PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
6.605
Locatie
Weesp
Bericht door een moderator:

vervolg van: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=37586

- In deze thread al je vragen (+ antwoorden) over welke configuratie je pc of laptop moet hebben voor audio toepassingen.
- Let op: geen "os wars" of pc vs. mac discussie's in deze thread.
- Offtopic posts worden zonder verdere mededeling verwijderd.
 
Last edited by a moderator:
Mijn vraag zal vast wel eens voorbij gekomen zijn maar ik heb weinig trek om een hele topic door te fietsen, dus ik vraag het hier dan nog maar een keer.

Wat is op dit moment de beste (betaalbare) geluidskaart?

Ik heb nu een Terratec DMX 6 fire :r

Wie o wie kan mij goede raad geven?
 
Geschikte geluidskaart

Geschikte geluidskaart

Kenners! Ik heb over het volgende wat advies nodig ...

Ik wil een nieuwe externe geluidskaart aanschaffen die ik voor twee doeleinden kan gebruiken:

- Produceren: De kaart moet goed genoeg zijn voor opnemen van synths. Hij heeft in principe geen meerder ingangen nodig want ik werk met een externe mixer.

- Opnemen van sets: Ik wil de kaart makkelijk los kunnen koppelen en mee kunnen nemen om dj livesets met me laptop te kunnen opnemen.

Mijn budget ligt ongeveer tot 500 euro.


Wat zouden jullie aanschaffen ? .... A8)
 
ben net naar een pc winkel geweest en hij heeft deze lijst voormij opgesteld voor 1200 euro:

Bebuizing met 450 watt
Asus p5k s775 (moederbord)
Intel core 2 duo e6750 (processor)
Transcend ddr2/800 1g x2 (ram)
Seagate 320 gig sata 2 (harddisk)
Sony 18x dvd+rw (dvd brander)
asus 7600GS 256 mb pci-r (videokaart)
Windows vista home premium
Logitech deluxe 640 desktopset (toetsenbord+muis)
Liyama prolite e2200ws-b1 (22'' tft scherm)

het systeem wordt volledig geassembleerd en geinstalleerd geleverd.

is dit een goede prijs? ja toch?
 
Wanneer je wat over de prijs wil weten moet je bij tweakers pricewatch kijken,

Wat ik me heel erg afvraag waarmee de pc gaat gebruiken, sommige app. b.v. geluidskaarten zijn niet zonder meer compatible met vista, lijkt me zowiezo nog niet het platform voor een studio machine.
 
Origineel geplaatst door Xcess035
ben net naar een pc winkel geweest en hij heeft deze lijst voormij opgesteld voor 1200 euro:

Bebuizing met 450 watt
Asus p5k s775 (moederbord)
Intel core 2 duo e6750 (processor)
Transcend ddr2/800 1g x2 (ram)
Seagate 320 gig sata 2 (harddisk)
Sony 18x dvd+rw (dvd brander)
asus 7600GS 256 mb pci-r (videokaart)
Windows vista home premium
Logitech deluxe 640 desktopset (toetsenbord+muis)
Liyama prolite e2200ws-b1 (22'' tft scherm)

het systeem wordt volledig geassembleerd en geinstalleerd geleverd.

is dit een goede prijs? ja toch?

prijs is zeker goed

alleen die pixelgarantie van dat scherm moet je eens checken, dat is maar inruilbaar vanaf 3 dode pixels, SAMSUNG is daarin correct, vanaf 1 dode pixel inruilen mogelijk.
3 dode pixels..., dat is geen garantie hè? mijn broer had pech 1 pixel in de midden met een Prolite van YAMA vlak in de midden, mooi nix inruilbaar...dan nog bij de groothandel gekocht hè, 1 dag later!!!! (heeft een eigen zaak heeft in IT bizz) , raar....
 
