Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik baseer m'n oordeel mede op de test die vandaag op t.net stond. Iemand van ARS technica had zo'n ding geprobeerd en hij zou net ietsje minder snel dan een ibook G4 zijn.
En sorry hoor, maar wil je een paar softsynths gebruiken dan krijgt het beestje het dan al verdraaide moeilijk. Een 1.4Ghz CPU lijkt snel, maar wel met een flink gedownside FSB van 'maar' 166Mhz.
En dan wil jij aan Roel met droge ogen zeggen dat hij er rustig PT LT op kan draaien?

En dan van die oude onderdelen. Hoe oud is de desktop G4 nu zo'n beetje? Meer dan 4 jaar zelfs maar toch gebruiken ze die onderdelen nu nog in nieuwe computers. Maar deze versie is gewoon te licht om gebruiken voor muziek. Laat staan het grafisch geweld van OSX 10.4 wat hij never nooit niet aan kan.

Dus het lijkt wel een bullshit verhaal maar als je echt verstand van computer hebt dan kijk je door dat marketinggeblaat heen. :)
 
Ik draai zat spullen zonder problemen op een ibook van 600mhz met os 10.3.
Dus ik ga er nog steeds van uit dat het bullshit is.
En je blijf wel altijd weer uit de hoogte doen zeg als het over computers gaat.

Die laatste opmerking zegt mij weer genoeg over je altitude.
Hoe jij denk over je zelf en andere mensen. :kont:


Wat specs

Vanaf 1 Gig kan het zeker wel zelfs 800mhz denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
Ben een tervreden gebruiker van een dual 1.42 G4 + 20"inch apple movie screen + Motu 24i/o + logic pro 6.......

Gebruik de geluids kaart ook om tracks van jong talent af te mixen loopt allemaal vlekkenloos......24out tegelijk!!!
 
Fuse je lult uit je gefrustreerde PC nek.
Echt in 1 woord gelul!
En ga hieronder niet met dat vingertje in de lucht spreken,
want je weet echt maar ook echt niet wat je zegt.

Ik heb hier een Imacje 266mhz staan met 160 jawel 160mb intern,
OSX 10.3.7 draait er stabiel op!
Sterker nog er draaien zelfs nog programma's stabiel op.

Ik denk dat je oud begint te worden, dan worden sommige mensen
levensmoe en PC-gefrustreerd.

Enneu...jij zegt ook altijd alles, dus des Theo's, is het ook maar eens gezegd.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Wat een BULLSHIT verhaal kom je mee fuse.
Nu ga je iets nieuws met garantie vergelijken met iets wat GEBRUIKT is.
En vervolgens doe je ook nog is of je er geen fuck mee kan draaien.
Dit is echt het domste wat ik ooit heb je horen komen zeg. :stupid

de g4 IS gewoon verouderd. 167-MHz systeembus...
je zit gewoon tegen een bottleneck. niet zo bij een g5 die overigens met oog op de toekomst is gebouwd (64 bit).
in dit geval ben je echt wel beter af met een 2dehands g5 dan met een nieuwe mini, denk ik. als power belangrijk is tenminste, en flexibiltiteit. gewoon internetten en mailen, daar is de mini perfect voor. meer ook hoor, maar verwacht er gewoon niet téveel van. voor de prijs ben je goed gesteld natuuurlijk.
 
Ja maar een 2e hands is zoals ik gezegd heb niet nieuw.
En natuurlijk is een G5 weer beter dat zal met de G6 toch ook wel zo zijn?
Maar ik vind het bullshit dat je met een minimac alleen maar een beetje kan surfen en dvds kijken.
Je kan wel zeker een sequencer paket draaien en hd recorden en plugg ins draaien.
Ok niet zo veel als een G5 maar dat heb ik nooit beweerd.
 
Ik vind 'm erg geil en er is nu geen bestaansrecht meer voor mijn pc. Deze ga ik binnenkort wel kopen. Echter, ik zou 'm niet kopen voor muziekproductie. Niet dat het niet kan op zo'n ding, want hij heeft juice zat om een beetje op te prutsen, maar daar gebruik ik mijn DP G5 wel voor :D

Ram moet je nooit kopen bij Apple. Gewoon zelf een reepje er in proppen. Een knap reepje 1GB PC2700 kost 200 euri. Dat scheelt je gelijk 200 ballen.

Overigens kom ie leuk geconfigureerd met wat opties al snel op 900+ en met monitor zit je dan al snel in de buurt van de instapprijzen van de imac. Die ook erg fijn is, en wat mij betreft een beter uitgangspunt is voor muziek. Die G5 is toch wel een flink verschil.

Overigens zal OSX nog heel lang heel soepel draaien op dit beestje, dat gaat helemaal goedkomen. Het is juist zo leuk dat die Macjes wat dat betreft een veel langere levensduur hebben dan pctjes, waarbij je bij aanschaf van een nieuwe windows versie al snel naar nieuwe hardware wordt gejaagd.

Ik ben voor. Helemaal te gek. Wat een lief dingetje...
 
On topic plz?

Graag zou ik met MAC gebruikers in dit topic willen bomen over het gebruik van firewire audio units icm Apple hardware.

Als ik zo kijk naar de antwoorden weet ik weer waarom een bepaald persoon in mijn negeerlijstje zit. Waarom komen gefrustreerde PC gebruikers nou weer hier in dit topic braten over spullen die ze nooit aangeraakt (kunnen) hebben, ik lees toch echt Mac: specificatie thread + geluidskaarten
 
Wijs...

