Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.268
Locatie
Grou
Bericht door een moderator:
- Mac platform thread. In deze thread al de vragen (en natuurlijk de antwoorden) over welke configuratie je mac systeem (dus ook ibook of powerbook en al de andere smaakjes van Appel) en de geluidskaart die je erin wilt hangen voor audio toepassingen.
- Let op: geen "os wars" of mac vs. pc discussie's in deze thread.
- Offtopic posts worden zonder verdere mededeling verwijderd.
 
Laatst gewijzigd:
powerbook g 4 1.33ghz met 756 mb ram
een lacie fw harddisk
novation remote audio waar ik al 4 weken op wacht :erm:
 
Origineel geplaatst door dj wb
powerbook g 4 1.33ghz met 756 mb ram
een lacie fw harddisk
novation remote audio waar ik al 4 weken op wacht :erm:

Bericht door een moderator:
Het gaat er dus om dat leden hier hun vragen omtrent computers en geluidskaarten kwijt kunnen. Onzinnige opmerkingen als deze dragen niet bij tot een lange houdbaarheid van deze service.
 
zijn er hier mensen die met een ibook werken 12" ben namelijk aan het zien voor een live setup.
Nu wilde ik me eens op het mac domein begeven.
waarom nu die ibook? Wel deze is klein zeer portable, de spects zien er ook redelijk goed uit en ja de prijs valt al bij al ook mee.

wat ik er mee ga doen eerst en vooral zou ik deze gebruiken voor finalscratch2 (niet synthforum gerelateerd dus) , in een later stadium messchine ableton live. kwa audio kaart zal ik het ff moeten stellen met deze box die bij finalscratch geleverd word maar deze ziet er niet slecht uit.
Heeft trouwens ook midi in out.

men oog is dus gevallen op die ibook 12" een powerbook is natuurlijk iets beter maar, gezien de kleine hardware verschillen althans als ik beiden zowat vergelijk en prijs verschil zie, ja dan is de keuze snel gemaakt.
De powerbook is uit aluminium en ibook uit polymeer (plastic soort dus) voelt die ibook robust aan kan hij tegen een stootje. zal dit alles strak lopen, wordt deze niet tewarm kortom is dit ding stabiel en fragiel genoeg om live mee op te treden
 
Gek hoe deze thread weinig of geen aandacht krijgt. Bij de PC versie van deze thread is het net omgekeerd.
Toch behoeft het geen uitleg dat de betere keuze - indien men over voldoende kapitaalkracht beschikt - nog steeds Apple blijft.
Indien ik morgen het geld mocht uitgeven ( jazeker, de haan is baas...als de hen van huis is) dan stond hier binnen 5 minuten een gloednieuwe G5 met 2 LCD's en een torentje Pro Tools convertors.
Zonder twijfel nog steeds het nec plus ultra van de DAW's
 
is het ook mogelijk 2 beeldschermen aan je powerbook te hangen ?

weet dat 1 mogelijk is via dvi maar zou je dmv een externe video kaart/doking station er meerdere aan kunnen hangen ?
 
Origineel geplaatst door dj wb
is het ook mogelijk 2 beeldschermen aan je powerbook te hangen ?

weet dat 1 mogelijk is via dvi maar zou je dmv een externe video kaart/doking station er meerdere aan kunnen hangen ?

Volgens mij kan er maar 1 xtra scherm aan .
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Toch behoeft het geen uitleg dat de betere keuze - indien men over voldoende kapitaalkracht beschikt - nog steeds Apple blijft.

Tip voor de minder kapitaalkrachtigen onder ons.
www.tweedehandsmac.nl
www.tweedehandsmac.be

En sKeLeTvM koop dan een 2e handsie en hou eens op met mekkeren verderst. :)

Mac lijkt duur maar als je goed nagaat dat je een totaaloplossing koopt valt het reuze mee.
Zoveel duurder is Mac helemaal niet namelijk.

En zover bekends is is er voor OSX nog nooit een virus geweest dus als je met je computer ongestoord wilt muzieken en internetten dan is een Mac een prima keuze om zonder zorgen te kunnen gebruiken.
 
Wie weet wat voor kabel ik nodig heb om een Iomega JazDrive aan een G4 Powerbook te hangen ?
Scsi naar ?
Tis om samples uit te wisselen met de MPC2000 ...
Dus als deze thread naar de sampler afdeling moet .. sorry Mods .
 