Wellicht een vaak gestelde vraag in deel 1, maar een vraag waar het antwoord regelmatig op vernieuwd wordt... :D

Wat is het ideale moederbord voor een DAW? En wat zijn de kritische factoren?

Voor nu heb ik als advies de Asus P5W DH Deluxe, met als proc een Core 2 duo 2.66, wat zouden (betere) alternatieven zijn?

Ook de factoren die van belang zijn qua mobo voor een DAW zou ik als PC-leek wel op een rijtje willen zien :)

Voor nu zou het gaan om het aansluiten van een Remote 37 SL, een BCF2000, een MOTU 828 MK2 USB en een 2408mk2. De 2408 zit via een pci324 in een oude desktop, wellicht moet ik de pci-kaart upgraden omdat dit mobo geen 5volts pci-slot heeft. Daarnaast moet de 828 wellicht worden omgeruild voor een 2408mk2 of drie.

dus meerdere dedicated USB-poorten, een PCI-slot dat PCI-x aankan en wellicht zelfs 5volt kan geven en minimaal twee Firewire-poorten met TI-chipset(je weet maar nooit :) )
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ramoonus
firewire of USB?

Maakt niet zoveel uit. als je het maar makkelijk mee kan nemen en op een andere pc aan kan sluiten. Wat is het wezelijke verschil dan?
 
Origineel geplaatst door Xcess035
ben net naar een pc winkel geweest en hij heeft deze lijst voormij opgesteld voor 1200 euro:

Bebuizing met 450 watt
Asus p5k s775 (moederbord)
Intel core 2 duo e6750 (processor)
Transcend ddr2/800 1g x2 (ram)
Seagate 320 gig sata 2 (harddisk)
Sony 18x dvd+rw (dvd brander)
asus 7600GS 256 mb pci-r (videokaart)
Windows vista home premium
Logitech deluxe 640 desktopset (toetsenbord+muis)
Liyama prolite e2200ws-b1 (22'' tft scherm)

het systeem wordt volledig geassembleerd en geinstalleerd geleverd.

is dit een goede prijs? ja toch?

Hey Xcess035,

Je hebt een puik systeem samengesteld, ik zit redelijk op dezelfde koers alleen ga ik nog uit van een XP-based systeem. Hoor veel ellende met drivers en DAWsoftware i.c.m. Vista. Voor mij persoonlijk ligt het in de planning begin komend jaar een DAWsysteem samen te stellen met XP en linux in dualboot. Keuze voor XP: het systeem is uitontwikkeld (dus stabiel) en toch iets lichter in werkgeheugengebruik.

Daan
 
Ik zie jullie maar specs oproepen en "stille pc's" maar zouden jullie niet wat simpele tips kunnen geven aan de simpele jongens die een uitbreiding willen doen?
Zoals probeer stille fans te vinden (staat hier wel uitgelegd, akkoord), maar ik vind weinig over heatsinks....
Dit was bij mij een aanzienlijk verschil in geluidsoverlast, en de fans van de case worden er niet luider van! Maar mijn monitors wel iets mooier en mijn RAM iets losser (ik kwam van onboard met gedeeld videogeheugen)

Hebben jullie misschien nog zo'n tips?
 
Tips voor DAW-syteem in stillte:

Koop een pckast diez'n werk stil doet (zoals diverse kasten van Antec).

Bij harde schijven hebben Samsung spinpoints de naam erg stil te zijn. Ze zitten op hetzelfde prijsniveau als Maxtor/WD.

Processorkoeler maakt ook zeer veel uit. inderdaad is een heatsink optie hier bruikbaar maar hedendaagse processors zijn niet meer passief te koelen (tenzij je met waterkoeling op de exotische toer gaat, maar da's eigenlijk ook achtief
;) ) Ik zou hier bijvoorbeeld voor een Zalman gaan. Op diverse sites van internetpcwinkels staat bij de processorkoelers ook vaak aangegeven hoeveel dB's ze produceren, minder is herbij uiteraard beter.

