PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

hmm dat is nog geen gekke optie. wel moet ik dan een uitgebreider mengpaneel aanschaffen.

ook ben ik aan het lijken of een patchbay hierin de oplossing kan zijn.

Output computer via patchbay naar zowel monitoren als compressor om vervolgens via het mengpaneel weer naar de input van de computer gestuurd te worden.

Zou dat een goede optie zijn?
 
Op zich wel maar ik bedenk me net dat je dan wel een loop zit te creëren...
 
Ik heb sinds kort ook een Focusrite Octopre LE + ADAT. Ik heb'm gekocht ter vervanging van een Behringer ADA8000 en hij klinkt echt 1000x beter! Voor iedereen die een betaaldbare ADAT-converter zoekt, raad ik echt de Octopre LE met ADAT-uitbreiding aan. Eigenlijk zijn het 8 microfoonvoorversterkers, maar elke input heeft ook line-in en 2 daarvan ook instrument of gitaar en alle inputs zijn geballanceerd.
Het inbouwen van het ADAT-bordje is wel ff pielen... (vond ik...)
 
daar ben ik ook ruim een uur mee zoet geweest :stupid

dan ben ik niet de enige....
bij mij vielen die paaltjes die onder het printje moeten steeds om...

btw ben ik vergeten er aan toe te voegen, dat de nieuwe OctoPre LE MKII een mooi alternatief is (dedicated VU's), alleen heeft deze geen ADAT IN; alleen uit, daarom viel'ie bij mij af...
 
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort op mijn laptopje gaan opnemen, en daarvoor is natuurlijk een audio interface nodig. Ik wil dat dit een goede investering is zodat ik over een paar jaar niet weer hoef. Ik weet nog niet met welke DAW software ik ga werken, maar cubase of sonar is voor mij het meest voor de hand liggend omdat ik hier al eens wat begin dingetjes in gedaan heb.

Ik wil graag het volgende in een geluidskaart:

- Budget €350-400
- 19" rack formaat, wegens tekort aan desktop ruimte :)
- USB of Firewire
- Minstens 8in 8uit
- ADAT? voor de toekomst misschien.

Ik heb een mooie kaart gezien, de Focusrite Saffire Pro 40, volgens mij is dit precies de kaart die aan mijn verwachtingen voldoet.

Kunnen jullie nog meer tips geven? Wat moet er eventueel nog bij, een goede DAW controller zodat het iets makkelijker werken is? of dat niet eens...

Als jullie me willen helpen zou dat fijn zijn.

Alvast Bedankt
 
Bedankt voor de reactie, maar 650 euro voor een audio interface ligt toch echt boven mijn budget. Had eigenlijk tegen mezelf gezegd dat ik maar 200 euro eraan uit zou geven. Dus 400 is al heel wat meer/ eigenlijk niet zoals gepland.

Is er geen andere kaart in deze prijsklasse te vinden die aan mijn verwachtingen voldoet? Ik bedoel, ik heb zelf ook geen ervaring met de merken. Hoor bijvoorbeeld goede dingen over MOTU, maar heb over focusrite of m-audio nogal gemixte verhalen gelezen. Elke producent zegt dat ze goede met prijzen bekroonde preamps en ad/da converters hebben. Maar ik weet ook niet meer waar ik nou moet zoeken.
 
Denk ook eens aan Tascam en Alesis. Met name Tascam heeft met de US 1641(?) en de US 2000 mooie rackformaat interfaces. De 2000 ligt echter wel boven je budget (Thomann heeft er één in B-stock voor €464)
 
Die tascam kaarten zien er leuk uit. Heb je alleen aan 4 uit genoeg? Ik zou niet weten waar ik meer uitgangen voor nodig heb, op dit moment, maar dat kan vast snel veranderen als ik ook effectenapparatuur ed aan ga schaffen.

Deze kaart kwam ik ook tegen:
http://www.thomann.de/nl/presonus_firestudio.htm

Ik kan er 2e hands (is voor mij geen probleem mits in goede staat) wel voor 350-400 aan komen. Is presonus een beetje een degelijk merk?
 
Presonus zou ik ook niet nemen!

Ik zou dan als ik jou was voor zo'n tc electronic impact twin gaan.

Of kijk of je een konnekt 24d kan scoren voor weinig :) Ik had er bij thomann 1 voor 2 honder nogwat :)

Echt koopje voor zo'n kaart
 
Ik heb sinds kort ook een Focusrite Octopre LE + ADAT. Ik heb'm gekocht ter vervanging van een Behringer ADA8000 en hij klinkt echt 1000x beter! Voor iedereen die een betaaldbare ADAT-converter zoekt, raad ik echt de Octopre LE met ADAT-uitbreiding aan. Eigenlijk zijn het 8 microfoonvoorversterkers, maar elke input heeft ook line-in en 2 daarvan ook instrument of gitaar en alle inputs zijn geballanceerd.
Het inbouwen van het ADAT-bordje is wel ff pielen... (vond ik...)

hoe verhoudt de octopre II zich tov de octopre? de octopre II heeft nl. standaard ADAT onboard.
 
