PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik zal voor een veel goedkopere kast gaan, en daarnaast een goede krachtige voeding gaan!!!
 
aandachtspunten van iemand die de balle verstand heeft van pc's:

- intel vs AMD, welke processor presteert beter wanneer audio software wordt gebruikt
- cooler, is deze stil genoeg gezien de prijs kwaliteit verhouding.
- dikke videokaart gaat ook resources opeisen.
- firewire en usb chips zijn van belang, voor usb is het iig texas instruments of NEC. Firewire geen idee. Op de site van RME staat de chipset die wordt aanbevolen in het algemeen
 
Oke qua voeding weet ik dus niet zoveel.
Wat doet een krachtige voeding precies?

Het is niet zo dat ik er echt niks van weet.
Qua videokaart heb ik gewoon iets heel simpels aangezien ik hem alleen voor muziek gebruik en niks met gamen doe.
De koeler is ook wel goed.. hij hoeft voor mij niet perse muis stil te zijn.
Usb zit er al bij.
Firewire koop ik nog een Belking kaart voor met TI.
 
je zou voor de bootup/windows een ssd kunnen gebruiken en de western digital voor samples enzo


+1 :okdan:

Hoewel je voor je systeem niet echt een SSD nodig hebt (=natuurlijk wel heel snel, maar ook flink duur), zou ik in ieder geval voor 2 schijven gaan. 1 voor sys en progs, 1 voor recordings en samples.

Zelf heb ik 3 HDD's. 1 voor sys, 1 voor recordings, 1 voor samples.
 
Oke qua voeding weet ik dus niet zoveel.
Wat doet een krachtige voeding precies?
De voeding levert het vermogen om alle onderdelen van je pc goed te laten werken. Een moderne multicore processor vraagt veel meer vermogen (watt) dan eentje van tien jaar geleden. Bovendien hebben ook alle drives, kaarten, toetsenbord, muis en usb aansluitingen stroom nodig. Dat wordt allemaal opgeteld om het wattage van de voeding te berekenen.

Koop je een voeding met een te laag wattage, dan zal hij niet genoeg vermogen kunnen leveren en zal je pc crashen. Met het oog op eventuele latere uitbreidingen (meer geheugen, extra hard drive, enz...) is het verstandig om je voeding wat ruimer te bemeten dan nodig is. Tegenwoordig is 500 watt ruim voldoende voor een moderne standaard pc.

Op http://www.journeysystems.com/support/calculator/ vind je een handig tooltje om het benodigde vermogen te berekenen aan de hand van de onderdelen die je gaat kopen.
 
Ik had het echt heel anders gedaan!

http://tweakers.net/gallery/206235?wish_id=95237#tab:wenslijst

zit je aan ongeveer het zelfde bedrag.

je geeft aan dat je alleen wilt produceren en niet wilt gamen, vandaar dat een 9400GT passive hier meer dan zat voor is! kost maar 45 euro en is passief gekoeld dus scheelt je weer een aantal dB.
een i7 860 is misschien wel een prijzige processor, maar veegt een quad amd echt zo van tafel. is ook zeer makkelijk te overclocken, vooral in combinatie met de scythe mugen 2 (heb dezelfde combinatie, loopt standaard op 4x2.8Ghz en draait op luchtkoeling heel stabiel op 3.63Ghz)
goed stabiel gigabyte moederbord incl usb3
mooie nette stille antec sonata 3 kast incl 500Watt voeding

Een SSD kun je ook altijd toevoegen, dit scheelt je echt waanzinnig veel in performance!

Ik draai zelf 2xSSD in Raid 0 en heb leessnelheden van ruim 360MB/s

Dit is binnen jouw budget een van de absolute toppers onder de SSD's
http://tweakers.net/pricewatch/257819/ocz-vertex-2-sata-ii-25-inch-ssd-60gb.html
137 euro voor 60GB, leest op 285MB/s schrijft op 275MB/s, heb deze zelf in mijn macbook pro zitten als bootdisk (heb ook een optibay met 500GB voor data)

Hoop dat je er wat aan hebt! :eureka:
 
Laatst gewijzigd:
een i7 860 is misschien wel een prijzige processor, maar veegt een quad amd echt zo van tafel. is ook zeer makkelijk te overclocken,

indd,... Neem voor een goed stabiel systeem een INTEL proc.
i5 of i7 is je eigen keus.

of neem de stap :) en ga voor een MAC ;)
 
ondanks het feit dat ik het volledig met je eens ben, blijft het een gevaarlijke opmerking... straks barst er weer een mac vs pc war los hier lol

plus dat een mac natuuurlijk niet in het budget ligt van 6 a 7 honderd euro...


Sorry :) dat is ook niet de bedoeling :P

en ja een mac is wel wat duurder. :(
 
ondanks het feit dat ik het volledig met je eens ben, blijft het een gevaarlijke opmerking... straks barst er weer een mac vs pc war los hier lol

plus dat een mac natuuurlijk niet in het budget ligt van 6 a 7 honderd euro...


Nog beter: intel vs Amd vs Mac vs MPC vs MV :D
 
Bedankt voor alle reacties mensen.
Ja een Mac wordt het zoieso niet.
Oke nu twijfel ik nog even of het een Intel of Amd wordt.
De discussies zijn hier ook eindeloos over.

@ SynnyS

Die link bij tweakers dan kan je gewoon alle losse onderdelen kopen?
Dan moet je het zelf allemaal in elkaar zetten?
 
@ SynnyS

Die link bij tweakers dan kan je gewoon alle losse onderdelen kopen?
Dan moet je het zelf allemaal in elkaar zetten?

ja, maar als je beslist om bij 1 winkel te kopen heb je vaak ook wel assemblage (tegen betaling)

maar aan de andere kant, zo moeilijk is het niet om een computer te bouwen, het past allemaal maar op 1 manier lol
 
Ja dat klopt alleen kan ik dat dus echt niet zelf haha.
ik ga dit weekend maar even langs computerland om wat samen te stellen voor zon 650 euro max.
Want de pc die ik nu gebruik trekt het volgens mij allemaal niet meer.
Qua geluidskaarten heb ik gewoon problemen met het afspelen van een mp3 al.
Hij is niet meer zo krachtig.
 
i7 natuulk, zit in mijn mac en de laptop, beest van een processor. CPU gaat nooit over de 1 a 2 streepjes :D
 
Deze maand nog ff de nieuwe Fiat 500 van m'n vriendin aftikken
volgende maand ook maar eens kijken voor een i7 980 / 16GB / OCZ SSD systeem
 
Back
Top