Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door mikemix

Hele goede A/D en D/A converters, maar dan ook hele goede!

maximaal E 500,- a E 600,-
da s zoals 'ik wil een 300pk auto maar slechts 5000€ uitgeven hé'...

M-audio firewire 410 zit in jou categorie qua aantal I/O's. maar kijk toch gewoon ff wat Thomaan ofzo in huis heeft, krijg je meteen een goed overzicht. 't is veel nuttiger om specifieke vragen over die of die interface te stellen hé
 
Origineel geplaatst door divi
da s zoals 'ik wil een 300pk auto maar slechts 5000€ uitgeven hé'...
/B]


Nooit van chiptunen gehoord zeker...8o)

Je hebt gelijk, misschien moet ik m anders stellen,
maar wat mij boeit is hoe een bepaalde interface
zich in de praktijk weet te etaleren.
 
Hallo daar,

Ik gebruik zelf een Powerbook 15 inch met idd een FireWire 410 geluidskaart.
De kaart gebruik ik puur om vannuit mn digitale mixer meteen op te nemen in mn mac, en de analoge uitgangen heb ik aangesloten op een kleine mixer voor mn nieuwe, kleinere live setup.
(geen halve studio meer meeslepen dus).

Ik moet zeggen dat ik in t begin wat problemen had met de configuratie, maar nu alles loopt, loopt het ook fantastisch...

Over de geluidskwaliteit ben ik zeer tevreden (meteen vanuit m'n mixer op 24 bit, uiteindelijk naar Ableton...), maar ook "analoge" bronnen klinken zeer goed.

Al met al wat mij betreft dus een aanrader.
=)
 
Mijn ervaringen met Macs gaan terug naar 1987. Ik werk zelf in een drukkerij als systeembeheerder en ben eigenlijk vanaf 1987 al nooit echt gechameerd geweest van het systeem Apple Mac. Dit kwam natuurlijk mede omdat ik zelf uit de Commodore-stal kwam. De prijs-presatie-verhouding viel altijd zwaar tegen voor het merk Apple. Alle operatingsystems van Apple t/m OSX 10.1 waren gewoonweg onstabiel. Ik ben pas echt met MacOSX gaan werken sinds versie 10.2. Vanaf dat moment was ik eigenlijk helemaal verkocht. Ik heb van m'n werk nu de oude afgedankte G4 Quicksilver 867 kunnen overnemen en gebruik die nu thuis voor muziek enzo. En ik moet zeggen dat sinds ik er 10.3 op het staan ik eigenlijk helemaal geen PC meer zou willen hebben als het op audio aan komt. Ableton Live 4.0.3 werkt als een zonnetje, VST & AudioUnits zoals Novation V-Station en Korg Legacy draaien echt goed en zonder hoorbare latency vanaf m'n externe Yamaha Rm1x sequencer. Dit heb ik nog nooit met een PC mogen meemaken. De response vanaf het moment dat je op een key drukt is gewoon direct en zonder vertraging. Apple's audiosysteem CoreAudio is echt goed geschreven. Moet je nagaan dat ik nu al tevreden ben met een G4 op 867 Mhz. Moet je bedenken wat jij uit een Dual G5 kunt krijgen... Het gekloot onder Windows met Asio enzo is voor mij gelukkig verleden tijd. Ik had nooit kunnen denk dat ik thuis zelf op een Mac zou gaan werken maar het is er dan toch echt van gekomen. Voor mij geen Windows meer.

Ook ben ik langzaam voor mijn andere hobby nl. VJ'en, aan het overstappen naar Mac. Altijd met VisualJockey en Resolume gewerkt maar sinds dat ik met de demoversie van Modul8 heb gespeeld staat voor mij al vast dat ik ga sparen voor een mooie iBook of Powerbook voor live gebruik.

Oh ja, het internet is onder OSX ook geen enge poel van virussen en spyware meer. Dat is altijd leuk meegenomen toch. Vooral als je met je PC zowel op internet gaat en 'm gebruikt om muziek te produceren... Ik denk dat een hoop problemen met PC's onstaan omdat ze niet voldoende beveiligd zijn en mensen er dan gewoon het internet mee op gaan... en het dan raar vinden dat hun PC de laatste tijd zo raar doet.

Natuurlijk heb ik ook problemen gehad met m'n G4 en zelfs hier op het werk met een Dual G5 maar die problemen hadden echt te maken met slecht geheugen van verkeerde merken enzo. In het begin heb ik toen lopen vloeken en tieren maar uiteindelijk op zoek gegaan naar het juiste type/merk geheugen en sindsdien nooit meer een kernal-panic of andere vastlopers gehad.
 
Welnu, tot nu toe heb ik lekker meegelult in het PC draadje, maar dat is wel zo'n beetje afgelopen, want ik heb mijn gretige klauwtjes op een DP 2.0 met 23" TFT weten te leggen.
/patsmodus

Ik heb 2Gb extra geheugen besteld, Logic 7 is onderweg en zodra ik weer enigzins geld heb scoor ik er een Logic Control bij. :D

Binnenkort dus mijn ervaringen met DP G5, Logic en Motu 828MK2. Ben benieuwd, overstappen naar Logic zal niet meevallen na 10 jaar Cubase...
 