Origineel geplaatst door dextah
Wie weet wat voor kabel ik nodig heb om een Iomega JazDrive aan een G4 Powerbook te hangen ?
Scsi naar ?
Tis om samples uit te wisselen met de MPC2000 ...
Dus als deze thread naar de sampler afdeling moet .. sorry Mods .

Volgens mij heb je hier usb naar scsi converters voor (van belkin...?)...ik zag een threat waar iemand er hier een te koop aan bood
 
Het enige probleem vind ik bij een powerbook is de investering die je moet doen om er een geluidskaart aan te hangen. Ik heb een oudje, g3/400, waar ik wat simple audio toepassingen mee wil doen (opnemen dus..) en wil maar weinig investeren. Usb is geen optie om dat aan de twee usb poorten mijn midi interfaces hangen....dus dan kom je snel bij pcmcia terecht...en dat is duur.
 
Ik heb de Hamerfall Pcmcia + MultiFace en dat is echt eeen aanrader in combi met een Powerbook .
Kwam op de Iomega site dit tegen : PowerBook Users—you will need a special PowerBook cable (which you may already have) or a Jaz® 50HD to 30HD cable.
Nou .. maar eens op zoek gaan dan .
 
Origineel geplaatst door dextah
Ik heb de Hamerfall Pcmcia + MultiFace en dat is echt eeen aanrader in combi met een Powerbook .
Kwam op de Iomega site dit tegen : PowerBook Users—you will need a special PowerBook cable (which you may already have) or a Jaz® 50HD to 30HD cable.
Nou .. maar eens op zoek gaan dan .

50HD to 30HD cable: volgens mij zijn dit standaard scsi kabels. Wat je bij een mac nodig heb, een mac met scsi, is zo'n verloop ding. De platte ' stekker' van scsi is dan in een soort vierkant...
(check link: http://catalog.belkin.com/IWCatProd...nt_Id=&Section_Id=23&pcount=&Product_Id=15924)

Maar de nieuwe powerbooks hebben volgens mij geen scsi en dus heb je een adapter nodig.
Check ook even deze link over scsi - usb adapters: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=29912
 
Origineel geplaatst door dextah
Ik heb de Hamerfall Pcmcia + MultiFace en dat is echt eeen aanrader in combi met een Powerbook .

Ik geef geen platen uit en maak muziek gewoon voor de lol en kan die 1000 euro niet missen voor een geluidskaart...zat eerder aan een digigram te denken, maar die zijn ook 250 euro tweedehands...vind ik nog steeds een hoop geld.
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
Usb is geen optie om dat aan de twee usb poorten mijn midi interfaces hangen....dus dan kom je snel bij pcmcia terecht...en dat is duur.
PCMCIA-USB adapter kaartje erin en je hebt 2 tot 4 extra usb poorten! ik heb er mijn emagic a62m en midi controller keyboard aanhangen en dat werkt zonder problemen.
 
dilemma

dilemma

ik gebruik momenteel een AMD athlon 1300 met 1024mb geheugen, maar hij doet heel vreemd de laatste tijd en loopt alles behalve stabiel...
De processor is ook niet krachtig genoeg (sound hakkelt soms)
Nu wil ik me eindelijk eens iets heel degelijk kopen waar ik echt op kan steunen en die een tijdje zal meegaan en nu was ik aan het denken aan een mac G5 2*1.8GHz

Mijn redenering om een mac te kopen zou zijn dat deze heel krachtig zijn en tenminste iets meer waardevast.
Ok het zou wennen zijn in het begin, maar ben bereid om te leren...

Wat zouden jullie me aanraden? gewoon een nieuwe processor in mijn amd steken en zo maar doordoen of zou ik eindelijk de knoop doorhakken en voor mac gaan?

meningen zijn zeer welkom!!
 
Op zich al een opmerkelijk draadje dunkt mij...

Ik maak even van de gelegenheid gebruik om het volgende in de groep te gooien:

Ik werk alweer een dikke anderhalf jaar met een PB12" in combi met een EMI 2/6
USB en nooit problemen gehad, maar ik wil hoger in kwaliteit gaan.

Nu zie ik de laatste tijd al diverse Fire-Wire varianten de revue paseren, en wil graag
terzijnetijd een goede Fire-Wire versie gaan kopen.

eisen:
2 tot 4 in-analoog, en 4 tot 8 uit-analoog.
digitaal in en uit.
Hele goede A/D en D/A converters, maar dan ook hele goede!

Ik kan natuurlijk op sites gaan zitten kijken, maar even vanuit de praktijk graag.
Prijs, tja..maximaal E 500,- a E 600,-
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top