : M-Audio Delta AP Multi 1/2. Hij geeft dan wel geluid, maar zodra ik de ASIO driver selecteer gaat het mis :

In ASIO4ALL geeft hij aan : rood met melding Beyond Music

Als ik dan ga spelen in Sonar geeft hij eerst niets weer op VSTI op het scherm terwijl ik wel input geef (zelfs kan ik geen toetsen ingeven op het scherm met de muis).
Als ik naar Options, Audio ga en controleer waar de output plaats vind geeft hij aan :

ASIO4ALL v2 M-audio Deltra AP Multi 1
(wanneer ik een keuze in dat venster wil maken heb ik alleen nog dezelfde naam met Multi 3 over)

Geen van beiden geven geluid, maar wanneer ik het Audio venster sluit lijkt hij wel ergens iets te doen omdat ik rechts onderin de CPU zie reageren en de toetsen en de geluidsmeter op het scherm reageren wel!

Hoe kan dit?
 
Ik had eerst een emu 0404 pci kaart en een M-box 2 pro.
Deze waren tegelijkertijd aangesloten en dit gaf geen problemen. (zou ook niet moeten)

In het verleden heb ik ook wel 2 geluidskaarten tegelijktijd gebruikt en dat werkte ook, zou dit echter niet aanraden ivm stabiliteit.

Vind je 192Khz als sample rate beter klinken dan 96 of 88 ?
 
Thanks voor je antwoord :)

Nee, het gaat me niet om de klank maar ik wil graag in slowmotion opnemen (dus tot minstens 80kHz). Gaat goed samen met een M-audio DMP3. Nu alleen de microfoon nog.... :P
 
Origineel geplaatst door MvD
Ik heb de driver succesvol geinstalleerd en mijn Yamaha S90 via USB lijkt ook te werken want on screen kan ik zien dat hij input ontvangt maar ik hoor niets uit mijn geluidskaart...

Ik hoor wel een ruis, maar niets geen geluid.

Via ASIO4ALL geeft hij aan groen aan wanneer ik de driver WDM/KS selecteer met output : M-Audio Delta AP Multi 1/2. Hij geeft dan wel geluid, maar zodra ik de ASIO driver selecteer gaat het mis :

In ASIO4ALL geeft hij aan : rood met melding Beyond Music

Als ik dan ga spelen in Sonar geeft hij eerst niets weer op VSTI op het scherm terwijl ik wel input geef (zelfs kan ik geen toetsen ingeven op het scherm met de muis).
Als ik naar Options, Audio ga en controleer waar de output plaats vind geeft hij aan :

ASIO4ALL v2 M-audio Deltra AP Multi 1
(wanneer ik een keuze in dat venster wil maken heb ik alleen nog dezelfde naam met Multi 3 over)

Geen van beiden geven geluid, maar wanneer ik het Audio venster sluit lijkt hij wel ergens iets te doen omdat ik rechts onderin de CPU zie reageren en de toetsen en de geluidsmeter op het scherm reageren wel!

Hoe kan dit?

Kan iemand mij hiermee verder helpen?
 
M-Audio kaart werkt niet goed

M-Audio kaart werkt niet goed

Beste lezers,

Omdat mijn geluidskaart niet door windows vista ondersteund wordt en in Windows XP een vreemd continue krakend geluid maakt (en uitgesloten heb dat het ligt aan de kabels en eindversterker) heb ik sterk het idee deze geluidskaart weg te doen.

Kan liggen aan de combinatie van de hardware, ik heb geen idee. Het support van M Audio valt me zwaar tegen.

Ik zou de geluidskaart voornamelijk willen gebruiken met Windows VISTA icm Steinberg Sonar 6.0 (gebruik van VSTI's)

Mijn budget ligt rond de 100 a 150 euro.

Ik heb ook een laptop (AMD3200+, 1,5gb mem) ik weet niet of dat wel een beetje draait op de laptop icm een USB Geluidskaart?

Intresse in de volgende geluidskaarten :

(PCI)
Emu 0404
Emu 1212m
ESI Juli@
ESI Maya 44

(USB)
Alesis IO 2
Emu 0202 USB
M Audio Audiophile USB
M Audio MobilePre USB


Ik ga trouwens ook nog de Yamaha MW 10 kopen. Ik wil mijn synthpartijen digitaal inspelen dmv VSTI's, zang analoog en gitaar ook digitaal (heb daar een apart apparaat voor).

Welke geluidkaart raden jullie mij aan?

Ik wil de VSTI The Grand 2 van Steinberg zonder problemen kunnen gebruiken.
 
Re: M-Audio kaart werkt niet goed

Re: M-Audio kaart werkt niet goed

Origineel geplaatst door MvD
Beste lezers,
..... icm Steinberg Sonar 6.0 (gebruik van VSTI's)


Heb ik hier een overname gemist??? Heeft Steinberg Sonar gekocht?!?! :) :) :)
 
Origineel geplaatst door Roel
firewirebehuizing voor je hdd is allicht goedkoper!
er zijn trouwens verloopjes van klein naar groot firewire. geloof dat het van 4 naar 6pins moet dan maar dat weet ik niet zeker. heb gewoon grote fw in mn pc.

Ik heb ipv en verloopstuk maar alvast een firewire kabel gekocht met een 4pins eraan.

Verder heb ik nu gekozen om, ipv externe firewire hardeschijf , de Firewire M-Audio Audiophile te gaan testen via de interne mini firewire poort.

M-Audio waarschuwt dat je eerst je externe firewire hardware aan moet zetten en dan pas je pc/laptop , maar ergens midden in de installatie van de driver zegt men precies andersom , daar ben ik nog niet uit!

iemand nog suggestie's?
 
volgens mij moet je eerst de drivers installeren en dan pas na herstart die FW-kaart aanzetten. Ik zou even de boel herinstalleren, als hier iets niet goed in zit kan je echt de meest rare problemen krijgen...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top