Zal ik ook eens doen een keer DP proberen , heb er veel over gelezen.
Gebruik nu Logic en Protools maar DP in combinatie met MOTU hardware wie weet.
 
Logic kwam vandaag al binnen, lekker snel! Motu in de G5 geprikt, installeren was echt moeiteloos, geen gezeik met opnieuw opstarten en allerlei rare Windows fratsen. Hetzelfde gold voor Logic en na de installatie van de AMT8 (wel een restart nodig overigens) ben ik nu aan het verdwalen in het grote enge Logic bos! :D

Damned, dit gaat wel even wennen worden... Maar wat werkt die G5 icm de Motu godsallejezus soepel. Met CoreAudio trek ik de latency moeiteloos veel lager dan op de pc, dat is het eerste wat opvalt. En gewoon een stel SpaceDesigners opentrekken op channelinserts zonder dat deze machine een krimp geeft. Geil!
 
Is de nieuwe mac mini een beetje geschikt voor muziekproductie? Mac bevalt me op zich wel, en dit is netuurlijk voor mac errug goedkoop. Maar 't is een G4 met maar één firewire400 poort. Meer een leuke apple voor 'er bij', en te snel verouderd om serieus te gaan gebruiken voor muziek?
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Is de nieuwe mac mini een beetje geschikt voor muziekproductie? Mac bevalt me op zich wel, en dit is netuurlijk voor mac errug goedkoop. Maar 't is een G4 met maar één firewire400 poort. Meer een leuke apple voor 'er bij', en te snel verouderd om serieus te gaan gebruiken voor muziek?

Aan de specs te zien makkelijk!
Mijn Powerbook doet met minder en doet alles wat ie moet doen.
Ik vind het een snoepie, vind m wel geinig en lekker klein voor erbij!
 
mini-mac

mini-mac

hehe! wat cool!

ze blijven het toch doen, met gave bakkies komen aanzetten...

qua produceren, externe interface erbij en gaan met die banaan! no problemo.
mijn powerbook is iets sneller, 1.5GHz maar dat zal het verschil niet maken.
 

Attachments

  • handstn20050111.jpg
    handstn20050111.jpg
    2 KB · Bekeken: 90
Psesies,

draadloze muis en toetsenbord (bluetooth) en je hebt ook nog eens 2 usb poorten over voor allerhande muziekdingetjes. :)

Ja toch, niet dan?
 
Tja, je kan lullen wat je wil, maar ze flikken het toch weer.
Deze is echt gaaf voor erbij.
16 cm in het vierkant en 5cm dik, wouw!
 

Attachments

  • mac_mini.jpg
    mac_mini.jpg
    37,3 KB · Bekeken: 89
Origineel geplaatst door mono-poly
1 firewire port niet genoeg? :confused:
Ik vind hem super die minimac!

Precies, vaak als je een Fire-wire rand apparaat aansluit zit er 9 van de 10 keer
een dubbele stekker aansluiting waardoor je de boel kan doorlussen.
 
ik vind m super!! spontaan verliefd geworden op het nieuwe appeltje (16.5*16.5*5cm!)
zou ie geschikt zijn om protools LE of andere zware sequencer met minimale latency op te draaien?
 
Heb 'm net besteld, ik was op zoek naar een vervanger voor de PC in de studio, met deze prijs was de keus bijzonder makkelijk. Duurt alleen nog 3 weken voor ie er is heb ik begrepen :(

Nu nog even shoppen voor een firewire kaart, heb begrepen dat de M-Audio 1814 wel wat is voor zijn centen. Eigenlijk zoek ik een unit met alleen maar ADAT in en uit er op, iemand nog ID-en?
 
Origineel geplaatst door Roel
ik vind m super!! spontaan verliefd geworden op het nieuwe appeltje (16.5*16.5*5cm!)
zou ie geschikt zijn om protools LE of andere zware sequencer met minimale latency op te draaien?
Ik zou zeggen van niet. De prijs mag dan wel aantrekkelijk zijn maar wil je fatsoenlijk met OSX kunnen werken dan is 1Gb geheugen wel veel interessanter. Maar dan dat kost je +422€.
Sterker nog als je er alle fratsen incluis airport enzo bijneemt dan ben je bij de applestore 1500+€ kwijt.
Koop dan een 2e hands G5 (DP) of zo. Dat is tenminste een echte mac. En die levert wel de CPU kracht die je nodig hebt plus mogelijke uitbreidingsslots voor Powercore, UAD kaarten.

Om even duidelijk te zijn. Ik vind die mini mac helemaal niets. Je gaat geen computer kopen die uitgerust is met onderdelen die 4 jaar oud zijn. Die is binnen 2 jaar weer te sloom en moet je weer een nieuwe bak kopen. En ook nog eens totaal ongeschikt voor muziek tenzij je er alleen midi uit wilt halen en je mastermix mee wilt opnemen.
 
Wat een BULLSHIT verhaal kom je mee fuse.
Nu ga je iets nieuws met garantie vergelijken met iets wat GEBRUIKT is.
En vervolgens doe je ook nog is of je er geen fuck mee kan draaien.
Dit is echt het domste wat ik ooit heb je horen komen zeg. :stupid
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top