Mijn 828mk2 draait iig allejezus strak op mijn G5. Lagere latency's zonder zuchten dan ik op mijn dikke pc voor elkaar kreeg. En de klank is nog steeds toppijoppi...

Voor op de lange termijn, ik zit namekijk vreselijk op zwart zaad, ga ik er nog een ADDA aanhangen. ADA8000 of misschien iets knappers. Dan zou ik netjes 8 i/o er bij krijgen en dan ben ik het mannetje.

Ik heb de hogere samplerates opgegeven na wat interessant leeswerk hier en daar. Veel pro jongens hoor ik toch over de voorkeur voor betere convertors op 44.1 of 48 dan de huis tuin en keuken convertors op hogere samplerates. En daar vind ik wel wat voor te zeggen. Ik werk gewoon weer op max 48, maar natuurlijk wel op 24 bitjes, scheelt ook weer flink in performance...
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Die laatste opmerking zegt mij weer genoeg over je altitude.
Denk iets van 4m boven zeenivo. Hoezo?

Hoe jij denk over je zelf en andere mensen. :kont:
Iedereen is gelijk.

Origineel geplaatst door mikemix
Fuse je lult uit je gefrustreerde PC nek.
Dit is een 100% Mac draad. En ik werk al met Apple's sinds de Apple II.

Ik denk dat je oud begint te worden, dan worden sommige mensen
levensmoe en PC-gefrustreerd.
Ik hoop dat jullie allemaal en ikzelf heel erg oud worden. :)


Wat wel weer zo typisch is dat er weer een nieuw model Mac uitkomt en de Mac jehova's roepen weer driewerf hoera. En oh wee er maar iemand het gore lef heeft om daar tegenin te gaan is ineens een anti-crist?
Maar het lieve machientje is voor beginners bedoeld. En dus niet bedoeld om Logic 7 op te draaien. Ook al zijn die pluggo's allemaal geoptimaliseerd voor de PPC CPU's.
En ik zou het werkelijk waar zonde vinden als iemand hier van z'n zuurverdiende centjes zo'n ding koopt en erachter komt dat hij/zij helemaal niet kan wat hij/zij ervan verwachtte.
 
Bericht door een moderator:
Genoeg geflamed; vanaf heden weer on topic, mag ik u bidden?
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar het lieve machientje is voor beginners bedoeld. En dus niet bedoeld om Logic 7 op te draaien. Ook al zijn die pluggo's allemaal geoptimaliseerd voor de PPC CPU's.
En ik zou het werkelijk waar zonde vinden als iemand hier van z'n zuurverdiende centjes zo'n ding koopt en erachter komt dat hij/zij helemaal niet kan wat hij/zij ervan verwachtte.

kijk! dat wilde ik weten! want het leek me zeker een interessant machientje... maar niet voor audio uiteindelijk...
o mini-G5, waar zijt gij ?
 
Technical Specifications for Logic Pro 7
System Requirements
Macintosh computer with PowerPC G4 or faster processor (G5 or dual G4 processors recommended)
PowerPC G5 and Gigabit Ethernet connectivity for Logic Node applications
Mac OS X v10.3 or later
512 MB of RAM
DVD drive for software installation
Available USB port for XSKey (copy protection)
Low-latency multi-I/O audio hardware and MIDI interface recommended
4GB of available hard drive space


Dussssssss
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Technical Specifications for Logic Pro 7
System Requirements
Macintosh computer with PowerPC G4 or faster processor (G5 or dual G4 processors recommended)
PowerPC G5 and Gigabit Ethernet connectivity for Logic Node applications
Mac OS X v10.3 or later
512 MB of RAM
DVD drive for software installation
Available USB port for XSKey (copy protection)
Low-latency multi-I/O audio hardware and MIDI interface recommended
4GB of available hard drive space


Dussssssss

dus recommended: g5 or dual g4.
dat je logic kan draaien op die mini betwijfel ik niet. maar met het oog op de toekomst vind ik de suggestie van n0_key interessanter: de goedkoopste imac kost idd niet zoveel méér dan de mini g4 + scherm + muis + toetsenbord. dan heb je wél een g5. en kan je met dezelfde machine nog wat langer verder. toch zeker geschikter om muziek mee te maken op de lange duur?
 
Mijn overwegingen voor de mini waren:

1. hij is klein en dus zeer mobiel: qua mac kom je dan eerder bij een Ibook of Powerbook uit.
2. qua performance draai ik niet 1001 dingen, recorden met 8 sporen digitaal voldoet bij mij al.
3. de TFT maat kan ik zelf bepalen
4.de prijs is bovenal zeer aantrekkelijk, wanneer je een 2e hands g4power pc of imac koopt ben je (nu nog) meer kwijt. Met mijn combi betaal ik max 750 euro voor een minimac. de Goedkoopste imac G5 is dan nog steeds 550 euro duurder.

Ik kon al prima uit de voeten met de G3 PPC en verwacht dat de G4 ook voldoet. Voor deze nieuwprijs kan ik geen buil vallen lijkt me :)
 
Die mini mac niet voor muziek???

Cynthia!!!
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=435943&t=2962#post435943

MacntheBox.jpg

Wat een vrouw!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top