PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Voor een PC heb ik een mengpaneel, deze werd tot op heden gekoppeld aan een Startech geluidskaart, wordt als apparaat "C-Media" aangegeven. Dat is dus met line-in / line-out. Samplitude loopt steeds vast en het is niet stabiel. Naar mijn idee komt dit door de geluidskaart. Wat is een gebruikelijke manier om dit fatsoenlijk op te lossen? Er ligt nu een Soundblaster Audigy FX klaar, maar ik heb mijn twijfels. Enig advies?

PS. Dit is voor een kennis, ik ben al een tijdje niet actief met muziekproductie en vandaar niet helemaal up-to-date met de standaarden van nu. Ik snap dat het mengpaneel de DAC is, maar ik zie niet zo goed in hoeverre de volgende lijn (computer) het geluid nog omzet, en in hoeverre de geluidskaart daar een rol in speelt. Denk ook aan configuratieopties zoals 24-bit / 192Hz etc.....
 
Laatst gewijzigd:
Als het echt vr muziek maken is met de pc zou ik die soundblaster ook niet nemen!
Ik snap dat het mengpaneel de DAC is, maar ik zie niet zo goed in hoeverre de volgende lijn (computer) het geluid nog omzet, en in hoeverre de geluidskaart daar een rol in speelt.
de mengtafel is hier niet de DAC, dat is jouw geluidskaart


Het is de geluidskaart die het geluid omzet van analoog naar digitaal
De geluidskaart speelt de hoofdrol in dit verhaal, en dan hoofdzakelijk de driver(ASIO vr win, stabiel, lage latency) en de AD/DA converters

Ga eens een kijkje nemen bij volgende merken



ook presonus, RME, antilope, tascam, berhinger enz

OF je surft even naar sites van audio en muziek apparatuur en je bekijkt de audiointerfaces.

wat er ook nog is zijn mengtafel met een ingebouwde usb interface zoals deze


En deze kan multitracken dus elke input apart naar de pc

En je hebt er die gewoon stereo naar de pc sturen
 
@Kenneth Top, bedankt voor de uitgebreide toelichting! Ik vraag mij af of de kaarten de aansluitingen van het mengpaneel ondersteunen. Het is nu aangesloten met 3.5mm jack mengpaneel. Er zitten vast wel aansluitingen op het mengpaneel wat aan kan sluiten op een audio-interface... Ik kan weer verder in ieder geval. :)
 
Wel ik weet ovet welke mixer het gaat het gaan maar met het juiste type kabel kan dat zeker
 
Even van jullie kennis gebruik maken :)

In mijn zoektocht naar een "in the boxes" systeem is dit waar ik ondertussen ongeveer ben gekomen:

1698758135638.png
1698758157617.png

1698757982037.png

Meer uitleg op VST Hosts.


Alles loopt tusszn de verschillende toestellen over rtpMidi en Danté en eigenlijk werkt het systeem best goed. De eerste drie computers draaien Gig performer en mijn VSTi's en zijn dus voor mij de virtuele versie van 19" racks, de 4de is mijn mixer en VSTfx machine.

Om dingen niet moeilijker dan nodig te maken zou ik de groene box (FX en mixer) willen schrappen. Ik kan de FX perfect in de Gig performer chain achter de VSTi's hangen aangezien die toestellen toch tonnen aan CPU en geheugen over hebben. Aangezien er dan ook geen audio meer tussen de toestellen onderling moet verzonden worden kan ik per box een master output naar mijn behringer 1602 rackmixer sturen en zo samenvoegen. Enige echte voordeel dat ik nu nog voor het Danté netwerk kan bedenken is dat ik nu als ik zou willen heel gemakkelijk alle afzonderlijke kanalen naar een hardware mixer kan sturen (maar die heb ik (nog) niet :)

Met mijn ESI planet 22x Danté interface heb ik een verwaarloosbare latency op alle kanalen die heen en weer gaan en heb ik een zeer goede kwaliteit audio. Ik wil me natuurlijk ook niet verslechteren (is dat een woord?) en vrees dat de onboard geluidskaartjes van mijn Dell Optiplex 5060's kwalitatief niet aan het audioniveau gaan raken van de ESI :) Bijkomend probleem is dat de Dell computers low profile toestellen zijn dus een gewone insteekkaart past niet. Wat zijn mijn noden per computer: 1 master uit, 1 of 2 mic / line in. Ik heb zowel een PCI als een PCIE slot vrij per toestel.

Wat is jullie goede raad? merk / model / PCI / PCIE / USB / ....... of Danté houden? (Ik wil ook geen te zotte kosten doen, die interface heb ik al .....)
 
Back
Top