Ik heb sinds kort ook een Focusrite Octopre LE + ADAT. Ik heb'm gekocht ter vervanging van een Behringer ADA8000 en hij klinkt echt 1000x beter! Voor iedereen die een betaaldbare ADAT-converter zoekt, raad ik echt de Octopre LE met ADAT-uitbreiding aan. Eigenlijk zijn het 8 microfoonvoorversterkers, maar elke input heeft ook line-in en 2 daarvan ook instrument of gitaar en alle inputs zijn geballanceerd.
goed om te horen! I hem m nog niet besteld maar ga dat waarschijnlijk wél doen. 325 inclusief adat bij thomann is helemaal niet gek.

hoe verhoudt de octopre II zich tov de octopre? de octopre II heeft nl. standaard ADAT onboard.

octopre II heeft geen adat in, alleen out.
 
heb tijd geleden al eens topic gemaakt maar wil nu alles samengieten om tot de koop over te gaan.

Doel van de pc: opnemen en fx over geluiden leggen. Alle geluidsbronnen gaan naar een mixer, van mixer naar geluidskaart.
geluidskaart is nog te bepalen: ik zoek firewire, minimum 4ingangen, mogelijkheid om terug te sturen nr de mixer. Eventueel ook 2 master outs.
Ik dacht aan een Profire 610 maar had hier graag nog wat feedback gehad...

pc: W7 64bit systeem. Dus kaart moet drivers hebben die erop passen. Software die zal gebruikt worden: ableton + vst (enkel fx weliswaar).
cpu: i5 -i7? Kzou voor 4G ram gaan en dit in 64b, zit die verhouding goed??

dus graag beetje feedback over welk soort config ik zeker moet hebben om goed te doen wat ik wil (zijnde opnemen, fx leggen over de sporen en eventueel nog wat nabewerking-mastering) en de geluidskaart.
 
Ikzelf heb net de Edirol UA-25EX aangeschaft na afscheid te nemen van de FA-101 van hetzelfde merk. Ook KRK RP6 monitoren eraan hangen.

Ben er tevreden over en lag binnen mijn budget.
Dezelfde dag had ik een Yamaha Audiogram 6 kunnen uittesten en die klonk volgens mij wel iets beter bij het afspelen van een nummer die ik gemaakt had. Maar opnieuw binnengedaan omdat ik bij aankoop geen rekening had gehouden met midi-poorten (die de yamaha niet had uiteraard :stupid

De latency problemen die ik eerder heb vermeld in deze thread zijn intussen opgelost dmv ASIO4ALL. Zit nu op 8ms :okdan:

vraagje, vanwaar de overstap van de fa 101 naar edirol ua 25?
zit zelf met een emu 404geluidskaart en denk een upgrade te maken als ik overstap naar de edirol ua 25. heb op mn liefste laptop geen firewire en dat was eigenlijk de enige reden dat k niet aan de fa 101 wilde en dus voor usb interface van emu koos.

oja en zie dat de ua 25 twee xlr inputs heeft. dat mag betekenen dat ik dus naast bijv microfoon ook nog een effectenbak ofzo kan aansluiten?
 
Laatst gewijzigd:
Tijd voor een nieuwe pc!

Tijd voor een nieuwe pc!

Ja het is weer even tijd voor een nieuwe pc.
Nou ben ik geen professional in dit soort zaken maar weet ongeveer wel wat ik nodig heb.
Heb vandaag even een samenstelling gemaakt wat erin komt.

Moederbord Asus M4A88T-M/USB3 (880G, pci-e & onboard, ddr3, 8 channel, raid)

Cpu Amd Phenom II Quad 965 (3.4 ghz, 8 mb, am3, 125 watt, boxed)

Koeler Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 (s775, s939, s1366, s1156)

Geheugen GEIL Value (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)

Grafische kaart club3d RADEON HD5570 (650 mhz, 1024 mb, DDR3, 1333 mhz, 128 bit, 11, fan)

Hardeschijf Western Digital Caviar Green (1500 gb, sata/300, 8.9 ms, 7200 rpm, 64 mb, 3.5")

Kosten 619,02.

Iemand nog tips of aanmerkingen?
Het wordt een pc die ik alleen voor produceren ga gebruiken.
 
je zou voor de bootup/windows een ssd kunnen gebruiken en de western digital voor samples enzo
 
Misschien nog een voeding en kast....
 
Back
Top