Als je toch met casefans aan de slag wil of moet is de grootte erg relevant. Hoe groter de diameter hoe lager de rpm's voor een vergelijkbaar koelresultaat. In de luxe gevallen kun je zelf bepalen wat het toerental is.

Ga bij je grafische kaart bij voorkeur voor een passief gekoelde kaart (met de aanduiding silent of passive) in de 8600GT en 8500GT series van Nvidia en ook bij Ati zijn hiervoor diverse mogelijkheden.

Last but not the least: je voeding. Vele kasten worden op dit moment geleverd met een standaard voeding met stofzuigerneigingen (in mijn Sweexkloonkast van Chineze afkomst is dit zeker een storend issue...)

Koop een voeding met een hoog vermogen (>450W) alleeen als je dit denkt nodig te hebben. Hoog vermogen betekend weer veel warmteontwikkeling en dus de noodzaak om te koelen.
Ook hier geldt weer hoe groter de fans hoe (over het algemeen) lager het geluid. Er zijn zelfs passieve oplossingen maar dan koop je een voeding t.w.v. bijna een leuk gevulde systeemkast mét intel Core2duo... Internetshops geven bij voedingen ook aan hoeveel dB's ze uitbraken.

Realiseer je dat losse kast met losse voeding een duurdere oplossing is dan stille kast met stille voeding die daar bijgeleverd wordt. Ik ga zelf denk ik voor de Antec NKS6580 o.i.d. daar zit volgens mij al een redelijke stille voeding in en blijft zo rond de 100 euro. Kan ik de rest in meer HDD ruimte en dergelijke steken
:)
 
Origineel geplaatst door daan79
Realiseer je dat losse kast met losse voeding een duurdere oplossing is dan stille kast met stille voeding die daar bijgeleverd wordt. Ik ga zelf denk ik voor de Antec NKS6580 o.i.d. daar zit volgens mij al een redelijke stille voeding in en blijft zo rond de 100 euro. Kan ik de rest in meer HDD ruimte en dergelijke steken
:) [/B]

Goede zaak, aan deze kast zit ik ook te denken. Niet duur en volgens de recenties wel een goede + stille case.
 
Origineel geplaatst door onzefree
Ik zie jullie maar specs oproepen en "stille pc's" maar zouden jullie niet wat simpele tips kunnen geven aan de simpele jongens die een uitbreiding willen doen?
Zoals probeer stille fans te vinden (staat hier wel uitgelegd, akkoord), maar ik vind weinig over heatsinks....
Dit was bij mij een aanzienlijk verschil in geluidsoverlast, en de fans van de case worden er niet luider van! Maar mijn monitors wel iets mooier en mijn RAM iets losser (ik kwam van onboard met gedeeld videogeheugen)

Hebben jullie misschien nog zo'n tips?

voor onderdelen kun je kijken op http://www.ikbenstil.nl/ , dan kun je met een merk een type
via Google gaan zoeken en kom je meestal wel op een Forum terecht waar je veel kunt
vinden hoe je een PC zo stil mogelijk kunt maken.

Koop zelf meestal bij http://shop.freezinghardware.nl/
 
laatst nog een bestelling gedaan en kan er voorlopig weer tegenaan :)
 

Attachments

  • bes.jpg
    bes.jpg
    104,7 KB · Bekeken: 261
Origineel geplaatst door Digimod
laatst nog een bestelling gedaan en kan er voorlopig weer tegenaan :)

Euhm...steek jij zoveel fans in 1 pc????
jijbentstil???.nl

tjah:).

P.S. ik durf het bijna niet vragen, maar kent iemand toevallig de beste (lees; goedkoopste, ik ben echt budgetafhankelijk) ramkaartjes van 1GB... voor desktop en/of notebook....

Aan de mods; bij voorbaat mijn excuses voor deze post
 
Back
Top