Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mijn MBP loopt soms tegen of gaat over de 80 graden (!)
Ik merk geen gekke dingen (buiten het feit dat dit heet aanvoelt).
Performance staat op hoog, anderen ook deze ervaring?
 

Attachments

  • macbook.jpg
    macbook.jpg
    57,1 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door mikemix
Mijn MBP loopt soms tegen of gaat over de 80 graden (!)
Ik merk geen gekke dingen (buiten het feit dat dit heet aanvoelt).
Performance staat op hoog, anderen ook deze ervaring?

Mijn Macbook wordt soms ook 76C als ik hem heel zwaar belast (langere tijd 100% cpu). Hij schakelt dan ook terug van 2.0GHz naar 1.83Ghz, waarschijnlijk om te voorkomen dat hij in de brand vliegt ;) Ik haal alleen bij normaal gebruik nooit lang achter elkaar 100% CPU belasting.

Ik heb verder ook geen gekke dingen met m'n Mac, ik heb een keer gezocht naar die temperaturen maar die zijn normaal (het is ook een heel kleine behuizing waar het allemaal in zit). M'n Macbook is bij normaal gebruik rond de 50C graden.

Groeten,

Druid
 
ik las op een forum de uitslag van de vergelijking tussen de algemene prestaties van windows op diverse laptops. het interessante was dat (volgens de uitgevoerde benchmarks) de uitslag was dat windows het "beste" draait op een macbook pro. ik vond dat wel interessant. heeft iemand al ervaring met het draaien van audio-applicaties onder windows op een Mac? heeft iemand de beschikking over een mac-book pro met daarop ook windows? ik zou het wel interessant vinden om wat vergelijkingen uit te voeren. ableton live met een aantal plug-ins zowel onder OS-x als onder windows draaien en dan kijken naar de systeem belasting.

ben erg benieuwd!
 
Origineel geplaatst door divi
kan je eindelijk 7000 reaktor patches tegelijk draaien :D

Het zal tijd worden ook!!!








;)
 
hebben de MPB-users hier ook soms last van een serie OSX-'ponggeluidjes' uit de build-in speakers wanneer je computer bijvoobeeld in slaapstand valt, of wanneer de batterij vol is?
Ik heb het de laatste tijd dat hij van die 'error'-geluidjes geeft, zonder rede, zeg maar...
 
Wilde middels deze post eerst nog even iedereen bedanken voor alle informatie uit het MAC topic welke ik had gestart. Topic was uiteindelijk gesloten voordat ik het had uitgelezen, dus kon ik er niets meer toevoegen.

Ik twijfelde tussen een PC of een MAC. Uiteindelijk heb ik een MAC PRO 2 x Dual 2,66 met 2 GB RAM gekocht. Gisteren binnnengekregen en ben een blij (en arm) mens moet ik toegeven.

Ik hoopte dat mijn audiophile 2496 kaartje (welke nog in de pc zat) er wel inpaste, maar dat lukte me niet.
Ik zoek dus een nieuwe geluidskaart. Hardwaresynths gebruik ik niet en ben dat voorlopig ook niet van plan te gebruiken, dus een interne volstaat wel, niet waar?

Ik gebruik Logic Express en in feite puur de EXS24, waarschijnlijk dan wel 10 per project, maar goed.

Heb het topic doorgezocht naar bruikbare info, heb wel wat gevonden, maar niet wat ik zoek.

even kort op een rijtje:

Audiokaart voor de MAC (Logic Express):
- intern
- max 300, liever minder

ps. hoe heet zo'n kaart voor de MAC? PCI/PCX? (beetje domme vraag waarschijnlijk, maar goed)
 
Gefeliciteerd!

Maar wat is er tegen op een firewire geluidskaart? Ben je oook wat flexibeler lijkt me.
 
Origineel geplaatst door AOR


Ik twijfelde tussen een PC of een MAC. Uiteindelijk heb ik een MAC PRO 2 x Dual 2,66 met 2 GB RAM gekocht. Gisteren binnnengekregen en ben een blij (en arm) mens moet ik toegeven.


Audiokaart voor de MAC (Logic Express):
- intern
- max 300, liever minder

ps. hoe heet zo'n kaart voor de MAC? PCI/PCX? (beetje domme vraag waarschijnlijk, maar goed)

gefeliciiteerd met je aanschaf dat je jaren lang plezier aan mag beleven


wat je bedoeld is pci express ;)

en wat ik me ook af vraag is waarom 300,- ? voor 500,- heb je een goeie motu 828 mk2 firewire (dus niet intern)

en weet je zeker dat het bij plugins blijft?

ga je in de toekomst geen outboard gear aanschaffen zoals bijvoorbeeld een preamp of een mooie fx bak

het voordeel van extern is dat je meer slots in je kast vrijhoud
je de interface overal kan gebruiken
plus je kan er gelijk bij als dat nodig is (hoeft niet onder je bureau te kruipen)
 
Voordeel bij extern is dat de interface los van bewegende storende componenten (brom, ruis, etc)is.
En mocht je ooit voor een MacBook gaan dan hang je die er ook zo aan.
 
Bedankt voor jullie reacties:

2 The Q: hier heb ik zeker niets op tegen, maar ik dacht dat ze wat duurder waren, vandaar. Als jij mij een goeie weet te noemen voor onder de 300 E ?

2 Champ: Waarom geen 500 E? heheheh, heb net in de afgelopen 2 dagen bijna 3000 E aan audio uitgegeven en de knip is nu echt leeg. :D Woon ook nog eens niet alleen. ;)

Ik was in de veronderstelling dat een interne kaart minder duur zou zijn als een externe. Ik weet dat ik in de nabije toekomst van 2 jaar geen randhardware ga kopen, geen fx bak, geen synth. Produceer nu al 10 jaar met puur software en dat bevalt me prima. Heb voorlopig ook geen liveambities, dus vooralsnog vind ik het prima zo.

2 Mikemix: Die brom is inderdaad wel een nadeel, maar goed.

Iedereen bedankt ! Als jullie mij een fatsoenlijke (zonder poespas) externe geluidskaart voor de MAC weten aan te raden, ik houd mij aanbevolen. En nogmaals: echt ONDER de 300 E. Anders wordt het een interne. :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top