Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
okay, wist niet of het een goeie deal was...

Ja, is zeker niet slecht en lekker compact moest je ooit een laptop erbij nemen is dit wel handig.
Kwaliteit is ok, geen topper, maar in ieder geval een stuk beter (en minder latency) dan de standaard geluidskaart.
 
Origineel geplaatst door bodo
okay, wist niet of het een goeie deal was...

Ja, is zeker niet slecht en lekker compact moest je ooit een laptop erbij nemen is dit wel handig.
Kwaliteit is ok, geen topper, maar in ieder geval een stuk beter (en minder latency) dan de standaard geluidskaart.

nou, jah, nieuw is die 300, tweedehands 250. Misschien valt het ook wel mee. Bedankt in elk geval.
 
Ik zat even bij onze vrienden van thomann te kijken.

Daar zag ik ook de "EDIROL UA-25". Is deze ook niet gewoon geschikt? Ik werk overigens nooit op 96, altijd op 44.

edirol_ua25_usb_audio_pimx_171964.jpg


http://www.thomann.de/thoiw7_edirol_ua25_usb_audio_prodinfo.html

-----

Voor de duidelijkheid, als ik de UA-25 met de FA-66 vergelijk.
 
Ik heb goeie verhalen gehoord over dat Edirolspul, kan het helaas niet uit ervaring bevestigen. Een andere aanrader schijnt het spul van Focusrite te zijn maar dat zit 2e hands ook rond de 300 eu.

Heb een tijdje met M-audio gewerkt maar vond de latency niet echt je-van-het...
Heb nu alweer een jaar met een Motu 828 (waanzinnig spul) als sparring partner voor mijn Soundcraft 328XD, heb even gedacht hem te verkopen maar aangezien ik ook max 48k werk is het BS om 'm te vervangen tegen iets anders. Zo'n Motu wordt op het ogenblik tegen uiteenlopende prijzen aangeboden maar je zit 2e Hanz wel boven de 300 pleuro.
 
Ik zou toch voor Firewire gaan, heb zelf jaren een (Edirol) USB-kaartje gehad, en dan kon je toch wel wat storingen horen (als je je muis bewoog bv).

Op zich is zo'n UA-25 niks mis mee, maar Firewire is gewoon wat meer solide, en biedt toch iets meer mogelijkheden als je beslist om ooit 'ns een hardware synth/fx aan je setup toe te voegen.
 
even voor de duidelijkheid:

- de UA-25 is dus niet firewire en die sluit ik aan via USB.
- de FA-66 is wel firewire en geeft dus geen ruis als ik met de muis beweeg. (wat inderdaad ontzettend irritant is)
- bij beiden is die breakout box voldoende? of zit er nog een kaartje bij voor in mijn MAC? (dit nav de reactie van bodo)
 
Ja, bij Firewire is het alleen een extern apparaat, dus geen PCI kaart meer nodig.
Wat betreft die bijgeluiden weet ik niet of dit altijd voorkomt, was een UA-20 en die wordt zelfs al niet meer gemaakt, echt old-school bakje. Dus misschien is de UA-25 wel wat beter (denk ik wel).

Maar toch kan ik je Firewire aanraden, USB (1.0) is gemaakt voor muizen en printers.
 
Origineel geplaatst door bodo
Ja, bij Firewire is het alleen een extern apparaat, dus geen PCI kaart meer nodig.
Wat betreft die bijgeluiden weet ik niet of dit altijd voorkomt, was een UA-20 en die wordt zelfs al niet meer gemaakt, echt old-school bakje. Dus misschien is de UA-25 wel wat beter (denk ik wel).

Maar toch kan ik je Firewire aanraden, USB (1.0) is gemaakt voor muizen en printers.

thx ! Misschien dat ik die meneer van die FA66 wel even ga emailen. :)
 
bij de feedback zeggen ze dat er nog geen interne (pcx) geluidskaarten bestaan. Dus geluidskaarten die intern in mijn MAC PRO kunnen, klopt dat?

het MOET dus wel firewire/USB?
 
uh, dat is toch pci? De nieuwe MAC PRO's werken toch alleen maar met pcx slots?
 
De MacPro gebruikt PCIe = PCI express.

MacPro-compatibele PCIe kaarten kan je vinden bij oa RME, MOTU, Apogee en Digidesign.
 
Bouw je eigen Mac Pro (8-core)

Bouw je eigen Mac Pro (8-core)

Zoals de meesten hier wel zullen weten is Apple sinds een paar jaar overgestapt
van IBM RISC PowerPCs naar Intel x86 processoren die je in de meeste PCs terugvind.
Het was echter niet makkelijk om OSX op een gewone PC te installeren omdat
gewone PCs nog een BIOS gebruiken en Apple al het modernere EFI gebruikt.

Sommigen zijn er ondertussen wel al in geslaagd om OSX te installeren op
hun PC dankzij VMware maar dan moet je iets aanpassen in OSX zodat hij
kan booten zonder EFI. Meer info hier en hier.

De Mac Pro (octacore) hier zo vaak bejubeld werd draait zelfs op een Intel moederbord.
Blijkbaar is het 1-jarig exlusiviteits contract tussen Apple en Intel bijna voorbij en
is Intel van plan om het moederbord van de Mac Pro vrij beschikbaar te maken.

Meer info

Binnenkort zou het dus nog makkelijker moeten zijn om OSX te draaien zonder
die overprijsde, marketing gedreven Apple hardware te kopen en is het zelfs
100% legaal (zolang je natuurlijk het OS via de reguliere weg aankoopt!
 
doe mij dan maar zo'n mac pc moederbordje kan ik eindelijk dat windows eraf knikkeren!!
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij draait de server al een half jaar met dit bord. :D

Ow ik dacht op een gemodde Vic20...

Nee eigenlijk ook niet, want een vic20 hangt nooit...
 
Mac Pro of MacBook Pro

Mac Pro of MacBook Pro

Vraagje voor de Apple kenners hier...

Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe Mac (Pro).

De nieuwe MacBooks zijn uit en ik vraag me af of ik niet netzogoed voor de MacBook Pro kan gaan met een 23" scherm en een toetsenbord. Komt in feite op het zelfde neer.

maakt het uit voor muziekbewerking ?
Veel meer dan Reason, een audio-MIDI sequencer en audio-edit programma gebruik ik eigenlijk niet.

Wat zijn eigenlijk de voordelen van een Mac Pro tov. de MacBook Pro?
De voordelen van de MacPro lijken mij duidelijk gezien je die ook elders kan gebruiken.

Ik gebruik een FireWire audio-interface en een USB MIDI-interface.
Meer hoeft er eigenlijk niet aan te hangen.

Lijkt mij dat ik met de MacBook klaar ben.... of zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top