Review: ESI QuantaFire 610

al meer info?
 
QuataFire 610 v1.15 driver and firmware update 01-July-2004

This update adds the following main new features:
- hardware mixing and monitoring support added
- direct input monitoring
- improved Windows XP driver performance
- new improved Control Panel application for Windows XP
- Mac OS X 10.3.4 compatibility added with new firmware


KNOWN ISSUES
- after the firmware update, the MIDI I/O ports 1 and 2 will be
swapped, i.e. if you playback via MIDI port 1 in your MIDI software,
the signal is sent out through MIDI port 2 of the hardware
- the sample and bitrate under Mac OS X is 24bit 48kHz fixed
- the second MIDI I/O port is not supported under Mac OS X at the
moment
- you cannot update the firmware of QuataFire 610 under Mac OS X, this
needs to be done on a Windows XP system
 

Attachments

  • quatafire.jpg
    quatafire.jpg
    34,4 KB · Bekeken: 134
werken de nieuwe drivers ook zoals ze moeten? stabiel, lage latency? direct monitoring?
 
Vandaag Sonar 3 binnen, even test gedaan op latency

4 msec bij 16/44,1
1,8 msec bij 24/96

(P-IV 2,8 / 512 ram / pc nog niet getuned)
 
Ik heb de quatafire nu ook aangeschaft. Ik ben echter nog een beetje in dubio of ik hem nu beter of minder als mijn indigoDJ vindt klinken. Dit omdat de quatafire een aantoonbaar minder subspectrum ten gehore geeft vergeleken met de indigo.

Probleem is dus dt ik niet kan identificeren of dit nu beter is of niet, de quatafire slurpt ook meer cpu dan de Indigo maar dat is in principe logisch


Zijn er nog meer userervaringen?
 
Origineel geplaatst door Boost303
Ik heb de quatafire nu ook aangeschaft. Ik ben echter nog een beetje in dubio of ik hem nu beter of minder als mijn indigoDJ vindt klinken. Dit omdat de quatafire een aantoonbaar minder subspectrum ten gehore geeft vergeleken met de indigo.

Probleem is dus dt ik niet kan identificeren of dit nu beter is of niet, de quatafire slurpt ook meer cpu dan de Indigo maar dat is in principe logisch


Zijn er nog meer userervaringen?


kan je niet ff meten wat de freq.response is? met dat ene freeware proggie
 
nog een vraagje voor de quatafire bezitters: ik zag net pas dat ie eigenlijk vnl tulp ipv jack aansluitingen heeft.... op zich vinnik het wel een prettig idee om gebalanceerde jack-kabels te kunnen gebruiken, ivm brom/ruis enzo, hebben jullie hier geen last van met de quatafire?
 
hebben jullie hier geen last van met de quatafire?
Nee, niet hoorbaar, meten kan ik het niet. Ik moet wel zeggen dat die tulp in- en uitgangen allemaal rechtstreeks naar mijn Mackie LM-3204 gaan, en deze staat er naast. De lengte van deze kabels is ongeveer 30 tot 50 cm.
 
ik zit erover te denken om deze kaart te kopen. iemand ervaring met mac osX en deze kaart?
 
quadafire 610 en Ablleton Live!

quadafire 610 en Ablleton Live!

hoi hoi all...

ik ben sinds kort gelukkige bezitter van een laptop en wil graag Live hierop draaien..

maar uitereaard heb ik ook een audio in/out nodig ... zat eerst te denken aan de INDIGO DJ, maar aangezien ik ook MIDI wil toepassen, heb ik gekozen voor de ESI Quadafire 610...

her en der lees is ik dat best ok ding is... maar wil graag ervaringen horen van ander, in combinatie met LIVE!
en vooral.. hoe hebben jullie de boel aan elkaar gehangen, welke drivers,... welke instellingen..
want vind de duidelijkheid hoe je een en ander moet routen te wensen overlaten..
dusver vind ik het echt een crime om iets simpels als me koptelefoon toe te wijzen, om daar me cue op te pre-listing doen... ofwel.. lukt me gewoon nog niet :S

duss suggestie, meningen, tips.. van harte welkom!!


Richard
 
Origineel geplaatst door Boost303
Ik gebruik de esi610 in combi met live

Werkt fantastisch klinkt strak en goed

Qua koptelefoon is t gewoon een kwestie van 2 van de 10 outputs naar je koptelefoon routen

ja leuk, maar hoe route ik 2 van de 10 outputs naar de koptelefoon :S..
want daar is bar weinig van terug te vinden hoe en wat...
ergens een voorbeeld van routing te vinden op internet.. een How To oid zou ideaal zijn :D
 
Origineel geplaatst door Boost303
bijv op een stereospoor van je mixer (of 2 monokanalen maar dan met panning) inprikken en je koptelefoon in de mixer stoppen

:S dacht dat gewoon via de koptelefoon aansluiting ging op de 610 zelf
 
Back
Top